Master i branding och modedesign
IADE
Nyckelinformation
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
presentation
Master's in Branding and Fashion Design är född i förening mellan IADE och UBI - University of Beira Interior, och drar nytta av vad båda institutionerna bäst erbjuder de områden som strukturerar och definierar programmet: från IADE får de prestige av ett solidt DNA och en erkänd upplevelse inom design och marknadsföring; av UBI, den historiska huvudstaden i ett textilarv med erkänd nationell merit.
Denna masterexamen är ambitiös och innovativ sedan starten, och den svarade på ett konkret och specialiserat sätt på komplexa behov som observerats både på marknaden och i kommunikationen och marknadsföringen av mode.
Programmet föreslår att utbilda kvalificerade yrkesmän och företagare, stimulera utvecklingen av kritiska och informerade sinnen, som kan skapa eller tolka trender inom ramen för Branding och Fashion Design utan att ge upp en oumbärlig känsla av socialt ansvar.
fördelar
- Programmets unika profil på marknaden, förstärkt av hur det formulerar de teoretiska och designmässiga dimensionerna av Branding och Fashion Design med dess direkta tillämpning i skapandet av varumärkesvärde.
- Möjlighet att utveckla ett varumärkes- och samlingsprojekt, från befruktning till marknadsföring, med publicitet och presentation.
- Främja en entreprenörsinställning bland studenter med flera exempel på projekt som skapades och framgångsrikt genomfördes på marknaden.
- Uppmuntra deltagande i tävlingar som är relevanta för området med nationellt och internationellt omfattning, där eleverna åtföljs av denna process av lärarteamet.
fabrik
Fabriken är IADE särskilda projektbyrå. Dess huvuduppdrag är att utnyttja IADE rykte och varumärkesigenkänning. I denna enhet, där värde och kunskap tillverkas, betonas förhållandet mellan studenter, lärare, laboratorier och det civila samhället tydligt.
Fabrikens projekt definieras i huvudsak i tre handlingslinjer: parallell tillverkning (utveckling av utomordentliga projekt); läroplanstillverkning (projekt inom det akademiska sammanhanget och i samarbete med partner i civilsamhället) och framtidens tillverkning (forskning tillämpad på utvecklingen av projekt designade och skapade från grunden).
Tidtabell / varaktighet
Dag eller efterarbete / 4 semestrar
campus
Santos - Lissabon / UBI - Covilhã
Antagningar
Galleri
Karriärmöjligheter
Denna magisterexamen, som kommer från skärningspunkten mellan områdena marknadsföring, modedesign och kommunikation, är utformad för att förbättra professionella möjligheter inom följande områden:
- Skapande och förvaltning av modemärken
- Modeproduktion
- Skapande av modekollektioner
- Produktsourcing för modekollektioner
- Masters in Branding and Fashion Design kommer också att vara beredda att börja en lärar- eller universitetskarriär.