Master i digital marknadsföring och etiskt varumärke
King Stage
Nyckelinformation
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 8 500 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
* Storbritannien/EU: £8 500 | Landskamper: £12 000
Introduktion
Organisationer vill bygga autentiska varumärken genom att integrera värderingar i sin marknadsföring och försöker utvärdera sina resultat med hjälp av webbanalys för att förstå effekten av sina marknadsföringskampanjer på konsumenternas beteende. Kursen kommer att granska samtida digitala marknadsföringsstrategier, inklusive den senaste spjutspetsutvecklingen och branschpraxis, för att ge dig en omfattande förståelse för en innovativ marknadsföringsstrategi som kombinerar både digitala aspekter och varumärkesaspekter.
Master i digital marknadsföring och etiskt varumärke kommer att utrusta dig med de kunskaper och färdigheter som krävs för att arbeta i en rad roller i din valda sektor; det är tänkt att detta program ska ge dig de nyckelfärdigheter som krävs för att lyckas och hjälpa dig att få en konkurrensfördel i den komplexa och snabbt utvecklande digitala ekonomin.
Kursen kommer att ges av ett akademiskt team med en stark bakgrund inom digital marknadsföring och varumärkesbyggande. Kursen kommer att underbygga dina kunskaper med relevanta teorier som rör ämnesområdet. Programmet syftar till att ge studenterna möjlighet att utveckla en praktisk och kritisk förståelse för digital marknadsföring och varumärkesbyggande i den moderna affärsmiljön. I slutet av programmet kommer studenterna att ha kunskap och förståelse för nyckelbegrepp och teorier inom ämnesområdet för att de ska kunna ha en aktiv roll i sin valda bransch.
Lås upp din fulla potential
Är du morgondagens innovatör, pionjär eller problemlösare? Här på King Stage har vi skapat en dynamisk inlärningsmiljö för att göra det möjligt för studenter som du att trivas och förbättra sina färdigheter.
Under hela programmet lär du dig affärsprinciperna med vår banbrytande läroplan som inkluderar: dynamisk undervisning , metoder för lärande genom att göra och verkliga projekt med utvalda affärspartners . Vårt akademiska tillvägagångssätt har utformats specifikt för att du ska kunna utveckla dina interpersonella färdigheter, leda förändringar och påverka näringslivet.
Våra föreläsare i världsklass kommer att finnas här för att inspirera dig från dag 1 och dela med sig av sin passion och expertis. Gästföreläsare kommer också att bjudas in för att förändra din förståelse för verksamheten.
I slutet av programmet kommer du att sticka ut från mängden med denna specialiserade master och du kommer att vara redo för morgondagens värld.
Blandad inlärningsstil
På King Stage har vi en innovativ metod för undervisning och lärande.
Vi erbjuder en unik akademisk resa, med en spännande kombination av inlärningsalternativ, inklusive interaktiv undervisning ansikte mot ansikte, flipped classroom , fältforskning och grupparbete .
Läroplan
Moduler
- Digital strategi och etiskt varumärke
Användningen av varumärkesbyggande och digitala marknadsföringsstrategier har en direkt inverkan på vinstmarginaler och affärstillväxt. Under denna modul får du lära dig olika former av digital marknadsföring och hur du utvecklar ett etiskt varumärke. Du kommer också att förstå strategin bakom beslutsprocessen för en framgångsrik marknadsföringskampanj och jämföra effekten av digital marknadsföring jämfört med traditionella metoder.
- Datautvinning och datadriven marknadsföring
Huvudsyftet med denna modul är att förstå de grundläggande kraven för dataanalys. Du kommer att lära dig hur du identifierar dataelement som är väsentliga för en organisation. I slutet av denna modul kommer du att kunna fatta strategiska beslut.
- Konsumentinformation
Syftet med denna modul är att förse dig med tekniker, strategier och teorier som hjälper dig att förstå beteendet hos samtida konsumenter, med fokus på både individer och grupper. Du kommer också att förstå hur man använder den digitala miljön för att generera intelligens om konsumenter.
- Webbutveckling och analys
Under denna modul kommer du att skaffa dig kunskapen för att designa en professionell webbplats. Du kommer att lära dig vikten av en webbplats i den digitala marknadsföringsstrategin inom ett företag. Dessutom kommer du att utforska hur man utvärderar effektiviteten av webbplatsutveckling. Dessutom kommer denna modul att lära dig grunderna för att bygga och designa webbplatser och du kommer att lära dig hur du använder analyser för att förbättra användarupplevelsen genom att analysera data.
- Dataförordning och CSR
Företagens sociala ansvar och miljömässiga, sociala och styrande praxis har blivit alltmer prioriterade för många organisationer när de bedömer sina skyldigheter gentemot sina anställda, kunder och världen. I den här modulen kommer du att förstå hur organisationer arbetar för att uppfylla dessa CSR- och ESG-mål, medan ett fokusområde är datarättigheter och datasekretess.
- Avancerade forskningsmetoder
Företag förlitar sig ofta på forskningsbaserad information för att fatta beslut. För att kunna använda forskningsmaterial effektivt och för att säkerställa att alla beslut som fattas på grundval av forskningsresultat är välgrundade, är det nödvändigt att förstå styrkorna och svagheterna hos de metoder och tekniker som används för att samla in och analysera denna information. Det finns många tillvägagångssätt för att bedriva forskning som varierar i termer av vilka typer av frågor de försöker svara på och de metoder som används för att ge svar som utforskas i denna modul.
Studieresa till Frankfurt (Tyskland)
Frankfurt är inte bara en av världens viktigaste platser för bankverksamhet, utan också en av de viktigaste datahubben. Genom att ge dig möjligheten att resa till Tyskland får du lära dig om utvecklingen av digital omställning i företag och du får möjlighet att delta i sociala aktiviteter, arbeta med ett projekt och besöka innovativa start-ups och väletablerade organisationer som arbetar mot digital transformation.
Impact betald praktik
6 månaders betald praktik i Storbritannien (Tier 5-visum krävs) ELLER i något annat land.
Praktiken kommer att ge dig möjlighet att göra en positiv inverkan inom en organisation och skaffa dig yrkeserfarenhet. I slutet av din placering måste du skriva en rapport på 2 000 ord.
Programresultat
Master i digital marknadsföring och etiskt varumärke kommer att utrusta dig med de kunskaper och färdigheter som krävs för att arbeta i en rad marknadsföringsroller i din valda sektor; det är tänkt att detta program ska ge dig de nyckelfärdigheter som krävs för att lyckas och förstå hur man skaffar sig en konkurrensfördel i den komplexa och snabbt utvecklande digitala ekonomin.
Galleri
Antagningar
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Impact praktik
Den betalda praktiken är en del av programmet. Det kan göras i Storbritannien eller någon annanstans om studenter så önskar. Vi kommer att ge studenter visumstöd för dem som vill göra sin praktik i Storbritannien med Tier 5-visumet. Vi kommer även att ge individuellt stöd till studenter som har svårt att hitta en praktikplats.
Med "impact praktiken" kommer studenterna att ha möjlighet att genomföra en betald placering inom ett företag.
Detta gör att du kan arbeta heltid i en organisation du väljer. Praktiken kommer att pågå i 6 månader i minst 25 timmar i veckan.
Det här är din chans att få erfarenhet vid sidan av dina studier, få poäng för dina prestationer och sticka ut på arbetsmarknaden. I slutet av din placering måste du skriva en rapport.
Karriärstöd
Vi stödjer studenter med karriärutvecklingsworkshops som inkluderar:
- CV stöd
- Personligt brev
- Intervjuförberedelse
- Partnerföretag för att ge möjligheter till våra studenter
Karriärmöjligheter garanterade
Vi är engagerade i att koppla dig till företag och yrkesverksamma inom ditt område genom arbetsaktiviteter , nätverksevenemang och jobbmässor .
Du kommer att arbeta på marknadsavdelningen med att analysera data från olika källor med hjälp av verktyg för att skapa användbara insikter som kan förbättra kunders marknadsföringsstrategier. Du kommer också att utveckla distinkta tillvägagångssätt för hållbara varumärken.
Roller efter avslutad master:
- Dataanalytiker
- Kundmarknadsföring
- internet marknadsföring
- Annonsering på nätet
- Digital marknadschef
- Varumärkesexpert
- Social media manager/Community manager
- Innehållsmarknadsförare
- Digital projektledare
- Insights manager