Master i digital marknadsföring och inkomsthantering

Allmänt

Programbeskrivning

PROGRAMBESKRIVNING

Master i digital marknadsföring och inkomstförvaltning för turist- och boendeföretag vid School of Tourism and Hotel Management Sant Ignasi är en magisterexamen från Ramon Llull University.

Programmets huvudmål är att ge dig den mest uppdaterade utbildningen för att underlätta strategiskt beslutsfattande inom området digital marknadsföring, såväl som de mest avancerade teknikerna och verktygen som styr beslut om inkomsthantering relaterade till prissättning och inkomsthantering .

Denna master erbjuder dig specialiserad utbildning som gör att du kan optimera resurser och inkomst i en mycket konkurrenskraftig sektor. Den innehåller också en modul för institutionell, offentlig och interpersonell kommunikation som kompletterar utbildningen så att du blir en av ledarna inom den digitala omvandlingen av den internationella turistnäringen.

Programmet består av fyra moduler som kan tas i rad eller individuellt. Om du bara studerar en av modulerna, skulle en universitetsexamen i den specialiteten erhållas. Slutförandet av de fyra modulerna kommer att leda till magisterexamen via URL.

  • Modul 1: Digital marknadsföring för företag inom turism och boende
  • Modul 2: Effektiv kommunikation för proffs
  • Modul 3: Intäktshantering för turism- och boendeföretag
  • Modul 3: Total inkomsthantering


INNEHÅLL

Master i digital marknadsföring och inkomsthantering för turism- och HTSI i HTSI syftar till att utbilda dig som expert, behärska de senaste trenderna inom områdena och göra det möjligt för dig att hantera de senaste digitala marknadsförings- och inkomsthanteringsverktygen som används för turismbranschen och av boende.

När du har godkänt programmet kommer du att kunna:

  • Definiera och utveckla mål, taktik och strategier för digital marknadsföring för att fastställa lämplig policy i linje med turism- och boendeföretagens mål och strategier.
  • Identifiera de viktigaste momenten i kundupplevelsen för att fånga och bygga kundlojalitet genom en digital strategi.
  • Behärska teknikerna för SEO och SEM samt dela innehåll i digitala medier och sociala nätverk för att placera innehållet på Internet.
  • Segmentera marknaden enligt distributionskanaler för att identifiera kundens profil.
  • Definiera intäktshanteringsstrategier i linje med organisationens mål.
  • Hantera och genomföra intäkthanteringstaktik för att uppnå förväntade resultat.
  • Segmentpriser enligt distributionskanaler och konsumentprofil för att identifiera trender och beteenden.
  • Upprätta mekanismer för att kontrollera priser och varulager för att förbättra hotellorganisationens totala prestanda.
  • Förutse priser för att definiera strategier som förbättrar fördelarna med driftskontot.
  • Utvärdera lokala, globala och interkulturella frågor för att förstå och inkludera externa perspektiv med hänsyn till kollektivt välbefinnande och hållbar utveckling i förvaltningen av projekt och företag inom turism- och boendebranschen.

ADMISSIONS

Vem kan komma åt Master i digital marknadsföring och inkomsthantering?

1. Studenter med universitetsexamen

  • Alla som har en officiell spansk universitetsgrad eller en annan utfärdad av en institution för högre utbildning som tillhör en annan medlemsstat i det europeiska området för högre utbildning som ger möjlighet till tillgång till magisterexamina.
  • Kandidater i utbildningssystem utanför det europeiska området för högre utbildning utan att behöva godkänna sina examina. Tidigare kommer det att verifieras att det utländska universitetet som har utfärdat examen godkänner en utbildningsnivå motsvarande motsvarande officiella spanska examina och att i ditt land ger denna examen dig tillgång till forskarutbildning. Åtkomst via denna rutt innebär inte i något fall homologationen av denna titel eller dess erkännande för andra ändamål än att ta befälhavaren.

2. Studenter utan universitetsexamen

Studenter utan universitetsexamen som uppfyller följande krav kan ta programmet och efter antagningskommissionen bedömer och accepterar sitt kandidatur genom sin läroplan:

  • Kandidater minst 23 år
  • Tillgång till universitetet antingen genom PAU eller genom att ha genomgått en högre examensformativ cykel
  • Minst tre års påvisbar arbetslivserfarenhet inom ansvarspositioner inom turism och hotellsektorn. Antagningskommissionen förbehåller sig rätten att begära referenser till nämnda arbetslivserfarenhet och att ha en intervju med kandidaten, om det anses nödvändigt.

INSKRIVNING

Vilken process måste följas för att formalisera registreringen av Master i Digital Marketing and Revenue Management?

När kandidaten har fått en positiv upplösning av sitt kandidatur från antagningskommissionen, måste han formalisera registreringen genom att presentera följande originaldokumentation vid Akademiska sekretariatet vid fakulteten för turism och hotellledning Sant Ignasi:

1. Spanska universitetsexaminerade

  • Fotokopia av giltigt ID eller pass vid registreringen
  • Original och fotokopia av universitetets studier eller titel
  • Officiell akademisk certifiering (lista över ämnen tagna med sin examen och antal poäng)
  • Direktdebiteringsdokument

2. Kandidater i utbildningssystem utanför det spanska universitetssystemet

  • Ett fotografi
  • Fotokopia av giltigt pass vid registreringen
  • Original och fotokopia av universitetets studier eller titel
  • Officiell akademisk certifiering (lista över ämnen tagna med sin examen och antal poäng)
  • Besatt översättning av examen och den akademiska posten, om originalet inte är på spanska eller engelska.
  • SET (europeiskt tillägg till examen) eller om ett certifikat från kandidatens hemuniversitet bevisar att hans universitetsstudier gör det möjligt för honom att ta en magisterexamen i sitt hemland.

3. Studenter utan universitetsexamen:

  • Fotokopia av giltigt ID eller pass vid registreringen
  • Fotokopia av examen avslutad
  • Curriculum vitae med den påvisbara och certifierade arbetslivserfarenheten för företaget som specificerar nämnda arbetslivserfarenhet.

Vid tidpunkten för anmälan kommer Akademiska sekretariatet vid fakulteten för turism och hotellledning Sant Ignasi att kräva att studenten tillhandahåller alla originaldokument för att göra det relevanta obligatoriskt.

PRIS- OCH BETALINGSMETODER

Standard: 7.560 EUR

  • Registrering (betalning före 15 dagar från antagningen) = 2 900 EUR
  • Vila (innan du startar masteren) = 4.660 EUR

Singelbetalning: 6 804 EUR (5% rabatt)

  • Registrering (betalning före 15 dagar från antagningen) = 2 900 EUR
  • Totalt (före 12/01/2019) = 3 904 EUR

Månadsbetalning (2%): 7 711,20 euro

  • Registrering (betalning före 15 dagar från antagningen) = 2 900 EUR
  • Månadsvis = 801,87 EUR x 7 månatliga betalningar (från februari till juli)
Senast uppdaterad December 2019

Om skolan

The School of Tourism and Hospitality Management Sant Ignasi (HTSI) is a university centre of Ramon Llull University and it is promoted by the Company of Jesus and the ESADE Foundation.

The School of Tourism and Hospitality Management Sant Ignasi (HTSI) is a university centre of Ramon Llull University and it is promoted by the Company of Jesus and the ESADE Foundation. Läs mindre