Master i kreativ riktning

Allmänt

3 tillgängliga platser

Programbeskrivning

DENNA KURS HÄR I ITALIAN SPRÅK.

Idag måste en kreativ direktör kunna styra den strategiska och kreativa processen i sin helhet, mot komplexitet med en flexibel mentalitet och problemlösningsförmåga. Den professionella huvudfunktionen är att vara medveten om nya idéer och nya möjligheter för dialog mellan varumärken och konsumenter som de senaste tekniken för tekniskt, digitalt och socialt nätverk bildar.

Kandidatkursen i Creative Direction är svaret på dessa utomordentliga förändringar inom utbildningsområdet. Det är ett tillfälle att skriva reklamens framtid, laboratoriet för att uppleva kreativitetens återfödelse genom att läsa många fysiska och virtuella förändringar av miljön och översätta dem till nya språk och kommunikationsformer.

Utbildningen ger en fullständig förståelse för de processer och metoder som låter dig skapa globala kommunikationskampanjer med uppmärksamhet på alla stadier i en reklamkommunikations uppfattning, design och utveckling. Mästaren är klar med en veckolång studiebesök i London för att besöka några av de viktigaste och innovativa reklam- och kommunikationsbyråerna och träffa respektive Creative Directors, Planners, Account Directors och Film Directors.

Mål - Mästaren är rätt specialisering för akademiker i kreativa discipliner - som grafik, design, arkitektur - och för akademiker i humaniora som litteratur, antropologi, sociologi, filosofi, kommunikationsvetenskap. Kunskap om Adobe-programvara rekommenderas.

Metodik och struktur - Utbildningen är uppbyggd inom disciplinområden som innefattar grundläggande läror, specifikt designaktiviteter och relaterad integrationsaktivitet, vilket ger en fullständig förståelse för reklamprocesser.

Verksamheten är designad och hålls direkt av några av de mest kända italienska och utländska kreativa styrelseledamöterna, tack vare vilka deltagare kan analysera de mest framgångsrika fallhistorierna och fördjupa den utveckling som digitala och sociala verktyg och ny teknik tar med i kommunikationsvärlden. Studenterna åtföljs också i utvecklingen av sido- och multikulturellt tänkande och lär sig vikten av brainstorming sessioner, lagarbete och tekniker för att presentera och visa en idé.

Genom en mix av teoretiska lektioner och workshops har varje deltagare i slutet av kursen skapat en egen portfölj av verk som lyfter fram de personliga egenskaperna hos tanke, skapelse, design och konstnärlig inriktning.

Karriärmöjligheter - I slutet av magisterexamen inleds studenterna i kommunikationsvärlden som copywriters, konstdirektörer, kreativa specialister eller digital kreativ, med möjlighet att få den roll som kreativ direktör. Ockupationsmöjligheter finns i reklambyråer, kreativa butiker, digitala och sociala organ, integrerade kommunikations- och innehållsorgan, sociala medier, publicering och kreativa avdelningar av företag, såväl som nystartade och frilansande.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Läs mindre
Milan , Milan , Milan + 2 Mer Mindre