Master i gästfrihetsstrategi och digital transformation
Les Roches
Nyckelinformation
Campus läge
Crans-Montana, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad, Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
2 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
CHF 41 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* studieavgift per år
Introduktion
- Nästa intag: mars 2021
- 1 år (+6 månader toppsten eller praktik)
- Heltid
- Alternativ för fjärrstudier tillgängliga
- 1 Affärsresa
- Campus: Schweiz
Digital teknik revolutionerar gästfriheten och skapar fantastiska möjligheter för tekniskt kunniga yrkesverksamma som har kompetensen och insikten att leda digitala transformationsstrategier.
Vår magisterexamen inom gästfrihetsstrategi och digital transformation - den första i sitt slag i världen - är utformad för att göra dig redo att ta tillvara dessa möjligheter för att forma morgondagens gästfrihetsindustri.
Akademiskt innehåll
Två terminer av heltidsstudier är uppdelade i tre moduler:
Modul 1 - Taktik
Behärskar digital teknik och innovation inom hotellbranschen
- Nya trender och störningar i gästfriheten
- Effektiv teknik i drift och service
- Databashantering och artificiell intelligens
- Prestandamätning och affärsanalys
- Ekonomi och värdeskapande
Innehåller också en "Decoding Bootcamp" med fokus på mobilapplikationer, webbplatser och datakurering.
Modul 2 - Strategier
Utveckla hållbara strategier och affärsmodeller
- Designtänkande och innovation
- Avancerade digitala marknadsföringsstrategier och taktik
- Etik och CSR i den anslutna världen
- Nya affärsmodeller och start-up ekosystem inom gästfrihet
- Intäkter, kanal och efterfrågestyrning
Modul 3 - Ledarskap
Leda din organisation till den digitala omvandlingen
- Tillämpad projektledning
- Kundupplevelse, excellens service och personalisering i den digitala tidsåldern
- Hållbara gästfrihetsaffärsstrategier, design och utveckling
- Ledarväckning: mångkulturellt ledarskap, emotionell intelligens, talanghantering och teambuilding
- Implementera och leda den digitala omvandlingen
"Denna magisterexamen kommer att utsätta studenterna för avancerade lärare och experter och konfrontera dem med innovativa affärsmodeller och entreprenörstänkande." Scott Dahl, programchef
Capstone-projekt
Master i gästfrihetsstrategi och digital transformation kulminerar i ett fullständigt utvärderat toppstenprojekt, som kan slutföras antingen genom en verklig praktikupplevelse eller genom en konsultationstudie.
Praktikalternativ
Du kan välja att utföra en praktik inom ett relaterat område efter eget val - till exempel inom digital marknadsföring eller inkomsthantering för ett hotellföretag - under vilket ditt resultat och framsteg kommer att utvärderas av ditt värdföretag, med dina lärandemål utvärderade av Les Roches fakultet.
Konsultation fallstudie alternativ
När du arbetar i små grupper kommer du att genomföra ett konsultprojekt med en av våra branschpartners. Du kommer att få tillsyn varje vecka av lärare och vid projektets avslutning kommer du att utvärderas på resultat mot mål, tillsammans med ditt personliga bidrag.
Utflykt
I slutet av den akademiska modul 2 får du möjlighet att omsätta teori i en uppslukande fältresa som ger verkliga sammanhang för alla ämnen som studerats till den punkten.
Du kommer att träffas och nätverk med ledande personer från hela branschen, se gästfrihetsinnovatörer på jobbet och få en mer fullständig förståelse för vad som krävs för att lyckas i den digitala världen.
Karriärbyggande och nätverkande
Som student i detta magisterprogram kommer du att bli unik kopplad till hotellbranschen och få direkt exponering genom:
- Tillämpade projekt
- Branschens gästtalare
- Gästprofessorer direkt från industrin
- Affärsresa
- Capstone-projektet
Medan du studerar hos oss kommer du att ha tillgång till expertrådgivare som kan vägleda och stödja dig när du arbetar mot din karriärväg.
Och när du examen kan du förvänta dig att välja mellan spännande roller inom hotellbranschen; eller i teknikföretag, finansföretag, digitala marknadsföringsbyråer - i själva verket alla företag som behöver digitala omvandlingar eller leder omvandlingar för kunder.
Alternativt kan du välja att använda din nyförvärvade kunskap för att åstadkomma digitala störningar genom ditt eget nystartade företag.
Inträdesinformation
- Nästa intagsdatum: mars 2021, september 2021
- Lägsta ålder: 21
- Utbildning: Kandidatexamen. Helst affärs- eller gästfrihetsrelaterat
- Kvalifikationer: En kopia av akademiska meriter (examen, slutligt officiellt transkript för hela utbildningsprogrammet). Skolan accepterar dokument på engelska eller på något av de schweiziska nationella språken, dvs. franska, tyska och italienska. Om inte, krävs en officiell officiell översättning på engelska.
- Arbetserfarenhet: Relevant arbetserfarenhet är att föredra, men krävs inte.
- Engelsk nivå: Måste ha kunskaper i engelska för högre utbildning. Engelskspråkiga examensresultat (utfärdade under de senaste 12 månaderna) krävs av kandidater som inte är engelsktalande eller som inte har tillbringat de senaste två åren på heltid på engelska.
Alternativ för fjärrstudier
Mars 2021 intag
Som svar på de nuvarande omständigheterna har vi introducerat tre 'a la carte'-studiealternativ som hjälper dig att hålla din utbildning på rätt spår. Dom är:
- 100% ansikte mot ansikte på campus
- Studera på distans tills du är redo / kan gå med oss på campus - med sömlös integration i läroplanen
- 100% fjärranlärning hemma
Galleri
Läroplan
Akademiskt innehåll
Två terminer av heltidsstudier är uppdelade i tre moduler:
Modul 1 – Taktik
Behärskar digital teknik och innovation inom hotellbranschen
- Nya trender och störningar i gästfriheten
- Effektiv teknik i drift och service
- Databashantering och artificiell intelligens
- Prestandamätning och affärsanalys
- Ekonomi och värdeskapande
Innehåller också en "Decoding Bootcamp" fokuserad på mobilapplikationer, webbplatser och datakurering.
Modul 2 – Strategier
Utveckla hållbara strategier och affärsmodeller
- Designtänkande och innovation
- Avancerade digitala marknadsföringsstrategier och taktik
- Etik och CSR i den anslutna världen
- Nya affärsmodeller och start-up ekosystem inom gästfrihet
- Intäkter, kanal och efterfrågestyrning
Modul 3 – Ledarskap
Leda din organisation till den digitala omvandlingen
- Tillämpad projektledning
- Kundupplevelse, excellens service och personalisering i den digitala tidsåldern
- Hållbara gästfrihetsaffärsstrategier, design och utveckling
- Ledarväckning: mångkulturellt ledarskap, emotionell intelligens, talanghantering och teambuilding
- Implementera och leda den digitala omvandlingen
"Denna masterexamen kommer att utsätta studenter för banbrytande fakulteter och experter, konfrontera dem med innovativa affärsmodeller och entreprenöriellt tänkande." Scott Dahl, programledare
Capstone-projekt
Master i Hospitality Strategy and Digital Transformation kulminerar i ett fullt utvärderat slutstensprojekt, som kan slutföras antingen genom en verklig praktikupplevelse eller via en konsultationsfallsstudie.
Praktikalternativ
Du kan välja att genomföra en praktikplats inom ett närliggande område som du väljer – till exempel inom digital marknadsföring eller intäktshantering för ett besöksföretag – under vilken din prestation och framsteg kommer att utvärderas av ditt värdföretag, med dina läranderesultat utvärderade av Les Roches fakultet.
Konsultation fallstudie alternativ
Genom att arbeta i små grupper kommer du att genomföra ett konsultprojekt med en av våra branschpartners. Du kommer att få veckovis handledning av fakulteten; och vid projektets slut kommer du att bedömas utifrån utfall mot mål, tillsammans med ditt personliga bidrag.
Utflykt
I slutet av den akademiska modul 2 får du möjlighet att omsätta teori i en uppslukande fältresa som ger verkliga sammanhang för alla ämnen som studerats till den punkten.
Du kommer att träffas och nätverk med ledande personer från hela branschen, se gästfrihetsinnovatörer på jobbet och få en mer fullständig förståelse för vad som krävs för att lyckas i den digitala världen.
Antagningar
Ranking
Les Roches är rankad i den globala topp tre för arbetsgivarrykte av QS World University Rankings by Subject, 2021.
Programresultat
Vår Master i Hospitality Strategy and Digital Transformation är till för morgondagens innovatörer och förbereder dig för en ledarkarriär inom hotellstrategi, entreprenörskap, intäktsoptimering och digital transformation.
Du kommer att blandas med ledande fakulteter och experter och utsätta dig för innovativa affärsmodeller och entreprenöriellt tänkande. Du kommer också att uppgradera dina ledarskapsförmåga – tillämpa dina nya kunskaper på verkliga projekt.
Stipendier och finansiering
Som en privat institution erbjuder Les Roches ett begränsat antal stipendier och ekonomiskt stödpaket för våra studenter.
Varje stipendium och ekonomiskt stödpaket har specifika behörighetskriterier och kommer att övervägas från fall till fall för de studenter som har lämnat in en fullständig ansökan. Studenter kan också vara berättigade till lån som erbjuds i deras hemland.
Ett begränsat antal stipendier är tillgängliga för att hjälpa motiverade sökande med sina gästfrihetsstudier.
Dessa stipendier varierar i mängd och varaktighet. Behörigheten prövas från fall till fall för de studenter som lämnat in en fullständig ansökan. Observera att stipendier inte kan kombineras.
Studieavgift för programmet
Idealiska studenter
Vår magisterexamen i gästfrihetsstrategi och digital transformation är designad för framåttänkande studenter som är minst 21 år gamla, som har avlagt en kandidatexamen, helst i företag eller ett gästfrihetsrelaterat ämne. Relevant arbetslivserfarenhet är meriterande, men inget krav.
Karriärmöjligheter
Som student i detta masterprogram kommer du att bli unikt kopplad till besöksnäringen och få direkt exponering genom:
- Tillämpade projekt
- Branschens gästtalare
- Gästprofessorer hämtade direkt från branschen
- Affärsresa
- Capstone-projektet
Medan du studerar hos oss kommer du att ha tillgång till professionella karriärrådgivare för att vägleda och stödja dig när du arbetar mot din föredragna karriärväg.
När du tar examen kan du förvänta dig att välja mellan spännande roller inom besöksnäringen; eller i teknikföretag, finansbolag, digitala marknadsföringsbyråer – faktiskt alla företag som behöver transformera digitalt eller leder transformationer för kunder.
Alternativt kan du välja att använda dina nyvunna kunskaper för att åstadkomma digitala störningar genom ditt nystartade företag.