Master i innehålls- och mediestrategi
NHL Stenden University of Applied Sciences
Nyckelinformation
Campus läge
Leeuwarden, Nederländerna
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 2 530 / per year *
Ansökningstiden
15 Aug 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* EU; 11 800 € utanför EU
Introduktion
Traditionell kommunikation räcker inte längre, på grund av det ständigt föränderliga området för digital kommunikation och förändringar i konsumentbeteende. Det är därför NHL Stenden skapade detta unika masterprogram. Detta 1-åriga masterprogram är för studenter som vill bli experter på innehåll och mediestrategier.
I den här kursen kommer du att lära dig hur medieinnehåll kan bidra till organisationer och deras intressenter, och hur man utvecklar effektiva innehålls- och mediestrategier för att hjälpa organisationer att nå sina kommunikationsmål.
Study at <span translate="no">NHL Stenden</span> webinar
Följ med oss den 11 april från 15.00 till 16.00 (CET) för ett webbseminarium online där våra studentvärdar hjälper dig på väg med dina äventyr i internationella studiers värld. Få vägledning, ställ frågor och ta reda på vad som är rätt val.
Karriärmöjligheter
Din framtid
Oavsett om du strävar efter att leda marknadsföringsteam, forma varumärkesidentiteter eller skapa övertygande innehåll, utrustar detta program dig med färdigheter att utmärka dig.
Karriärmöjligheter
- Brand Marketing Manager
- Digital Marketing Manager
- Social Media Manager
- Kommunikationschef
- Projektledare
- copywriter
- Grafisk designer
- Innehållsmarknadsförare
- Konsult
- Kampanjhanteraren
- Media Manager
Läroplan
Det praktiska sättet du lär dig
Under dina studier genomför du praktiska uppdrag från riktiga företag, arbetar i grupp och coachas av föreläsare och yrkesverksamma med relevant yrkeserfarenhet. Det är ett sätt att lära, ett pedagogiskt koncept, vi kallar Design-Based Education. Du lär dig att utnyttja feedback för att anpassa dina idéer och bli mer flexibel, samtidigt som du utvecklar ditt lagarbete och ledarskapsförmåga.
Det finns en värld att utforska
Vårt internationella samfund samlar över 80 nationaliteter på våra campus. Det är en öppen miljö som hjälper dig att vidga dina vyer i många avseenden. Vi erbjuder också möjligheter att göra dig redo för en interkulturell arbetsmiljö, till exempel genom de program som erbjuds av RUN-EU.
Kursstruktur
- Termin 1 – Den första terminen är tillägnad innehållsstrategi. I slutet av terminen kommer du att ha skapat en komplett strategisk brief: en kortfattad rapport som omfattar klientkontext, utmaningar, mål och kundinsikter. Både kvantitativa och kvalitativa forskningsmetoder används för att samla in insikter, vilket underlättar en holistisk förståelse av innehållsbehov och resor. Förutom att utveckla strategiska insikter kommer du även att arbeta med din egen personliga och professionella utveckling.
- Termin 2 - Under andra terminen fokuserar du på att utföra dina första terminsstrategier, lära dig att omvandla strategiska insikter till handlingsbara planer för innehållsskapande, publicering och övervakning. Mot slutet av terminen tar du dig an ett avslutande uppdrag: ta fram en innehålls- och mediestrategi för en extern kund.