Master i digital identitetsdesign
Politécnico de Portalegre
Nyckelinformation
Campus läge
Portalegre, Portugal
språk
Portugisiska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 1 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Detta magisterprogram syftar till att göra det möjligt för studenter att utveckla projekt i universum för att skapa bilden och kommunicera identiteten hos företag, organisationer och produkter. Strategierna för varumärkena, koncepten och medlen som är involverade i relationerna mellan de olika aktörerna går igenom en period av påskyndad transformation, delvis tvingad av utvecklingen och allestädes närvarande av digitala medier.
Det är i den meningen att avsikten är att utveckla kompetenser som är tillämpliga på varumärkets nuvarande identitets- och kommunikationsprojekt och att erbjuda specialutbildning för att möta marknadens och samhällets krav, i ett förnyande perspektiv, som kombinerar kunskap om design, multimediaanimation , hantering av varumärken och kommunikation i digitala nätverk, interaktioner mellan individer, organisationer och produkter, med särskilt fokus på den lokala affärsdynan, rik på endogena produkter och nära relationer.
Antagningar
Läroplan
1:a året
1:a terminen
- Visuell identitetsdesign
- Motion Design Practices
- Varumärkesidentitetsstudier
- Digitala plattformar
2:a terminen
- Varumärkeskommunikation
- Digital animering
- Projektlaboratoriet
- Forsknings- och projektmetodik
2:a året
Ettåriga
- Projekt - Praktik
1:a terminen
- Projektplan - Praktik
Programresultat
Kursen leder till en aktuell förståelse av konstruktionen av bilden och bildandet av identiteten hos ett varumärke och dess sammankopplingar med kulturella fakta, sociala och beteendemässiga trender i nuet, vilket möjliggör praktiskt ingripande i form av visuell identitetsdesign, animationsgrafik för hantering av digitala medier och varumärkesimage, som möjliggör varumärkesprojekt och visuell identitetsdesign: identifiering, förvaltning och kommunikation av ett varumärkes kvaliteter och värderingar; kreativt arbete för att definiera innovativa scenarier lämpliga för varumärkeskommunikation; representation av innovativa idéer och koncept; hantering av medianärvaro i olika skalor och medel, från traditionella till digitala; produktion av objekt associerade med kommunikation av identitet, som syftar till dynamisk visuell utforskning av grafiska element; fördjupning av väsentliga komponenter i det visuella språket, tillsammans med grundläggande element i multimedia-animationsprojekt.
Studieavgift för programmet
Galleri
Karriärmöjligheter
Integrera kreativa team i designkontor och kommunikations- och reklambyråer dedikerade till varumärkesbyggande;
Integrera kommunikationskontor i företag och institutioner fokuserade på att skapa och hantera en dynamisk identitet med multimediaapplikationer, online och offline;
Utveckla identitets- och digitala kommunikationsprojekt – inklusive de strategiska aspekterna, ledning, design av lösningar och respektive produktion.
Etablera autonoma kontor för kommunikationsdesign och multimediaanimation, med färdigheter att utveckla identitetsprojekt.