Master i digital marknadsföring och sociala medier
Centro De Estudios Financieros CEF
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 7 990 / per course *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* ansikte mot ansikte och tele ansikte mot ansikte modalitet; 5 460 € - online-läge
Introduktion
Målet med Master i digital marknadsföring och sociala medier är att utbilda proffs på högsta nivå så att de framgångsrikt kan implementera och utveckla marknadsföringsstrategier, genom digitala kanaler, som hjälper till att uppnå företagets mål. Och allt från ett mycket praktiskt perspektiv där studenten kommer att ha kontakt med några av de bästa digitala marknadsföringsproffs i Spanien, som kommer att visa dem det senaste inom branschen.
Mästaren kommer inte enbart att fokusera på Internet som ett medel för marknadsföring av produkter och tjänster, utan kommer att behandla, ur ett övergripande perspektiv, hur det påverkar de olika dimensionerna av marknadsföring, vilket gör att studenten kan avsluta Master med gedigen kunskap som svarar frågor som: hur påverkar internet prispolitiken? Vilka egenskaper har digitala kanaler som försäljningsmedel? Finns det produkter för exklusiv försäljning på Internet? Hur hittar jag mitt mål? Har jag samma konkurrens på Internet som på det fysiska försäljningsstället?
Denna Master i digital marknadsföring har innehåll som kommer att blanda två grundläggande aspekter: å ena sidan, verktygen, eftersom det är viktigt att känna till på djupet de digitala verktyg som tillämpas på den professionella världen; å andra sidan, strategin, kommer studenten att se en mängd fall och aktiviteter och kommer att kunna välja den bästa möjliga strategin.
Det är den mest innovativa mästaren på marknaden, eftersom dess innehåll nyligen har reformerats för att anpassa sig till vad som efterfrågas på marknaden och den har ett mycket praktiskt tillvägagångssätt. Studenter kommer inte bara att delta i sessioner om digitala strategier, utan kommer att tvingas planera, implementera och mäta dem. Under masterprogrammet designar studenterna webbplatser, mobilapplikationer, chatbots, lanserar sociala annons- och visningskampanjer, hanterar sociala medieprofiler, får information för att få Google Ads, Google Analytics eller Hootsuite-certifikat, utvecklar CRO-strategier, lär sig den mest använda grafiska designen och videoredigeringsprogram på marknaden.
Officiell examen
Studenter som uppfyller kraven för Madrids distansuniversitet (UDIMA) kommer att få titeln University Master's Degree in Digital Marketing and Social Networks (Officiell) som ges av UDIMA, förutom den Professional Master's degree utfärdad av CEF.
Programresultat
Efter avslutad magisterexamen kommer studenten att kunna:
- Sätt upp lämpliga mål för marknadsföring online samt utvärdera avkastningen på investeringen av dessa åtgärder.
- Bemästra teknikerna för elektronisk handel, försäljning på Internet och generering av trafik till webbsidor.
- Fördjupa dig i sökmotorpositionering, både SEO och SEM.
- Utveckla framgångsrika webbplatser, lära dig att använda innehållshanterare.
- Implementera digitala CRM-policyer och genomföra effektiva e-postmarknadsföringskampanjer.
- Designa reklamkampanjer på Internet för både displayannonser och sociala annonser.
- Använd sociala nätverk som kundkontaktpunkter för att förbättra det digitala ryktet.
- Analysera resultaten som erhållits i de olika faserna av den digitala marknadsföringsplanen.
- Ändra sättet på vilket företaget relaterar, kommunicerar och hanterar sin relation med kunder och marknader, genom att genomföra en digital transformationsövning.
- Förstå de senaste teknologierna som tillämpas på digitaliseringen av företaget och kunna anpassa dem till organisationens behov: big data, chatbots, internet of things.
Idealiska studenter
riktar sig till
Master vänder sig till alla som har en universitetsexamen och som är intresserade av att specialisera sig inom områdena digital marknadsföring, elektronisk handel och sociala medier. Även till alla de entreprenörer som vill starta företag som bygger på den digitala miljön och behöver känna till nycklarna och möjligheterna som internet erbjuder.
Det är inte nödvändigt att ha djupgående kunskaper om marknadsföring för att få tillgång till denna Master, eftersom du i början av den kommer att granska grunderna för marknadsföring och produktkommersialisering.
Men de utexaminerade som inte kommer från områdena handel och marknadsföring, ekonomi, affärsorganisation, journalistik, reklam och audiovisuell kommunikation och som vill få officiell status måste ta ytterligare utbildning genom UDIMA. Specifikt är dessa två ämnen: "Marknadsföring och globalisering" och "Sociala nätverk och samhällsledning".
Antagningar
Läroplan
CEF Master i digital marknadsföring och sociala medier har ett mycket ambitiöst program som innehåller det grundläggande innehållet som en professionell som vill göra karriär inom marknadsföring i digitala kanaler behöver känna till.
Mastern, som redan under de senaste åren konsoliderats som en av de bästa inom sitt område, omformuleras i varje upplaga för att anpassa sig till de senaste trenderna som händer på marknaden. I den meningen kan vi säga att det förmodligen är det mest innovativa programmet på marknaden som gör det möjligt att uppnå en officiell examen (Master i digital marknadsföring och sociala nätverk från UDIMA).
Vidare kommer den kunskap som erhållits genom programmet, noggrant utformad med hänsyn till de behov som efterfrågas på marknaden, att testas i Master's Final Project, som syftar till att genomföra en digital marknadsplan eller digitalisering av ett företag. Målet är att utöka studentens anställningsbarhet.
Nedan kan du se ämnena för CEF Master i digital marknadsföring och sociala medier, samt deras organisation i terminer och antalet poäng för var och en av dem:
ämnen
Första Semester
- Ekosystem och digital transformation
- Digital klient
- Digital marknadsföringsplan
- Webbdesign, elektronisk handel och användarupplevelse
- Sociala medier och innehållsmarknadsföring
Andra terminen
- Sökmotormarknadsföring
- Displaymarknadsföring och reklamplanering
- Business Intelligence och datadriven marknadsföring
- Webbanalys och sociala nätverk
- Extern praxis
- Masters slutprojekt
Karriärmöjligheter
Digital marknadsföring är en mycket dynamisk sektor där professionella efterfrågas varje dag och där arbetslöshet praktiskt taget inte existerar. Eftersom det är ett tvärvetenskapligt område finns det olika positioner som professionella inom digital marknadsföring kan inneha, både på marknadsavdelningar hos företag inom alla områden och på marknadsförings- och kommunikationsbyråer och konsulter.
Å ena sidan finns det olika specifika befattningar inom digital marknadsföring: Digital Marketing Manager, Digital Marketing Manager, SEO-konsult, Social Media Manager, Web Analytics Expert, Digital Media Planner, Usability Consultant, Community Manager, Digital Transformation Specialist, Digital Account Executive , Senior SEM Technician, Digital Project Manager, Trafficker, etc.
Å andra sidan representerar det faktum att vara specialister på digitalt, ett område som upptar en allt viktigare del av företagens budgetar och organisationssystem, en fördel gentemot andra marknadsförare när det kommer till befattningar som: Marknadschef, Produktchef, Medieplanerare, Marknadschef, Projektledare, Marknads- och Försäljningstekniker m.fl.
Job Board
Job and Entrepreneur Exchange är en kostnadsfri tjänst som erbjuds både studenter och alumner från CEF.- UDIMA samt företag som vill tillsätta tjänster inom olika funktionsområden, med syftet att skapa ett ömsesidigt samband. Det har kontor i Barcelona, Madrid och Valencia från vilka nationella och internationella erbjudanden hanteras.
Job and Entrepreneurs Exchange erbjuder professionell vägledning och information för anställning och är en fantastisk källa för att rekrytera professionella profiler på alla nivåer i företaget, från praktikanter i utbildningsmetoder till seniora profiler, inklusive chefer och tekniker. För att underlätta sökningar har den en egen anställnings- och praktikportal.
I början av magisterexamen sätter sig arbetsförmedlingens rådgivare och magisterdirektören ner med studenterna individuellt för att förstå deras behov och hjälpa dem att öka sin anställningsbarhet. Detta dubbelperspektiv är mycket intressant, eftersom programledningen är fullt medveten om vad som efterfrågas på marknadsavdelningarna och reklambyråerna och rådgivarna känner perfekt till rekryterarnas behov.
Utbytet är inte begränsat till att hantera jobbsökningsplattformen, utan hjälper också studenten som efterfrågar det att skapa ett attraktivt CV, eller när de förbereder en intervju eller en gruppdynamik. Faktum är att en serie specifika sessioner om dessa ämnen etableras under hela programmet.
Som ett exempel på sin prognose har CEF.- UDIMA tecknat tusentals avtal med nationella och internationella samarbetsföretag från alla affärssektorer.