Master i digital marknadsföring och inkomsthantering

Allmänt

Programbeskrivning

Digitala medier har blivit en av hörnstenarna i turism- och hotellsektorn, både med tanke på dataproduktion och beslutsfattande baserat på dess analys och som en viktig kontaktpunkt för klienten i sina beslut om Resor och boende.

Master in Digital Marketing and Revenue Management för turism- och boendeföretag erbjuder dig specialiserad utbildning som gör att du kan optimera resurser och inkomst i en mycket konkurrenskraftig sektor. Den innehåller också en modul för institutionell, offentlig och interpersonell kommunikation som kompletterar utbildningen så att du blir en av ledarna inom den digitala omvandlingen av den internationella turistnäringen.

Programmet erbjuder:

  • En global och tvärgående vision om digital marknadsföring och inkomsthantering , så att du kan fatta strategiska beslut baserat på effektiv analys av data och dess tillämpning på en strategisk nivå både från marknadssegmentering, prissättning och inkomsthantering samt från Resultatorienterad digital kommunikation.
  • En praktisk inriktning , förstärker den formella kunskapen och ger dig metoder och verktyg som stärker din framgång i dina personliga och professionella utmaningar.
  • Utveckling av effektiv kommunikationsförmåga , förståelse för den aktuella miljön, trender och tekniker så att du utvecklar din profil som ledare och kan få ut det bästa av ditt team.


Programmet består av fyra moduler som leder till magisterexamen genom URL. Var och en av modulerna kan också tas individuellt och får därmed en universitetsexamen i den specialiteten.

  • Modul 1: Digital marknadsföring för företag inom turism och boende
  • Modul 2: Effektiv kommunikation för proffs
  • Modul 3: Intäktshantering för turism- och boendeföretag
  • Modul 3: Total inkomsthantering


INNEHÅLL

Master i digital marknadsföring och inkomsthantering för turism- och HTSI i HTSI syftar till att utbilda dig som expert, behärska de senaste trenderna inom områdena och göra det möjligt för dig att hantera de senaste digitala marknadsförings- och inkomsthanteringsverktygen som används för turismbranschen och av boende.

När du har godkänt programmet kommer du att kunna:

  • Definiera och utveckla mål, taktik och strategier för digital marknadsföring för att fastställa lämplig policy i linje med turism- och boendeföretagens mål och strategier.
  • Identifiera de viktigaste momenten i kundupplevelsen för att fånga och bygga kundlojalitet genom en digital strategi.
  • Behärska teknikerna för SEO och SEM samt dela innehåll i digitala medier och sociala nätverk för att placera innehållet på Internet.
  • Segmentera marknaden enligt distributionskanaler för att identifiera kundens profil.
  • Definiera intäktshanteringsstrategier i linje med organisationens mål.
  • Hantera och genomföra intäkthanteringstaktik för att uppnå förväntade resultat.
  • Segmentpriser enligt distributionskanaler och konsumentprofil för att identifiera trender och beteenden.
  • Upprätta mekanismer för att kontrollera priser och varulager för att förbättra hotellorganisationens totala prestanda.
  • Förutse priser för att definiera strategier som förbättrar fördelarna med driftskontot.
  • Utvärdera lokala, globala och interkulturella frågor för att förstå och inkludera externa perspektiv med hänsyn till kollektivt välbefinnande och hållbar utveckling i förvaltningen av projekt och företag inom turism- och boendebranschen.

ADMISSIONS

Vem kan komma åt Master i digital marknadsföring och inkomsthantering?

1. Studenter med universitetsexamen

  • Alla som har en officiell spansk universitetsgrad eller en annan utfärdad av en institution för högre utbildning som tillhör en annan medlemsstat i det europeiska området för högre utbildning som ger möjlighet till tillgång till magisterexamina.
  • Kandidater i utbildningssystem utanför det europeiska området för högre utbildning utan att behöva godkänna sina examina. Tidigare kommer det att verifieras att det utländska universitetet som har utfärdat examen godkänner en utbildningsnivå motsvarande motsvarande officiella spanska examina och att i ditt land ger denna examen dig tillgång till forskarutbildning. Åtkomst via denna rutt innebär inte i något fall homologationen av denna titel eller dess erkännande för andra ändamål än att ta befälhavaren.

2. Studenter utan universitetsexamen

Studenter utan universitetsexamen som uppfyller följande krav kan ta programmet och efter antagningskommissionen bedömer och accepterar sitt kandidatur genom sitt CV:

  • Kandidater minst 23 år
  • Tillgång till universitetet antingen via PAU (Selektivitet) eller genom att ha avslutat en högre examensformativ cykel
  • Minst tre års påvisbar arbetslivserfarenhet inom ansvarspositioner inom turism och hotellsektorn. Antagningskommissionen förbehåller sig rätten att begära referenser till nämnda arbetslivserfarenhet och att ha en intervju med kandidaten, om det anses nödvändigt.

INSKRIVNING

Vilken process måste följas för att formalisera registreringen av Master i Digital Marketing and Revenue Management?

När kandidaten har fått en positiv upplösning av sitt kandidatur från antagningskommissionen, måste han formalisera registreringen genom att presentera följande originaldokumentation vid Akademiska sekretariatet vid fakulteten för turism och hotellledning Sant Ignasi:

1. Spanska universitetsexaminerade

  • Fotokopia av giltigt ID eller pass vid registreringen
  • Original och fotokopia av universitetets studier eller titel
  • Officiell akademisk certifiering (lista över ämnen tagna med sin examen och antal poäng)
  • Direktdebiteringsdokument

2. Kandidater i utbildningssystem utanför det spanska universitetssystemet

  • Fotokopia av giltigt pass vid registreringen
  • Original och fotokopia av universitetets studier eller titel
  • Officiell akademisk certifiering (lista över ämnen tagna med sin examen och antal poäng)
  • Besatt översättning av examen och den akademiska posten, om originalet inte är på spanska eller engelska.
  • SET (europeiskt tillägg till examen) eller om ett certifikat från kandidatens hemuniversitet bevisar att hans universitetsstudier gör det möjligt för honom att ta en magisterexamen i sitt hemland.

3. Studenter utan universitetsexamen:

  • Fotokopia av giltigt ID eller pass vid registreringen
  • Fotokopia av examen avslutad
  • Curriculum vitae med den påvisbara och certifierade arbetslivserfarenheten för företaget som specificerar nämnda arbetslivserfarenhet.

Vid tidpunkten för anmälan kommer Akademiska sekretariatet vid fakulteten för turism och hotellledning Sant Ignasi att kräva att studenten tillhandahåller alla originaldokument för att göra det relevanta obligatoriskt.

PRIS- OCH BETALINGSMETODER

Standard: 7.560 EUR

  • Registrering (betala före 15 dagar från antagningen) = 2 900 euro
  • Vila (betala innan master startar) = 4.660 €

Singelbetalning (5% rabatt tillämpas i standardpriset): 6 804 €

  • Registrering (betala före 15 dagar från antagningen) = 2 900 euro
  • Totalt (före 01/12) = 3 904 €

Månadsbetalning (2% på standardpriset): 7 711,20 €

  • Registrering (betala före 15 dagar från antagningen) = 2 900 euro
  • Månadsvis = 801,87 € x 7 månatliga betalningar (februari till juli)
Senast uppdaterad Dec 2019

Om skolan

The School of Tourism and Hospitality Management Sant Ignasi (HTSI) is a university centre of Ramon Llull University and it is promoted by the Company of Jesus and the ESADE Foundation.

The School of Tourism and Hospitality Management Sant Ignasi (HTSI) is a university centre of Ramon Llull University and it is promoted by the Company of Jesus and the ESADE Foundation. Läs mindre