Master Digital Marketing och e-handel ansikte mot ansikte i Alicante är utformad ur praktisk synvinkel , och vår läroplan är en av våra differentiella punkter.

Utbildning i elektronisk handel och digital marknadsföring är avgörande för att effektivt kunna hantera internetförsäljning. I Ecommaster har vi nycklarna till att bli en äkta e-handelschef och lära dig alla nödvändiga strategier för att lyckas online . Näringslivet och framtiden finns på Internet. Specialisera!

Studera de behov vi har haft och fortsätter att ha lärare och ecommerciantes i vår dagliga dag. Vi har anpassat det efter 8 utgåvor av en e-handelsmastersexamen i Alicante , 5 ansikte-till-ansikte-utgåvor i Madrid och 13 utgåvor i Online-läge.

Från 2011 till 2016 har vi varit ansvariga för vår egen titel "Master i e-handel och onlinemarknadsföring av Miguel Hernández University of Elche", och som en orsak till denna rehabilitering har vi "blivit oberoende" och öppnat ett fysiskt huvudkontor i Elche Parque Empresarial för att vara närmare våra samarbetsvilliga företag och att vara en School of Digital Business, vilket underlättar studenten en närmare strategi för privat företag.

Vi fortsätter dock att inkludera i vår fakultet några professorer från Miguel Hernández University of Elche och samarbetar med både denna enhet och University of Alicante.

Semipresencial Digital Marketing Master i Alicante lärs ut under "learning by doing" -filosofin, där studenten har tillgång till en open source-plattform för att arbeta med Magento, Prestashop och / eller WordPress WooCommerce, marknadsledande plattformar för skapandet av butiker på nätet.

Vår Digital Business School

Vi förlänger timmarna för SEO, Adwords, Web Analytics och Big Data i vår läroplan och dessutom har vi organiserat besök i olika företag relaterade till e-handel (Lolahome, Valentinas butik, Catral Garden, Sistel, logistikföretag, dropshipping, etc.)

Vi har tre ingenjörer (telekommunikation och multimedia) i vår Ecommaster-personal, för att hjälpa studenter som inte har en teknisk profil att ha viss grundläggande kunskap för att konfigurera sin onlinebutik.

Vi har kompletterat utbildningen av Digital Marketing Master Alicante med veckovisa live online-klasser. Studenten kommer därför att ha tillgång till hela sin plattform för vår Master i sin onlineutgåva. Alla online-sessioner spelas in och eleven kan kontrollera dem så många gånger han vill.

Vi har inkluderat "Masterclass" varje månad med de viktigaste cheferna och siffrorna i sektorn. Dessa klasser kommer att äga rum vid vårt huvudkontor och elever kan ha direkt och privilegierad kontakt under dessa sessioner, förutom att de ger stort värde för deras utbildning.

I Master använder vi också dessa extra månatliga sessioner för att vidta åtgärder med mycket mer praktiska klasser så att eleverna kan arbeta med sitt projekt.122311_novedades-master-ecommerce-online.jpg

Varför ta en Master i digital marknadsföring och e-handel i Alicante?

  • Första skolan inom e-handel och digital marknadsföring.
  • Garanterad kvalitet
  • Mer än 1 200 studenter utbildade.
  • Mer än 190 professorer specialiserade på e-handel.
  • Mer än 9 400 timmar träning.
  • Mer än 725 timmar video.
  • Vi är i Alicante, Madrid och Online.

Vi kan fortsätta att motivera varför du måste anmäla dig till vår Master i e-handel och digital marknadsföring i Alicante, men vi föredrar att du vet varför du inte behöver delta i denna ansikte mot ansikte. Vi föreslår att du läser den innan du läser läroplanen och metodiken.

Vi föreslår också en övning i förtroende, vi uppmuntrar dig att leta efter alla studenter som har avslutat våra magister på LinkedIn och be om utbildningens kvalitet.

desk, work, businessrawpixel / Pixabay

Fördelar Modalitet ansikte mot ansikte i Alicante

  • Anpassade handledning
  • Projektövervakning och konsultation.
  • Webbseminarier med de mest avancerade i onlinevärlden.
  • Kompletterande material i PDF.
  • Intuitivt online-campus med uppdaterat material varje utgåva.
  • Liveströmmar med lärare som spelas in.
  • Tillgång till vårt exklusiva anställningsutbyte för studenter .
  • Exklusiv tillgång till samhällen och forum för studenter och lärare.
  • Praktiska klasser på de kraftfullaste verktygen.

Mål för e-handelsmästaren i Alicante

122310_objetivos-master-ecommerce-online.jpg

  • Starta upp din egen digitala affärsidé.
  • Arbeta i ett befintligt företag eller e-handel.
  • Kunna söka ett jobb inom sektorn.
  • Rådgivning med lärare.
  • Networking community ecommaster.
  • Lär dig genom att öva.
  • Förbättra dina tekniska och ledarförmåga.
  • Exklusiv tillgång till e-handelsplattformar.
  • Validera projekt genom Ecommaster-domstolen.

Curriculum

00. Skapande och hantering av onlinebutiker

  1. Elektronisk handel
  2. Affärsstrategi och online.
  3. Hantering och processer i en onlinebutik.
  4. Online marknadsföring för e-handel.

01. Webbteknologi

  1. Introduktion till HTML.
  2. Hosting och domäninställningar.
  3. SSL-certifikat.
  4. FTP-administration. Filezilla workshop.
  5. Google Search Console Övervakar min onlinebutik.
  6. Hosting och cloud computing.

02. Elektronisk handel och internetförsäljningstekniker

  1. Introduktion till e-handel.
  2. Online-försäljningstratt och konversation.
  3. E-handelsordlista

03. Affärsanalys, strategi, marknader och internationalisering

  1. Online affärsplan.
  2. Nyckelordforskning och analys av online-konkurrens och marknadsundersökningar.
  3. Samarbeta för att skapa ett onlineföretag.
  4. Internationalisering av digitala företag.
  5. Lean StartUp-metodik. Digitala affärsmodeller.
  6. Affärsmodellduk.

04. Rättsliga aspekter på Internet. Rättslig ram för e-handel

  1. Skattliga och juridiska aspekter av ett digitalt företag.
  2. Rättsliga villkor för en webbplats.
  3. Interna och externa kontrakt.
  4. Juridiska rekommendationer till försäljning på Internet.

05. CMS-val för webbutik

  1. Wordpress
    • WordPress som en mångsidig plattform för att skapa webb: sidor, inlägg, taggar och kategori. Rekommenderade plugins
    • Teman och grundläggande WordPress-anpassning.
    • Optimering för SEO, säkerhet, innehåll och lead capture.
    • Woocommerce för butiker av fysiska eller nedladdningsbara produkter.
    • Förlängningar för elektronisk handel och betalningsmetoder.
  2. Prestashop
    • Prestashop backend: kategorier, attribut, produkter och kombinationer.
    • Grundläggande anpassning av frontend: språk, menyer, logotyper, företagsbild.
    • Hantering: transportörer, orderstatus, kampanjer, betalningsmetoder, skatter.
    • Massiv kataloguppladdning.
    • Introduktion till flera butiker.
  3. Magento
    • Sidtyper, design och mallar.
    • Inledande konfiguration: användare, roller, betalningsmetoder, leveransmetoder.
    • Kataloghantering, produkttyp och konfiguration av attribut.
    • Magento Connect, tillägg.

06. Hantering och hantering av en e-handel

  1. Figuren av Online Manager i en e-handel.
  2. Kundtjänst-digital konsument. Verktyg: Onlinechatt, telefoner, växlar, Correos, CRM.
  3. Processdiagram över en onlinebutik. Daglig drift
  4. Logistik och lagerhantering.
  5. Internet betalningsmetoder
  6. Bygg förtroende för en e-handel
  7. Framgångshistorier inom e-handel: Medicinsk e-handel, mat-e-handel och mode-e-handel.
  8. E-handel automatisering.

07. Sökmotoroptimering (SEO)

  1. Seo för e-handel
    • Grundläggande grunder för SEO från en bloggs synvinkel.
    • Hur Google fungerar
    • Hur man hittar de bästa nyckelorden.
    • Verktyg för att analysera nyckelord.
    • Den tekniska SEO-kontrollen.
    • Saker vi alltid ska göra.
    • Optimera spårningen - varför är det viktigt?
    • Duplicerat innehåll
  2. SEO på sidan
    • Sökordsundersökning Nyckelordsanalys av en e-handel.
    • Indexering: Googles sökkonsol och typiska fel.
    • Internt länkat
    • Rika utdrag, rubrikhierarki och bildoptimering.
    • Specifika riktlinjer för innehåll: undvik duplikatinnehåll och tunt innehåll.
    • SEO copywriting guide i e-handel och WordPress 2.
  3. SEO Off Page
    • Linkbuilding strategier.
    • Linkbaiting strategier.
    • Straffhantering på Google och andra sökmotorer.
    • Sökalgoritmer: Penguin, Panda, Hummingbird.
    • Svart hatt vs vit hatt.
  4. SEO-revision
    • Vad det är Varför det är gjort. När behövs det?
    • Analys av företagens mål. Nyckelord, konkurrenter och möjligheter.
    • Ontologisk analys (webbarkitektur).
    • Spårbarhets- och indexerbarhetsanalys.
    • On Page teknisk analys: Innehåll, strukturerad data och wpo.
    • Teknisk analys Off-sida: länkprofil, synlighet online.
    • Online synbarhetsanalys.
    • Beslutsfattande.

08. Internetreklam

  1. Internetreklam
    • Grundläggande koncept och kostnads- och mätningsmodeller: CPC, CPA, CPL, etc.
    • Introduktion till programmatisk reklam.
    • Bing-annonser och alternativ till Google Adwords.
  2. google Adwords
    • Plattformar: Söknätverk och sökpartners, Display-nätverk, YouTuBE, Google Play Store.
    • Annonstyper och KPI: er.
    • Ranking, auktioner och kvalitetsnivå.
    • Kampanjstruktur, matchningar och tillägg.
    • Sökordsundersökning för Google Adwords.
    • Google Shopping: Optimering av säljarkonto, strukturering av ommarknadsföringskonton.
    • Verktyg och resurser för Google-annonser och digital reklam.

09. Online marknadsföring i e-handel orienterad försäljning och resultat.

  1. Digital mix: attraktion, konvertering, kvarhållning / lojalitet, mätning / analys.
  2. Online marknadsföring Tekniker och verktyg för att publicera din online-verksamhet i tidiga stadier.
  3. Omnicanality-strategi för att öka din onlineförsäljning.
  4. Tillväxt Hacking Tekniker och metodik för att växa en online-verksamhet exponentiellt.
  5. Hantering av kommentarer och recensioner i en onlinebutik. Verktyg för att fånga kommentarer.
  6. Hur man börjar sälja genom Amazon och andra marknadsplatser, Amazon-anslutningssystem, e-handelskataloghantering på marknadsplatser
  7. Lönsamhetsanalys i ett onlineprojekt (ROI).
  8. Fotografering i en e-handel.
  9. Videomarknadsföringsverkstad för e-handel. SEO-optimering på YouTube.
  10. E-postmarknadsföring Kampanjplanering och konvertering, A / B-test, automatisering via e-post och konverteringstratt.
  11. Affiliate Marketing

10. Användbarhet, Big Data och Web Analytics

  1. Analytics i e-handel. KPI-rapporter och trafikanalys.
  2. Introduktion till Google Analytics.
  3. Användbarhet och CRO. Metrisanalys för att öka konverteringen.
  4. Big Data i e-handel: Teoretisk definition och e-handel applikation.

11. Social handel. Sälj i sociala nätverk

  1. Sociala nätverk som online-försäljningskanaler. Korsförsäljningsformel för social handel.
  2. Facebook- och Instagram-annonser.
  3. Sponsrade LinkedIn- och LinkedIn-annonser för e-handel.
  4. Definition av strategin i sociala nätverk. Community Manager-kalendern.
  5. Webmarketing (perfekt publik).
  6. Övervakningsverktyg i sociala nätverk.

12. Inkommande marknadsföring

  1. Introduktion och koncept.
  2. Hur du arbetar ditt personliga varumärke.
  3. Innehållsmarknadsföring
  4. Viralisera ditt innehåll.
  5. Workshop för inkommande marknadsföring för e-handel.

E-handelrevision

  1. Dokument för att utföra revisioner.
  2. Resultaträkning och e-handel med lönsamhet.
  3. Aktiviteter på verkliga fall.

Masterprojekt

Final Project Master's Choice: egen eller tredje part, verklig eller fiktiv.

Tutorials om E-handelsprojektet som ska levereras, tango om det är verkligt lika fiktivt.

Försvar av det slutliga masterprojektet vid domstolen: (valfritt).

Program undervisas på:
  • Spansk
Senast uppdaterad Oktober 5, 2019
Denna kurs är På campus
Startdatum
Nov 9, 2019
Duration
6 månader
Heltid
Pris
4,900 EUR
Deadline
Nov 15, 2019
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Nov 9, 2019
Slutdatum
Apr. 2020
Sista anmälningsdag
Nov 15, 2019

Nov 9, 2019

Location
Sista anmälningsdag
Nov 15, 2019
Slutdatum
Apr. 2020