Master i beteende- och konsumentvetenskap
ESPM – Brasil
Nyckelinformation
Campus läge
São Paulo, Brasilien
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 terminer
Takt
Deltid
Studieavgifter
BRL 1 300 / per month *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* upp till 35 delbetalningar på 1 555,03 BRL + 1 delbetalningar på 1 712,18 BRL
Introduktion
Förstå och förstå de nya metoderna inom köpresan och konsumtionssessionerna för produkter och tjänster: från upptäckt till forskning, analys och förvärvsprocessen, förståelse av upplevelsen, konsumtionen och bortskaffandet. Övervaka, förstå och förutse förändringar och trender på marknaden, konsumtion och livsstil och köpbeteenden i omnikanal-eran. Diskutera effekten av mikrosegmentering på marknadsförings- och kommunikationsstrategier, lära dig om nya forskningstekniker och metoder fokuserade på användarupplevelse, förstå de olika politiska-ekonomiska, socio-demografiska, psykobiologiska, kulturella, miljömässiga och tekniska drivkrafterna som verkar och påverkar köp och konsumtionsbeteende idag, för tillämpning av denna kunskap i skapandet av mer innovativa värdeförslag riktade mot människor, användare och konsumenter; i att bygga och (om)positionera varumärken; i proposition och strategisk validering och i beslutsfattande av kommunikation och marknadsföring inom de mest skilda affärssegmenten och i strategisk analys och kartläggning av framtida scenarier för beteende och konsumtion.
Galleri
Idealiska studenter
för vem det är avsett
Kursen vänder sig till yrkesverksamma med mer än 3 års erfarenhet, utexaminerade inom olika kunskapsområden som vill utöka sina kunskaper och teknisk och ledarskapsutbildning för att ta sig upp och accelerera sina karriärer, förvärva nya färdigheter inom området intelligens och konsumenters och företags beteende förändringar och trender som påverkar och präglar dagens samhälle.
Lämplig för proffs på väg att växa eller professionellt erkännande.
Läroplan
vad kommer du att lära dig
Utjämning
- Grundläggande marknadsföring (distansutbildning)
tillämpad beteendevetenskap
- Konsument neurovetenskap
- Antropologi och konsumtion
- Beteendeekonomi
- Shoppology och Shopper Marketing
- Digitalt beteende och erfarenhet
- Semiotik och psykoanalys av konsumtion
Tillämpad strategisk forskning och analys
- Forskningsgrunder, metoder och tekniker
- Strategisk analys av framtidsscenarier
- Trendanalys och konsumentinsikter
- Design och UX Research
- Kundupplevelse (CX) & CRM
- Social intelligens
Integration
- Multidisciplinärt integrativt projekt
Klasserna hålls på ESPMs forskarutbildningscampus och kan undervisas på andra platser, schemalagda av professorn. EAD-disciplinerna, som anges i kursprogrammet, kommer att äga rum samtidigt med disciplinerna ansikte mot ansikte och under den inledande perioden av kursen.
Programresultat
Analysera hur den enskilde konsumenten byter resurser mot varor och tjänster
Att förstå och övervaka marknads- och konsumtionsdata och information, kulturell och beteendemässig dynamik och de viktigaste vektorerna och motivatorerna som påverkar nya konsumenters köp- och konsumtionsbeslut, generera och aktivera insikter för att skapa och validera mer kundcentrerade värdeförslag är en strategisk affärsskillnad som antas. av företag och varumärken för att nå framgång och behålla sin relevans. Ur detta perspektiv behöver organisationer beakta att samhället och marknaden i dessa nya tider kännetecknas av ett större utbud av varor, tjänster och upplevelser och även av en mer krävande och aktiv konsument, vars köp- och konsumtionsbeteende behöver utvärderas utifrån inte bara i deras ekonomiska och utilitaristiska behov, utan av neurobiologiska, psykologiska och kulturella faktorer och av symboliska krafter och upplevelsemässiga krav.
För att utbilda kvalificerade yrkesmän att arbeta och växa på den nuvarande marknaden skapade ESPM masterkursen i beteende- och konsumentvetenskap. Det är en lato sensu-kurs, vars förslag är att analysera och förutse hur olika konsumenter och marknadssegment beter sig och tänker, och att undersöka drivkrafterna och fördelarna med värde som leder dem till att köpa och konsumera, men också att resignera och refunktionalisera produkter och varumärken. i sina konsumtionsupplevelser.
Kursen är en pionjär inom området kultur och beteende och marknad och konsumtion, eftersom den använder och integrerar de olika vetenskaperna om mänskligt beteende: samhällsvetenskap, antropologi och beteendepsykologi, sensorisk design och semiotik, kopplat till nyare studier inom neurovetenskap. och beteendeekonomi, genom studier av shoppologi, konsumentinsikter och analys av trender och framtidsstudier, genom nya tekniker och modeller och forskningsmetoder och idéer om värdeförslag baserade på designtänkande och UX-forskning, genom senaste studier om mindset och digitalt beteende och erfarenhet , som inkluderar tillvägagångssätt från beteende- och kognitiva vetenskaper, CX-principer och CRM-data, kundanalyser och tillämpad artificiell intelligens, förstärkande kultur och nyare tillvägagångssätt, principer och praxis från kundcentricitet .
En växelverkan och kombination som bidrar till en bättre förståelse för särdragen i beteendet hos olika grupper och segment av allmänheten i denna nya (post)digitala verklighet.
Kursen vilar på två stora pelare som för dialog och korsar varandra. Pelaren av discipliner som har ett större fokus på aspekter av mänskligt beteende baserat på beteendevetenskap som tillämpas på konsumtion och den mest tillämpade och strategiska pelaren av nya tillvägagångssätt och discipliner inom forskning och undersökning och strategisk intelligens, som syftar till att utforska inte bara den djupare kunskapen och kritisk syn på beteendet hos människor, publik och konsumenter idag, men den praktiska tillämpningen i affärsstrategier, efter kraven från marknaden, företag och specialiserade konsulter.