Master i företags rykte

Allmänt

Programbeskrivning

Verkställande mästaren i företags rykte är inriktad på att med internationellt fokus bilda chefer som ansvarar för rykte och immateriella tillgångar som den nuvarande marknaden kräver: med ledarskapsutbildning, social intelligens, orienterad för att mervärda sina organisationer, kommunikationsexperter, arbeta -med metod och med mätvärden i odling av rykte. Därför har den ett team av professionella och höglärande lärare, anläggningar med rikliga resurser och en arbetsmetod baserad på deltagande, företagshögskolans metodik och anordnande av speciella sessioner med branschfolk.


MERC är baserad på tre särdrag:

  1. En tvärvetenskaplig och innovativ vision av innehåll som kombinerar utbildning i ledarskap, med rykte och social intelligens. Att ha samarbete av ett forskningscenter som ICS ger ett unikt värde i ett program av dessa egenskaper.
  2. Ett internationellt tillvägagångssätt, tack vare akademiska och professionella allianser med partners av global prestige. Masterprogrammet i politisk och företags kommunikation, bygguniversitetets rykte och kontakterna i fakulteten för kommunikation gör det möjligt.
  3. En plattform för tillgång till bästa professionella praxis inom sektorn, med möjlighet att etablera relevanta relationer. Erfarenheten och de professionella anslutningarna som skapats under dessa år möjliggör att nätverket garanteras.

Format och metodik

MERC är en verkställande mästare, så klasser äger rum på fredag eftermiddagar och lördag morgon. Detta gör det möjligt för proffs från hela landet att studera det. Han har också två intensiva veckor, en i IESE i Madrid och den andra i London.

Klasser som är ansikte mot ansikte kombinerar fallmetoden för handelshögskolor med andra undervisningsmetoder som är anpassade till det trefaldiga behovet av att träna studenter som chefer, chefer på immateriella tillgångar och professionella med social intelligens. På så sätt växlar gruppaktiviteter, seminarier, diskussioner och diskussioner med föreläsningar och masterkurser.

Curriculum

Läroplanen är indelad i fyra moduler:

  • Grundläggande ledning 18 hp
  • Hantering av immateriella tillgångar 21 hp
  • Social intelligens 15 poäng
  • Examensarbete 6 hp

inträde

Antagningskriterier

  • Curriculum vitae och fil: 30%
  • Fallstudie: 30%
  • Personlig intervju: 40%

upptagande Process

  • Ansökan om onlineinträde
  • Prövningstest
  • Universitetets resolution
  • förregistrering
  • registrering

Professionell projicering

MERC är inriktad på att utbilda de nya kommunikationsdirektörerna med den strategiska profilen som den nuvarande marknaden kräver: experter i kommunikation, med ledarskap och social intelligens, orienterade för att mervärda sina organisationer, som arbetar med metod och metrics, i odling av rykte.

Det kompletterar också utbildning av chefer, personalresurser, chefer, ansvariga för internationalisering och institutionella relationer och andra chefer som är intresserade av förvaltning av immateriella tillgångar.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The University of Navarra is based on the Christian inspiration promoted by St. Josemaría Escrivá de Balaguer, the founder of Opus Dei. Its mission is to seek and present the truth; contribute to the ... Läs mer

The University of Navarra is based on the Christian inspiration promoted by St. Josemaría Escrivá de Balaguer, the founder of Opus Dei. Its mission is to seek and present the truth; contribute to the academic, cultural and personal education of its students; promote academic research and healthcare activities; provide suitable opportunities for the development of its professors and employees, and carry out broad cultural outreach and social promotion work with a clear goal of service. Läs mindre
Pamplona , madrid , San Sebastián + 2 Mer Mindre