Master i internationell marknadsföring
Mälardalen University
Nyckelinformation
Campus läge
Västerås, Sverige
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
SEK 98 500 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
02 Sep 2024
* för studenter utanför EU / EAA
Introduktion
Vi lever i en globaliserad värld och som en internationell marknadsförare kommer du att möta problem som härrör från mångfalden av organisationer, länder och kunder. Detta program kommer att ge dig en nybörjare genom att låta dig utveckla dina kunskaper och kunskaper om marknadsföring, strategi och kultur samt en forskningsmetod.
Programmet
Det internationella marknadsföringsprogrammet ger dig inte bara teoretisk kunskap om internationell marknadsföring och affärer, men hjälper också till att utveckla de färdigheter som behövs för ett framgångsrikt samarbete inom och mellan multinationella grupper. Det ger dig också förståelse för ledning och strategi för den internationella verksamheten, liksom olika typer av marknadsföring.
Programmet är utformat för att öka dina kunskaper och färdigheter genom att läsa, diskutera, söka efter information och göra analyser, samt förbereda dig för arbete i en internationell miljö. Förutom att ta en slutlig skriftlig tentamen ska dina färdigheter också utvärderas under seminarier och genom flera projekt.
Din utbildning som marknadsförare och internationell affärspersonal börjar i klassrummet där du aktivt ska delta i diskussionen, projekten och presentationerna. Av detta skäl är dessa alla obligatoriska och kan inte ersättas med andra uppgifter. Dessa uppdrag kommer att presenteras skriftligt och muntligt på seminarier. Under seminarierna ska alla elever granska och granska varandras papper i grupper.
Sysselsättning och framtidsutsikter
Efter examen från programmet kommer du att ha en god förståelse för centrala koncept och teorier inom internationell marknadsföring och affärer, samt de färdigheter som behövs för att samla och bearbeta information för ledningsbeslut. Du kommer att kunna analysera problem i nya eller okända miljöer eller situationer och kunna samarbeta och kommunicera framgångsrikt i multietniska sammanhang. Du kommer att vara beredd på arbete i en internationell organisation och för arbete inom internationell handel i tvärkulturella miljöer.
All undervisning är på engelska.
Terminsavgift
För studenter utanför EU / EES:
- Första semesteravgiften: 49250 SEK
- Totala programavgift: 98500 SEK
Särskilda behörighetskrav
En avslutad kandidatexamen från en högskolestudie på tre år eller mer, motsvarande minst 180 högskolepoäng och med huvudämne inom företagsekonomi.
Ett TOEFL-testresultat, minsta poäng 575 med ett TWE-poäng på minst 4,5 (PBT) eller 90 med ett TWE-poäng på minst 20 (iBT) eller ett IELTS-testresultat med ett totalt bandresultat på minst 6,5 och inget bandresultat nedan 5.5 eller motsvarande krävs.
Galleri
Programresultat
Det internationella marknadsföringsprogrammet ger dig inte bara teoretisk kunskap om internationell marknadsföring och affärer, men hjälper också till att utveckla de färdigheter som behövs för ett framgångsrikt samarbete inom och mellan multinationella grupper. Det ger dig också förståelse för ledning och strategi för den internationella verksamheten, liksom olika typer av marknadsföring.
Läroplan
Programmet är utformat för att öka dina kunskaper och färdigheter genom att läsa, diskutera, söka efter information och göra analyser, samt förbereda dig för arbete i en internationell miljö. Förutom att ta en slutlig skriftlig tentamen ska dina färdigheter också utvärderas under seminarier och genom flera projekt.
Din utbildning som marknadsförare och internationell affärspersonal börjar i klassrummet där du aktivt ska delta i diskussionen, projekten och presentationerna. Av detta skäl är dessa alla obligatoriska och kan inte ersättas med andra uppgifter. Dessa uppdrag kommer att presenteras skriftligt och muntligt på seminarier. Under seminarierna ska alla elever granska och granska varandras papper i grupper.
Karriärmöjligheter
Efter examen från programmet kommer du att ha god förståelse för centrala begrepp och teorier inom området internationell marknadsföring och affärer, samt de färdigheter som behövs för att samla in och bearbeta information för ledningsbeslut. Du kommer att ha förmåga att analysera problem i nya eller obekanta miljöer eller situationer och kunna samarbeta och kommunicera framgångsrikt i multietniska sammanhang. Du kommer att vara förberedd för arbete i en internationell organisation och för arbete inom internationell handel i tvärkulturella miljöer.