Programbeskrivning
Master i internationell marknadsföring vid Schellhammer Business School erbjuder en avancerad läroplan som ger inblick i den snabba världen av internationell marknadsföring.
På SBS kommer du att resa på en resa för att upptäcka de utmaningar som marknadschefer kommer att möta under decennier framöver med en kursplan som täcker marknadsföring från alla vinklar och aldrig förbiser det mänskliga elementet. Studenterna får inblick i marknadsföring under 2000-talet, tjänstemarknadsföring och upptäcker komplicerade varumärken och konsumentbeteende.
Med ett starkt fokus på att utveckla starka kreativa, kritiska och analytiska tänkande färdigheter ger master i internationell marknadsföring vid Schellhammer Business School en stegsten till en karriär inom marknadsföring på global skala.
Oavsett om du vill förbättra dina färdigheter och flytta din karriär till nästa nivå eller är intresserad av att öka dig själv för att starta ditt eget företag, är detta ett masterprogram som täcker alla alternativ.
Serie av moduler, seminarier och workshops som täcker följande ämnen:
Marknadsföring 21
Etik & filosofisk antropologi
Industriella besök och kritisk analys
Globala strategier för förhandlingar
Konsumentbeteende
Personalavdelning
Hållbarhet i näringslivet
Ledarskap & ledning för förändring
Bedrägerier & verkligheter
Människans tillstånd och planeten
Tjänster Marknadsföring
Mindens arkitektur
Konceptuella och strategiska globala lösningar
Organisationsbeteende
Begrepp för personlig utveckling
Final Research Paper
Språkkurser som erbjuds: spanska, franska, tyska, italienska, kinesiska mandarin, japanska, ryska och engelska.
Observera att ämnen som erbjuds kan variera från den publicerade listan och revideras regelbundet för att säkerställa maximal relevans för den närstående industrin och näringslivet. Språkkurser är baserade på efterfrågan (minst fem studenter) per nivå och måste väljas före semesterstart.KursinformationKurskod: MBA-300
Kursens längd: 1 läsår
Semester 1: Oktober / Semester 2: februari
ECTS (European Credit Transfer System): 90antagningLägsta grundutbildning eller liknande akademiskt diplom
Enligt antagningsavdelningen kan studenter med yrkeserfarenhet också antasÖverför studenter
Poäng för relevanta kurser som genomförts vid andra skolor, högskolor eller universitet kan utvärderas för överföring till ett av våra program. Transferstudenter behöver inte skicka rekommendationsbrev. Överföringsstudenter måste skicka in avskrifter från sina tidigare skolor, högskolor eller universitet så att poäng och kurser kan utvärderas för överföring.
Icke-EU-studenter
Studenter som inte är medborgare i Europeiska unionen uppmuntras att ansöka cirka 2-4 månader före önskat startdatum för att ge tid för visumbehandling. Om visumet försenas kan studenter skjuta upp sina studier till nästa tillgängliga startdatum. För att ansöka om visum måste du accepteras som student vid Schellhammer Business School och uppfylla alla riktlinjer och krav som fastställts av ambassaden i deras land. Om du behöver någon vägledning under processen, tveka inte att kontakta vår internationella antagningsavdelning.