Master i global försäljning och marknadsföring
University of Applied Sciences Upper Austria
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Wels, Österrike
språk
Engelsk, Tysk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 363 / per semester *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* För EU / EES -medborgare
Introduktion
Master i global försäljning och marknadsföring
Är du intresserad av de tvärkulturella utmaningarna som skapas av globaliseringen av världsekonomin? Är du intresserad av att arbeta inom exportsektorn eller skulle du ens vilja åka utomlands och leva ett internationellt liv åtminstone under några år? Österrikes exportekonomi har lyckats sätta internationella standarder på många områden, särskilt inom industrianläggningar, maskiner och tekniska varor. Dessa globala verksamheter genererar en hög efterfrågan på lämpligt kvalificerade sälj- och marknadsföringspersonal. Masterprogrammet ”Global försäljning och marknadsföring” (GSM) utbildar dig i UTVECKLING och HANTERA framtida försäljnings-, försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter för internationella företag.
Undervisningsspråket är ENGELSKA.
"Tvärkulturell förvaltning och tillväxtmarknadscentrum" behandlar också forskningsprojekt som rör tvärkulturell förvaltning.
Information
- Examen: Master of Arts in Business (MA)
- Varaktighet: 4 terminer (120 hp)
- Årligt intag: 35
- Organisation: heltid (från onsdag till lördag, tillåter ytterligare deltidsarbete); deltid (fredag eftermiddag och lördag + en intensiv vecka per år)
- Antagningskrav: Avslutad kandidatexamen eller magisterexamen i ekonomi och engelsk bakgrund.
- Ansökan: Online senast den 30 juni. Eftersom icke-europeisk medborgare är deadline 31 mars!
- Undervisningsspråk: 100 % engelska
- Antagningsförfaranden: Intervju, fallstudie, tester
- Obligatorisk termin utomlands: Möjlighet att studera vid ett av våra partneruniversitet under andra terminen.
För de bästa studenterna erbjuder vi också flera dubbelstudiemöjligheter.
Programresultat
Försäljning och försäljning
Du kommer att kunna konceptualisera, utvärdera, driva framåt och kontrollera strategiska försäljningsbeslut. Du kommer att förstå de mångfaldiga skikten av ämnet "Försäljning" ur perspektivet av t.ex. innovation, tvärkulturell förvaltning, inköp och utveckla logiska alternativ för proaktiv handling för dig själv.
B2B marknadsföring
Du kommer att kunna utveckla och driva framåt strategiska marknadsföringskoncept för investeringsvaror inklusive bakgrundsutmaningar av tvärkulturell karaktär. Du kommer att skaffa dig en djupgående kunskap om detaljerna i organisatoriskt köpbeteende och du kommer att kunna fatta marknadsföringsrelaterade beslut på grundval av djupgående analyser.
Tvärkulturell försäljning och ledning
Du kommer att få en djupgående introduktion till kulturella skillnader och likheter runt om i världen för att du ska kunna reagera på ett professionellt sätt när du ställs inför utmaningar av det slaget. Den obligatoriska utlandsterminen och studiebesöken kommer att ge dig ytterligare djupgående tvärkulturella insikter.
Praktiska färdigheter
Som ett "University of Applied Sciences"-program kopplar vi samman en komplex struktur av den vetenskapliga bakgrunden som behövs med den omedelbara tillämpningen i det verkliga industriella livet, särskilt i EU som hemmamarknad och på tillväxtmarknader.
Ledarskap och ledarskapsförmåga
En speciell modul ger dig chansen att utveckla goda insikter i lednings- och ledarskapsutmaningar för en internationell jobbprofil.
Specialisering
Under termin 3 erbjuder programmet en intensiv specialisering inom både B2B-marknadsföring och försäljningsledning för att fördjupa dina kunskaper inom dessa områden.
Programmets geografiska fokus ligger på EU som "hemmamarknad" och på tillväxtmarknader.
Karriärmöjligheter
Ledningen av globala B2B- och tjänstemarknader behöver entusiastiska säljorienterade ledarskapspersoner som kan utveckla och driva framåt komplexa säljprocesser för specifika marknader och deras kulturer.
Grunden för allt detta är en djupgående förståelse för organisatoriskt köpbeteende och utveckling och hantering av marknadsförings- och försäljningskoncept för komplexa kombinationer av produkter och tjänster för internationella marknader med tvärkulturella utmaningar.