Master i digital kommunikationsstrategi

Allmänt

3 tillgängliga platser

Programbeskrivning

DENNA KURS HÄR I ITALIAN SPRÅK.

Digitala kommunikationsverktyg är mer och mer involverade i marknadsförings- och kommunikationsstrategier, de kräver verkligen specifika färdigheter. Det är därför professionella som kan hantera ett så brett, ständigt föränderligt sammanhang efterfrågas mer och mer.

Efter en intensiv stigning på 7 månader i klassen - plus 3 av praktikplatsen - går deltagarna in på arbetsmarknaden för digital kommunikation, i företag eller byråer. De möter olika teman kopplade till hanteringen av relationen mellan varumärke och konsumenter, som handlar om alla branded och kommunikationskanaler. Kursen ger särskilt högkvalificerad kompetens som: Social Media Manager, Social Media Specialist, Community Manager, Digital PR Manager, Digital Konsult, Digital Content Strategist.

Kursen erbjuds i samarbete med digitalbyrån DOING.

Mål - Kandidater på konstnärliga eller humanistiska områden, antingen tekniska eller ekonomiska; yrkesverksamma med minst 2 års erfarenhet inom sektorn.

Metodik och struktur - Masterkursen ger föreläsningar, besök och workshops och är strukturerad inom disciplinära områden och multidisciplinära läror. Klasserna erbjuder studenter rätt och mest aktuella tekniker för specifika färdigheter inom digital kommunikation.

Under workshops utvecklar eleverna verkliga projekt efter företags briefing. Varje workshop är avsedd att berika elevernas portföljer för att presentera den för företag och byråer och aktivera praktikplatser och professionella samarbeten.

Ett aktivt deltagande i branschhändelser, den samordnade och ständiga förvaltningen av masterkursens officiella sociala medier - Facebook: IED Master Digital, Twitter: IEDMasterDMM - och engagemang i andra workshops krävs.

Kursen kräver en deltidsfrekvens, men ett konsekvent engagemang för de organiserade aktiviteterna, den personliga uppdateringen om marknadstrender och utvecklingen av både individuella och teamarbeten är grundläggande.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Läs mindre
Milan , Milan , Milan + 2 Mer Mindre