Master i kommunikation, marknadsföring och reklam
CATOLICA - Faculty of Human Sciences
Nyckelinformation
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 8 280 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Under det första året (Avgifter för 30 ECTS per termin). 3120 € totalt under det andra året.
Introduktion
Rankad som 17 bästa europeiska magisterexamen i marknadsföring av den prestigefyllda Eduniversal Ranking, låter mastern i kommunikation, marknadsföring och reklam eleverna utveckla färdigheter och skaffa sig den kunskap som krävs för att förstå marknadsföringsgränssnittet med organisationernas strategi.
Detta magisterprogram är känt för den höga anställbarheten bland sina studenter. Detta härrör från dess kombination av gedigen teoretisk utbildning och tillämpning av kunskap på konkreta fall för att öka studenternas autonomi när det gäller utveckling av professionella projekt såväl som vetenskaplig forskning.
Varför Católica-Human Sciences Masters?
För att förbereda kompetenta och integrerade yrkesverksamma kan Católica-humanvetenskapliga magisterstudenterna dra nytta av ett stort rykte och meritlista som vederbörligen återspeglas i studenternas höga anställningsbarhet. Tre av våra MA -program är rankade bland de allra bästa i världen inom konsthantering, kommunikationsvetenskap och marknadsföring.
Med läroplaner som kommer från vetenskaplig forskningens förtroende medan de är anpassade till affärsvärldens verkligheter, presenterar fakulteten för humaniora ett gediget och diversifierat utbud av magisterprogram.
Católica-humanvetenskapsprogrammen bygger också på en högkvalificerad lärarpersonal, inklusive kända internationella talare med internationalisering som ytterligare uppmuntras genom studentutbyte och inkludering i europeiska forskningsnätverk.
Våra magisterexamen utgör specialistalternativ för spetskompetens och förbereder studenterna för att utveckla det reflekterande tänkande som krävs för att bli högkvalitativa yrkesverksamma, med etisk utbildning och under omsorg av högprofilerade forskare och professorer.
Dessutom får Católica-humanvetenskapstudenter tillgång till ett mycket brett spektrum av partnerskap och praktikplatser till förmån för deras läroplaner och extra läroplaner.
Utmärkelser och partnerskap
För att upprätthålla en dynamisk relation med marknaden, inriktad på att förvärva kunskap och utveckla yrkeskunskaper, driver magisterexamen i kommunikationsstudier en rad olika partnerskap med offentliga och privata organisationer.
Genom dessa partnerskap kan Humanistiska fakulteten belöna studenter som uppnår höga akademiska prestandanivåer med utmärkelser och praktik.
Rádio e Televisão de Portugal (RTP)
- Praktik och fältarbete.
OCI - Observatorium för intern kommunikation och företagsidentitet
- "Best Academic Work FCH-UCP" som ger allmän uppskattning och erkännande av en akademisk studie om intern kommunikation, företagsidentitet och varumärke.
Porter Novelli Portugal
- Betald praktik till den bästa studenten från kommunikation, organisation och ledarskap.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
För att upprätthålla en dynamisk relation med marknaden, fokuserad på att skaffa kunskap och utveckla professionella färdigheter, driver masterprogrammet en rad olika partnerskap med offentliga och privata organisationer.
För detaljerad information, besök vår hemsida.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Professionella möjligheter
De professionella möjligheterna till följd av den stora kommunikationen, Marknadsföring och reklam inkluderar följande:
- Företagets marknadsavdelningar;
- Reklam- och reklambyråer;
- Konsultverksamhet för marknadsföring och reklam;
- Företagsförbindelser med interna och externa intressenter.
- Intern kommunikation;
- Presskontor.