Master i digital marknadsföring
Universidad EAN
Nyckelinformation
Campus läge
Bogotá, Colombia
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 43 264 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Jan 2024
* Anmälningsperiodens terminsvärde kan variera beroende på antal krediter som anmälts till detta referenspris.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Stärka dina strategiska färdigheter för att utveckla marknadsplaner, kampanjer, brandplaceringshantering och webbprojekt, så att företag eller varumärken har en effektiv digital kommunikation.
Vad gör en kandidatexamen för magisterexamen i digital marknadsföring?
- Leda Digital Marketing-områden på ett strategiskt sätt för att uppnå organisatoriska mål.
- Dra nytta av informations- och kommunikationsteknik för att främja kreativitet och innovation.
- Skapa strategier från toppledningen för positionering eller specifika kampanjer av varumärket.
- Utveckla hållbara affärsmöjligheter och led projekt som genererar ekonomiskt, miljömässigt och socialt värde.
Vad är arbetsmarknaden för en kandidatexamen i Master i Digital Marketing?
- Reklam.
- Digital marknadsföring
- Digital kommunikation
- Försäljning.
- Entreprenörskap och intrapreneurship.
Varför studera vid Universidad EAN ?
Institutet för hållbart entreprenörskap
Vi har det bästa teamet av professionella att träna, följa med och ge råd om frågor om entreprenörskap.
En av de bästa universitetets inkubatorer i världen
Vårt EAN Impacta-program lyfts fram av UBI Global organisation under World Incubation Summit 2018 (WIS).
15 högteknologiska laboratorier
Vi har utvecklat viktiga projekt för landets industrier. Här är de ingenjörer som omvandlar världen utbildade!
Lärande modell för utmaningar
Vi bröt det traditionella systemet för högre utbildning och idag lär vi oss på ett praktiskt, effektivt och motiverande sätt genom lösningen av utmaningar.
Tvärgående träning
Alla våra studenter tar kurser relaterade till processen att skapa och konsolidera företag och hållbara affärsmodeller.
Först att erbjuda digital examen med blockchain
Vi är den första institutionen i Colombia som erbjuder eTítulo (elektronisk kopia av den officiella universitetsexamen) med blockchain.
investering
$ 43.264.000 *
* Registreringsperiodens terminsvärde kan variera beroende på antal krediter som registrerats, till detta referenspris.
Värdet per akademisk kredit är föremål för de årliga ökarna som fastställs av Universidad EAN och godkänts av ministeriet för nationell utbildning - MEN.
Curriculum
Första terminen 12 hp
Kärnstudieenheter
- Marknadsföring grundkurs 3 poäng
- Konsumentbeteende och forskning 3 poäng
Tvärsnittsstudieenheter
- Strategiskt tänkande och global ledning 3 poäng
Valfria studieenheter
- Valfria I 3 poäng
Andra terminen 12 hp
Kärnstudieenheter
- Digital annonsering, statistik och webbanalys 3 poäng
- Strategisk marknadsföring 3 poäng
- Marknadsföring planering 3 poäng
Tvärsnittsstudieenheter
- Initiativ och hållbart entreprenörskap 3 poäng
Tredje termin 12 hp
Kärnstudieenheter
- Sökmotor marknadsföring och sociala nätverk 3 poäng
- Elektronisk handel 3 poäng
- Content marketing, affiliate-nätverk och community management 3 poäng
Enheter av gradskrav
- Forskningsseminarium 3 högskolepoäng
Fjärde terminen 16 högskolepoäng
Kärnstudieenheter
- Design och digital arkitektur 3 poäng
- Mobilmarknadsföring och andra IKT 3 poäng
Enheter av gradskrav
- Examensarbete 4 högskolepoäng
Valfria studieenheter
- Valfri II 3 hp
- Valfri III 3 hp