Master i grafisk design

Allmänt

3 tillgängliga platser

Programbeskrivning

DENNA KURS HÄR I ITALIAN SPRÅK.

Den grafiska designerens roll har förändrats mycket tack vare utvecklingen av kommunikationsteknik och förändringen av företagsstrategier för företag. idag behöver en grafisk designer kulturella och organisatoriska färdigheter som gör det möjligt att konfigurera och hantera kommunikationsprojekt i hela världen och samordna deras applikation för verktyg och marknader som är allt större. Ett solid metodiskt tillvägagångssätt är därför nödvändigt för att hantera insatser från olika sammanhang, harmonisera dem och skapa visuella strategier som kan avvisas i olika sammanhang och format.

Några av partnerföretagens studenter har utvecklat projekt med tidigare utgåvor: Brancamenta, Casa Circondariale San Vittore Milano, Value Retail, Kommunen Castelnuovo del Garda, DMC, Durex, Fà la cosa giusta, ING Direct, Mediaset, Panorama, Qn- Il Giorno, Altroconsumo, Fratelli dell'Uomo.

Mål - Mästaren är inriktad på kandidater inom kreativ och designdiscipliner - grafik, arkitektur, design, etc. - och professionella med minst två års erfarenhet inom området, intresserad av att förvärva en högre nivå av specialisering och uppdatering.

Metodik och struktur - Mästaren föreslår en utbildning som integrerar metodiska, tekniska och konstruktionsaspekter leder till att deltagarna konsoliderar ett komplett professionellt tillvägagångssätt som kan avvisas och användas inom olika yrkesområden. Studieplanen är organiserad i tre makroområden: metodisk, teknisk-instrumentell och design. Den första fasen syftar till att förbereda studenterna för projektets forskning, koncept, positionering, uppdrag och vision. Den andra fasen gör det möjligt för dem att bekanta sig med huvudprogrammet för bildhantering, för fotografering, paginering, video och webb, med en allmän kompetens som är lämplig för att hantera resultaten. Inom den tredje fasen tillämpar eleverna metodik för grafisk design i sina kanoniska former, med särskild uppmärksamhet på de viktigaste marknadssektorerna, inklusive video och social. Experter på fältet integrerar undervisningsprogrammet med speciella föreläsningar.

Under senare år har mästaren arrangerat konferenser och workshops med internationella designers på de mest innovativa frågorna om världen av visuell kommunikation. Sibylle Schlaich - Moniteurs; Andreas Uebele - Studio Uebele; Alfredo Carlo - Housatonic Design Network; Borja Martinez - Lo Siento; Roger Botti - Robilant Associati Fabio Iaculli Monkey Talkie; Florian Boje - Gio 'Forma; Gep Cucco D-Wok; Luisa Milani - La Tigre; Andrea Braccaloni - Leftloft; Francesco Franchi - La Repubblica; Fabio Franchino - TODO.

Karriärmöjligheter - I rollen som visuella kommunikationsdesigners, även som frilans, inkluderar yrkesmässiga möjligheter för studenter sysselsättning i reklam- och kommunikationsbyråer. i grafisk design, produkt- och inredningsstudior; i företag, offentliga organ eller serviceorganisationer.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Läs mindre
Milan , Milan , Milan + 2 Mer Mindre