Master i internationell marknadsföringsstrategi (IMS)
Hasselt University
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Hasselt, Belgien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 1 116 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 979,60€ för ett läsår om 60 poäng
Introduktion
Coronavirusuppdatering: Ytterligare åtgärder vidtas för att förhindra spridningen av Coronaviruset. Våra utbildningsplattformar online används till fullo medan obligatoriska masker och social distans skyddar våra studenter på campus. På grund av pandemins osäkra karaktär kan vi inte avgöra om dessa åtgärder kommer att träda i kraft under nästa läsår. Vi kommer att följa riktlinjerna från myndigheterna för att säkerställa en säker miljö för våra internationella studenter.
International Marketing Strategy (IMS) är ett av de tre inriktningarna under Master of Management, som är ett internationellt ettårigt masterprogram (på engelska) som förbereder studenter för en karriär i dynamiska, internationella affärsmiljöer.
Programmet fokuserar på att konfrontera studenter med utmanande strategiska affärsproblem för att bekanta dem med alla viktiga aspekter av ett företag. Programmet är skräddarsytt för kandidat- och masterstudenter som syftar till att bredda sin omfattning av internationell ledning samt att fördjupa sina kunskaper om och förmågor inom Business Process Management (BPM), Strategy and Innovation Management (SIM) eller International Marketing Strategy (IMS) - tre specialiseringsspår av programmet.
Programmet gäller inte bara (företags)ekonomistudenter utan även högskoleutbildade inom icke-ekonomiska ämnesområden, såsom ingenjörer, jurister, psykologer m.fl.
Master of Management-programmet syftar till att utveckla följande kompetenser:
- Kandidaten från Master of Management är kapabel att identifiera och dekonstruera komplexa affärsproblem, som härrör från både ett organisatoriskt och ett strategiskt ursprung.
- Kandidaten är kapabel att utvärdera, välja och tillämpa lämpliga metoder, verktyg och tekniker för att analysera komplexa affärsproblem för att göra praktiska rekommendationer av hög kvalitet för att förbättra både taktiska och strategiska beslut.
- Kandidaten är kapabel att försvara lämpliga, högkvalitativa affärsstrategialternativ på grundval av deras implikationer.
- Den utexaminerade är kapabel att översätta strategiska beslut till lägre nivåmål och nyckeltal.
- Examinanden kan arbeta i ett multinationellt och tvärvetenskapligt sammanhang, med en attityd som speglar följande element: kritisk reflektion, konstruktiv argumentation, professionell kommunikation, effektivt samarbete, effektiv självförvaltning, etiskt beteende och hållbarhet.
Internationell marknadsföringsstrategi (IMS)
Specialiseringen International Marketing Strategy (IMS) fokuserar på affärs- och marknadsföringsstrategier i en internationell miljö. Som komplement till ett mer allmänt marknadsföringsperspektiv, gräver denna specialisering djupare in i marknadsföringsstrategier, processer och relationerna mellan organisationer med tonvikt på business-to-business-kontexten. Denna stora konfronterar akademiker med utmanande strategiska affärsproblem inom marknadsföringsområdet i samspel med andra funktioner som affärsstrategi och innovationsledning. IMS utbildar också studenter i att analysera dessa problem genom att erbjuda en bred uppsättning analytiska verktyg och kunskap med avseende på användbarheten av dessa verktyg i olika sammanhang, vilket så småningom genererar bidrag på hög nivå till pågående affärsmodellering i ett internationellt sammanhang.
Galleri
Läroplan
Vårt förhållningssätt till undervisning
Vi vill skapa en kraftfull och aktiverande pedagogisk inlärningsmiljö med en rad interaktiva undervisningsmetoder. Arbetssessioner, som organiseras interaktivt och i mindre grupper, hjälper dig att bearbeta studiematerialet. Du är inte ensam under din resa. Student-fakultetsinteraktioner är en hörnsten i det pedagogiska konceptet Hasselt University. Lärarna och assistenterna är alltid redo att hjälpa dig med både materiella, ämnesrelaterade frågor och med andra frågor som kan främja din studieframgång. Tröskeln mellan studenter och lärare hålls låg, inom och utanför kurser.
Core Kurser
- Affärsmodellering
- Ledarskap och humankapital
- Tillämpningar inom affärsmodellering
Specialiseringskurser: Internationell marknadsföringsstrategi
- Strategisk marknadsföring
- Marktstrat Simuleringsspel
- Kund Forskning
- Internationell marknadsföring
- Hantering av tjänster
- Strategisk innovation
- Magisteravhandling Master of Management
Universitetsdekretet för Flandern bygger på ett poängsystem som bygger på principerna i ECTS (European Credit Transfer System).
Varje år av ett heltidsprogram räknas 60 ECTS. Helst, dessa poäng är lika fördelade över två terminer: 30 hp per termin. En kredit representerar en studiebelastning på 25 till 30 timmar. Detta inkluderar tid i klassen, personligt arbete, och tentor.