Master i fotografi
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Nyckelinformation
Campus läge
Milan, Italien
språk
Engelsk, Italienska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
10 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 21 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Europeiska unionen och EFTA: 21000€ & Utomeuropeiska unionen: 26000€
Introduktion
Tio fantastiska månader, med internationellt kända föreläsare. En gång i livet möjlighet att lära sig direkt av huvudpersonerna. Raffles Milano Masters: äntligen har någon tänkt på det.
Varför?
Fotografering innebär att tillhandahålla en användbar och intressant modell av världen, en som hjälper oss att älska verkligheten genom att prata om den. Att vara fotograf är inte längre ett hantverksyrke. Digital teknik tvingar honom att rycka av sig besattheten av tekniken till förmån för ett tankesätt som alltmer relaterar till förmågan att se, tolka och berätta
Föreläsare & byråer du kommer att studera med
Att lära sig direkt från utövare är det bästa sättet att fånga upp de mest avancerade visionerna och metoderna vid källan. Till skillnad från konventionella mästare, ger Raffles Milano Masters praktisk kunskap direkt in i föreläsningssalen, med tio marknadsledande proffs som ockuperar talarstolen under de tio månaderna.
- Claudio Composti
- Leica Agency
- Toni Torimbert
- I:D: Gloria Maria Cappelletti
- Matthias Harder
- Erik Kessels
Rekommendationer
För kvaliteten och effektiviteten av dess didaktiska modell har denna masterkurs godkänts av:
Lotteri pratar
Varje måndagskväll, kl. 18.30, bjuder Raffles Milano in eleverna att träffa en stor karaktär på scenen för design, stil och kultur i projektet. Att lyssna direkt på berättelser och idéer som påverkar marknaden och gör våra sinnen mer progressiva är en fantastisk möjlighet att integrera akademiska program.
Galleri
Läroplan
Genom att arbeta sida vid sida med proffsen som leder på dagens marknad, får våra studenter en helt avrundad uppskattning av de nya metoderna för att designa en identitet, ett reportage, reklamkampanjer och företagskommunikation. Denna Master fokuserar på påtaglig erfarenhet av verkliga uppdrag föreslagna av företag och institutioner. En viktig del av läroplanen ägnas åt hur marknaden för insamling, publicering och konst fungerar. Det gör man genom att sätta ihop en personlig portfolio, det första steget mot att etablera relationer med internationella gallerier och curatorer.
Ämnen
- Kontext av italiensk och internationell fotografi
- Samling och konst
- Kreativitet och designprocess inom fotografi
- Reklam och företagskommunikation
- Skönhet och porträtt
- Landskap och arkitektur
- Fokusera på berättande
- Organisera och kurera utställningar och evenemang
- Sammanställa en portfölj
- Digital teknik för kreativitet