Master i grafisk och digital design

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Magisterexamen år 4

Det fjärde året är det som leder till professionell autonomi genom att träffa varumärket.

Ett verkligt test av resultaten av kandidatcykeln sker under de fyra månaderna av den första terminen, antingen under en praktik i en byrå eller hos en annonsör eller under ett internationellt utbyte.

Under den andra terminen ger kurserna en vision av de ekonomiska verkligheterna (marknad, konkurrens) och det professionella sammanhanget (kundrelation, leverantör, tillverkning). Studenten lär sig att ta höjdpunkten och anpassa sin kreativa inställning till detta nya krav.

Varumärket blir hjärtat i studentens arbete. Det gör att han kan utveckla sin bok genom att kombinera verk som skiljer honom genom deras digitala inställning, och andra som definierar dess grafiska kvaliteter.

Det är på denna grund som studenten kommer att differentiera sin bok och hävda att få sitt växelkontrakt på femte året.computer, laptop, technology Free-Photos / Pixabay

mål

  • Leva en lång yrkeserfarenhet (minst 16 veckors praktik) eller en exceptionell kulturell upplevelse (utbyte utomlands).
  • Konfrontera och tillämpa det kreativa tillvägagångssättet, från koncept till realisering, på ambitiösa projekt.
  • Förstå och anpassa deras kreativa svar till varumärkes strategiska frågor.
  • Behärska innovativa lösningar på mångfalden av kommunikationsmedier, för varje ämne.
  • Dra nytta av en hållbar designorienterad affärsmetod, underhållningsdesign, stadsdesign eller lyxdesign.
  • Utveckla den kreativa avsikten som tillämpas på ett personligt projekt runt varumärket: det stora projektet.
  • Förbered en professionell insättning tack vare en väl anpassad bok.
  • Vet hur du ska presentera och försvara ditt arbete inför en jury eller företagsledare.

Campus of Paris

Utveckla en enkel profil genom val av specialisering

123619_rsz_20191028llp1is3artnkr5rn_gwaol_large.png

Campus of Aix-en-Provence

Utveckla 360 ° konstriktningsprojekt

123620_rsz_20191028llp1is3artnkr5rn_vyimg_large.png

Magisterexamen år 5

växelvis

Under sitt år med Master 2 förstår junior mekanismen för övergång från detaljerna till den totala inneboende till jobbet som Artistic Director. Kontinuiteten för den enskilda kursen säkerställs av Brand Design Project (BDP), ett personligt projekt på en varumärkesrevision, som fördjupas och avslutar detta år av arbetet, och den personliga uppföljningen av det professionella projektet i företaget. Organisationen i seminarier förstärker specialiteterna i specialiseringen.

Flera seminarier ägnas åt riktade fallstudier, vilkas återställning kommer att göras med en prioriterad förankring inom grafisk design och digital kommunikation. Som ett resultat av problem med stora företag animeras och tematiseras varje seminarium av en annan talare, som ger en kompletterande förståelse för affärer: visuell identitet, press, display, big data, AI, anslutna objekt etc. Studenten förstärker sin kunskap genom bidrag i sociologi, marknadsföring eller semiologi som anpassar sig till teman för seminarierna. Vissa seminarier ägnas åt att optimera det arbete som ägnas åt examensarbetet.

Alla seminarier gör det möjligt för studenten att bli bekant med varumärkesstrategi. Beroende på hans profil kan han ansöka till MBA.

mål

  • Gå med i en unik professionell erfarenhet (arbetsstudie)
  • Behärskar varumärkesmetoden.
  • Led alla stadier i ett projekt: forskning, analys, design, implementering och presentation.
  • Vet hur man arbetar i ett team, i projektläge.
  • Utveckla en kritisk och kreativ inställning.
  • Förbättra dina analytiska och syntesfärdigheter.
  • Behärska den digitala begränsningen inom märkesproblemet.
  • Utveckla individuellt ansvar för Brand Design Project.

Campus of Paris

Utveckla en enkel profil genom val av specialisering

3 starka tider

  1. Yrkeserfarenhet: Professionaliseringskontrakt i ett företag / byrå
  2. Seminarier: Teamwork
  3. Diplomprojekt (BDP): Individuellt arbete, coachning, professionell Grand Jury

läroplan

Grafisk design specialisering

  • Branding / Brand
  • Kreativ riktning
  • Digital DA
  • Strategier och råd (redigering
  • Watch / News Management
  • semiotik
  • Marknadsföring / sociologi
  • Offentligt talande
  • Mjuka färdigheter (stresshantering)
  • BDP - Brand Design Project (minne)
  • BDP handledning

Digital design specialisering

  • Branding / Brand
  • Kreativ riktning
  • Digital DA
  • Strategier och råd (redigering
  • Digital projektledning
  • Watch / News Management
  • IA och insamlade data
  • semiotik
  • Marknadsföring / sociologi
  • Seriöst spel
  • IoT
  • Offentligt talande
  • Mjuka färdigheter (stresshantering)
  • BDP - Brand Design Project (minne)
  • BDP handledning

Campus of Aix-en-Provence

Utveckla 360 ° konstriktningsprojekt

3 starka tider

  1. Yrkeserfarenhet: Professionaliseringskontrakt i ett företag / byrå
  2. Seminarier: Teamwork
  3. Diplomprojekt (BDP): Individuellt arbete, Coaching, Professional grand jury

läroplan

  • Branding / Brand
  • Kreativ riktning
  • Digital DA
  • Strategier och råd (redigering
  • Digital projektledning
  • Watch / News Management
  • semiotik
  • marknadsföring
  • IA och insamlade data
  • IoT
  • Offentligt talande
  • Mjuka färdigheter (stresshantering)
  • BDP - Brand Design Project (minne)
  • BDP handledning

Diplom tilldelas

Examensbeviset för konstnärlig chef för visuell kommunikation och digital design, utfärdat av skolans intuit.lab är en titel certifierad av statsnivå I, registrerad hos RNCP (National Directory of Professional Certification) vars publicering i officiella tidningen är daterad den 7 augusti 2018.

antagning

Obligatorisk nivå

  • Nivå som krävs för att ange år 4 Bac 3 i tillämpad konst.
  • Nivå som krävs för att ange år 5 Bac 4 i tillämpad konst.

Inträdesförfarande

  1. Online-ansökningsformulär.
  2. Intervju med presentation av en arbetsfil för utvärdering
  • Registreringsavgift: 450 € / utanför Europeiska unionen: 540 €
  • Studieavgifter Paris: € 8 900
  • Studieavgift Aix-en-Provence: 8 700 €
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Ecole intuit.lab, Mumbai is a French educational institute of graphic design and visual communication. It was co-founded in 2011 by Patrick Felices, Clément Derock and Frederick Lalande. The vision of ... Läs mer

Ecole intuit.lab, Mumbai is a French educational institute of graphic design and visual communication. It was co-founded in 2011 by Patrick Felices, Clément Derock and Frederick Lalande. The vision of these industry veterans is to build a culture, not just a school. A culture where creative minds get the freedom to innovate, create and become part of a design revolution. Läs mindre
paris , Aix-en-Provence , Mumbai + 2 Mer Mindre