Master i digital marknadsföring i Madrid

Allmänt

Programbeskrivning

COVID-19-svar:

Uppskjut inte dina studieplaner. Börja din utbildningsresa genom att anmäla dig till vårt onlinecampus och komma till Barcelona eller Madrid under hösten eller vintern. Blandat lärande finns tillgängligt för intagarna juli och oktober.

Varför mästare i digital marknadsföring och e-handel i Madrid

  • Studera digital marknadsföring och e-handel på en affärsskola där ”digital” är kärnan. GBSB Global är den enda institutionen för högre utbildning i Spanien som är ackrediterad av Microsoft som ledande inom digital utbildning.
  • Tjäna en dubbel examen med universitetet i Alcala, ett alternativ för studenterna på Madrid campus.

Programbeskrivning

Den digitala miljön har blivit utrymme för kundförsäljning, försäljning och efter försäljning för de flesta företag i världen, och därför har digital marknadsföring förvandlats till en väsentlig del av deras marknadsföringsstrategi. Master i digital marknadsföring i Madrid-programmet vid GBSB Global Business School introducerar studenter till det dynamiska och komplexa området för digital marknadsföring och ger både teoretisk och praktisk kunskap om dess olika områden som inkluderar digital marknadsföringsstrategi och marknadsplanering, webbplatshantering, UX, innehållsmarknadsföring , inkommande marknadsföring, e-postmarknadsföring, sökmotoroptimering (SEO), sökmotormarknadsföring (SEM), blygenerering, webbseminarier, sociala medier, e-handel, online ryktehantering och affiliate-marknadsföring.

Master i digital marknadsföring i Madrid studenter förvärvar färdigheter som krävs inom branschen för digital marknadsföring för att hantera ett integrerat system med olika plattformar, kanaler, verktyg och digitala marknadsföringsmodeller över olika geografiska marknader. Master i digital marknadsföring i Madrid är utformad för att förbereda eleverna för utmaningarna med modern digitaliserad och en globaliserad ekonomi som kräver flexibilitet, anslutning, multitasking, förmåga att lära sig och anpassa sig snabbt och arbeta på flera elektroniska enheter med olika geografiska och demografiska marknader, interkulturella kommunikationsförmåga och kulturell intelligens, analytiska färdigheter och hög kompetens inom big data-analys, avancerad ledar- och ledarskapsförmåga, entreprenörsanda och innovativ problemlösning.

Master i digital marknadsföring och e-handel i Madrid kommer att förbereda studenter för att vara effektiva marknadsförare i denna mycket spännande och snabbt utvecklande affärsmiljö. Medan de studerar för en Master i digital marknadsföring och e-handel i Madrid, lär sig eleverna digital marknadsföring och e-handelsbegrepp och strategier, få förståelse för teknologierna och använda dem genom fallstudier och praktiska simuleringar. Studenter främjar sina färdigheter genom nätverk med branschpersoner, digitala marknadsföringsprojekt i verkligheten och lärande av de högsta tekniska digitala applikationer som vi har tillgängliga på campus.

Master i digital marknadsföring i Madrid studenter lever genom en verkligt omvandlingsupplevelse på både personliga och professionella nivåer och upptäcker världen av innovation och nya karriärmöjligheter i den globala digitala marknadsföringsmiljön.

Nyckelfakta

  • Programmets varaktighet - 9 månader
  • Programmets språk - engelska
  • Intag - oktober, januari, april / årlig
  • Schema - Heltid, morgon
  • Plats –Madrid (Spanien)

Programhöjdpunkter

  • Ledarskap inom digital utbildning i Spanien
  • Fakultet med digital marknadsföring och erfarenhet av e-handel
  • Studenter från 70 olika länder
  • Flera företagsbesök och praktisk kunskap
  • Learning-by-Doing Teaching Methodology
  • Digitala marknadsförare är mycket eftertraktade och är i allt högre grad den mest anlitade typen av marknadsförare

Programmål

  • Utveckla kunskap förknippad med digital marknadsföring som inkluderar en djup förståelse av koncept, verktyg, plattformar och analysmetoder relaterade till ett företags marknadsföringsområde.
  • Lär dig hur man utvecklar och optimerar företagets digitala marknadsföringsstrategi för att minska kostnaderna och förbättra effektiviteten i ett företags eller organisations marknadsföringsinsatser.
  • Ge det senaste inom teknisk utveckling och innovativa marknadsföringsstrategier för att utveckla proffs med en konkurrensfördel på den globala arbetsmarknaden.
  • Utveckla ett globalt perspektiv för att skapa digitala lösningar och marknadsföringsstrategier som är effektiva och tillämpliga i den digitala miljön.
  • Stöd entreprenörsinriktade innovativa studenter och lära dem att använda onlineverktyg, felsöka vanliga utmaningar och total framgång inom den digitala sfären.
  • Förbättra ledarskapskompetenser genom aktiviteter som ger utbildning i lagarbete, ledarskap, kommunikation och kreativitet.

Studieplan

  • Ledande kompetens hos globala ledare
  • Digital marknadsföring i samband med marknadsföringshantering
  • Digital marknadsföringskommunikation
  • Webb- och mobilmarknadsföring
  • Digital lag och juridisk miljö
  • E-handelshantering
  • Digital strategi
  • Agile metodologier & designtänkande
  • Digital marknadsföringsplan

Varför GBSB Global?

  • Den enda handelshögskolan i Spanien med internationell ackreditering från ASIC
  • Den första och enda officiella Microsoft-skolan i Spanien, ackrediterad av Microsoft som ledande inom digital utbildning, ger studenterna den mest avancerade inlärningsupplevelsen från dag ett
  • Officiell Microsoft Showcase School
  • Den enda handelshögskolan i Barcelona och Madrid med status som ACCA Computer Based Examination Center
  • Medlem av Ackrediteringsrådet för handelsskolor och program (ACBSP), USA
  • Inspelad som en av de bästa affärsskolorna i Europa av MYBS (Mind Your Own Business School)
  • Erkänd som ledare inom global utbildning av Newsweek Magazine
  • Rankat nr 1 i Europa i handboken för hållbarhetsskolor
  • Officiell ledamot av Europeiska rådet för företagsutbildning (ECBE)
  • Repetitiv vinnare av International Business Ethics Case Competition, USA
  • Global Diversity | Studenter från 70 länder och fakultet från 20 länder
  • Fokus på innovation | Från undervisningsmetoder, kursplaner och workshops till fullt digitaliserad utbildningsmiljö handlar det om innovation och utmanande status quo
  • Anställbarhets- och karriärutvecklingsmöjligheter | Praktisk kunskap och färdigheter, karriärrådgivning och individuella coachningssessioner

Karriärmöjligheter

Master i digital marknadsföring och e-handel i Madrid kommer att förbereda eleverna att utveckla en karriär inom denna spännande och dynamiska bransch.

  • Affiliate Marketing - Affiliate marketing manager arbetar i B2B-miljön och bygger, utvecklar och förbättrar partnerrelationer med nuvarande och potentiella dotterbolag. Professionals inom denna sektor håller pågående kommunikationskampanjer och kampanjer och utför regelbundna resultatanalyser, rapportering och övervakning av nya möjligheter.
  • Inbound Marketing - Inbound marketing chefer bygger och hanterar en rik redaktionskalender som lockar en målgrupp för ett företag. Denna position är involverad i en organisk blygenerering genom att producera informativt innehåll av hög kvalitet som stöds av e-postmarknadsföring och sociala mediekanaler.
  • Innehåll - Innehållshanterare i samarbete med grafiska formgivare, produktmarknadsföringschefer och specialister inom video- och fotoinnehåll utvecklar online och offline innehåll för webbplats, blogg, sociala mediekanaler, e-böcker, guider och fallstudier, användbara mallar och annat innehåll. anpassade till målgruppens intressen för att locka kunder, öka varumärkesmedvetenheten och förbättra företagets SEO-resultat.
  • E-postmarknadsföring - Professionella e-postmarknadsförare hanterar ett företags e-postkampanjer och dess brandinginsatser via e-post. Dessa chefer utför A / B- och MVT-test, prestationsanalys, databassegmentering, ommarknadsföring utlöser e-postmarknadsföringskampanjer under hela kundens livscykel för att maximera konverteringsgraden och försäljningsresultaten.
  • Sökmotormarknadsföring (SEM) - SEM-chefer är inriktade på att maximera ROI i betalda sökkampanjer. De utför tester, övervakar, samlar in och analyserar data och utför löpande rapportering. Dessa specialister hanterar kampanjutgifter, kontrollerar SEM-budgeten och uppskattar och planerar SEM-utgifter för framtida perioder.
  • Digital strategi - Digitala marknadsföringsstrateger strävar efter att nå specifika mätvärden och mål som sätts av varumärket för sina produkter eller tjänster. Professionals inom denna sektor måste vara mycket avancerade inom SEM / SEO-strategi, sociala medier och en förståelse för hur man kan koppla varumärket digitalt till rätt konsumenter.
  • Social Media Manager - Social media chefer upprätthåller ett företags sociala mediekanaler för att bygga varumärkesmedvetenhet och ett positivt rykte online. Professionella personer i sociala medier engagerar också online-communityn, hanterar kundtjänstförfrågningar och hanterar i allmänhet allt innehåll och interaktion i onlinemediesamhällen. Deras ansträngningar görs för att generera inkommande trafik till webbplatserna för att så småningom samla in leads som senare kan omvandlas till försäljning.
  • E-handel - E-handelsledare hanterar webbköpsajten för ett företag. De ansvarar för att skapa en digital varumärkesidentitet, starta tilltalande taktik för digital reklam, driva trafik till webbplatsen bland rätt målgrupp och i slutändan samla så många webbplatsförsäljningar som möjligt. Företags marknadsföringsfärdigheter, kunskap om teknik och analys och webbdesignfärdigheter är vanliga bland e-handelsledare.
  • Sökmotoroptimering (SEO) - SEO-specialister använder en mängd tekniska digitala strategier för att öka synligheten för en webbplats på en sökmotor. Dessa yrkesmän är välkända i specifika taktik utformade för att överträffa algoritmerna för populära sökmotorer som Google, Yahoo och Bing. SEO-specialister är mycket eftertraktade inom den professionella sektorn eftersom deras kompetensuppsättning är unik och avgörande för ett företags online-framgång.
  • Köp av digitala medier - Köpare av digitala medier ansvarar för att köpa annonser för ett företag i onlinemiljöer. De måste bedöma var majoriteten av trafiken för deras målgrupp lägger sig, oavsett om det är på sociala mediekanaler, online-publikationer, bloggar osv. Starka forskningsfärdigheter, liksom kommunikations- och förhandlingsfärdigheter, är ett måste för dessa positioner.
Senast uppdaterad Aug 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

For future business leaders to succeed in this world of extraordinary challenges it will require new kinds of management skills and capabilities. At GBSB Global we are committed to providing our stude ... Läs mer

For future business leaders to succeed in this world of extraordinary challenges it will require new kinds of management skills and capabilities. At GBSB Global we are committed to providing our students with more exposure to global trends and cross cultural proficiency, to developing the capacity to communicate with people of different backgrounds, and the ability to feel at home everywhere in the world. Läs mindre
Barcelona , madrid + 1 Mer Mindre