Master i grafisk design - Fokus på nya medier
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nyckelinformation
Campus läge
Florence, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
11 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 20 100 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
24 Jan 2025
* anmälningsavgift 3.000 € + kursavgift 16.200 €
Introduktion
Kursen hålls på engelska
Magisterkursen i grafisk design erbjuder en hög nivå av professionell förberedelse som baseras på designmetoden, behärskning av tekniska och tekniska färdigheter och kontinuerlig uppdatering om de senaste marknadskraven.
Förutom en stark kulturell bakgrund på rötterna och utvecklingen av design och visuell kommunikation, får våra studenter kontinuerlig träning på de mest använda och avancerade programmen tack vare utvecklingen av många projekt. De arbetar sida vid sida med italienska och internationella företag som är inblandade i olika områden för att få så mycket erfarenhet som möjligt av den grafiska designens samtida scenario.
En grafisk designer examen från denna magisterkurs är särskilt involverad i sociala frågor och kommunikationsetik hanterar den kreativa processen som bäst och är redo att tillgodose behoven hos de varumärken han / hon arbetar för med en personlig uttrycksfull touch.
I de senaste utgåvorna rymde mästaren några exceptionella gästtalare som:
David Moretti - Art Director WIRED Magazine
Marco Cendron - Creative Director med tidigare samarbeten för Mondadori / Rolling Stone Italy / GQ Italy
Riccardo Luna - Innovationsredaktör för tidningen La Repubblica
Galleri
Idealiska studenter
Mål
Masterprogrammet är skräddarsytt för akademiker eller yrkesverksamma inom grafik, arkitektur, design, konst och reklam. Deltagare med yrkeserfarenhet (minst två år) inom områdena ledning, kommunikation, marknadsföring, PR eller visuell kommunikation (grafik, produkt, interiör, reklam, fotografi, webb eller socialt) är också välkomna.
Antagningar
Stipendier och finansiering
För att stödja deltagarna i täckningen av deltagaravgiften har IED aktiverat ett artikulerat system av faciliteter: partiella eller totala stipendier på studieavgifter; Early Bird är underlättande för studenter som slutför registreringen inom givna deadlines.; Finansiering med möjlighet att delbetala studieavgiften tack vare avtal med hypoteksbolag.
Läroplan
Metodik och struktur
Masterprogrammet har ett komplett och artikulerat program tack vare en balanserad didaktisk struktur, organiserad i tre huvudområden: kultur, verktyg och tekniker och projekt.
Kulturområdets främsta mål är att förvärva föreställningar och ett effektivt sätt att kommunicera för flera typer av projekt. Detta område inkluderar föreläsningar, klasser, workshops och individuella studier.
Verktyg och teknikområdet syftar till att tillämpa grafisk design i olika sammanhang med särskild uppmärksamhet på utvecklingsområden (video, social kommunikation, mobil UI / UX, gränssnittsdesign och digital publicering).
Projektområdet är huvudsakligen praktiskt och strategiskt och syftar till att helt leda ett kommunikationsprojekt i alla sina faser i samarbete med företag eller andra externa partner.
Lektioner och klasser är alla uppbyggda som arbetskalender och workshops. Deltagarna arbetar utifrån riktiga briefs, som infogas från början i ett sammanhang som rekonstruerar dynamiken hos arbetande företag och studior i flera sammanhang som kommunikationsstudior, företag eller visuella avdelningar inom institutioner. Professorer väljs bland experter och yrkesverksamma inom respektive undervisningsområde.
Ranking
IED strävar efter att bygga en stödjande miljö och samarbetsrelationer med partners. Det är därför IED levererar de nödvändiga verktygen för att stödja blivande studenter i att utforska möjligheter, fatta välgrundade beslut och utforma sin framtid.
Tack vare den innovativa metoden och den professionella framgången för IED-studenter har utbildnings- och forskningsministerierna i de länder där IED verkar direkt – Italien, Spanien och Brasilien – officiellt ackrediterat majoriteten av IED-utbildningarnas grund- och masterprogram.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Den grafiske formgivaren arbetar på reklam- och kommunikationsföretag, webbbyråer, förlag eller som frilansare i sin anläggning; han kan interagera med flera kunder inom olika områden tack vare en utvecklad mångsidighet. Denna professionella figur har de nödvändiga verktygen för att hålla sig uppdaterad och förutse tiden och erbjuda innovativa lösningar till sina kunder.