Master i ledning av mode- och designindustrin

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

I modevärlden är det grundläggande att ha en tvärvetenskaplig utbildning för att identifiera användarnas behov och marknadens möjligheter. På grund av detta kombinerar vår Management Master skapande och innovation med verktyg som marknadsföring, kommunikation och teknik, alltid med tanke på branschens juridiska, kommersiella och finansiella aspekter.

Med en tid på ett akademiskt år erbjuder vår mästare möjligheten att göra praktik i nationella och internationella företag kopplade till mode och designvärlden.

  • Titel: Civilingenjör i mode- och designindustrin
  • Högskolepoäng: 60 hp
  • Varaktighet: 1 läsår

Optimal praktik upp till 720 timmar i viktiga företag inom mode och design.

mål

  • Träningspersonal inom det internationella, specifika och dynamiska sammanhanget inom modebranschen, inom marknadsföring, ekonomi och entreprenörsstrategi, på så sätt att kunna erbjuda en samtida vision för tvärvetenskaplig karaktär.
  • Utveckla direktivet och analytiska nödvändigheter för att genomföra entreprenörsprojekt i en global omgivning, där användningen av ny teknik, kreativitet och innovation, tillsammans med socialt och miljöansvar, är grundläggande.
  • Ge de verktyg som gör det möjligt för studenten att identifiera och förutse förändringar i livsstil och konsumenternas preferenser, liksom nuvarande och framväxande trender, genom kreativ experimentering och forskning.
  • Att stärka 2.0-kommunikationen och / eller de sociala nätverk som en plattform, föreslå en ny vision i teamledningen och i utvecklingen av samarbetspolitiken.
  • Genom studier av verkliga projekt och direktkontakt med professorer och företagsledare får studenten en verklig och förstahandsvision om en ständigt föränderlig sektor och förvärvar också kapacitet att identifiera och förutse marknadsmöjligheter.
  • Befälhavaren har som mål att tillhandahålla följande transversella kompetenser:
    • Vet hur man tillämpar moderna ledningssystem.
    • Förstå produktionsflödena
    • Vet hur du uppdaterar innehåll med tanke på processtiming
    • Ansök ledning, logistik och operativ kontroll
    • Förstå globaliseringen och dess effekt på företaget
    • Känn de nuvarande kommunikationsverktygen för att nå konsumenten

Kursplan

  • Kontextualisering av den moderna sociala miljön
    • Världen i det tredje årtusendet
    • Internationaliseringen av modetrender
    • Mode Sociologi
  • Konsultation i Bild, livscykel och komponenter
  • Personlig och företagsbild. Ikonologiska tekniker
  • Skapandet av en modesamling
  • Analys och bestämning av trender och kreativ riktning
  • Kommunikation i det globala samhället
  • Teori om kommunikation i det globala samhället
  • Övertygande kommunikation av företag
  • Mode marknadsföring, mode konsumentanalys, mode marknadsföring, digital marknadsföring
  • Pressdossier: innehåll och adresser
  • Förvaltning, kontroll och logistik
  • Kunskap och entreprenörs personlighet
  • Introduktion till redovisning. Begreppet grundläggande kostnader
  • Finansiell analys. Budgetkontroll
  • Affärsplan: företagsfinansiering. Kontroll och hantering
  • Logistik: juridiska aspekter, skatteaspekter och socialt ansvar
  • Förvaltning och försäljningsställen
  • Merchandising
  • Placering av försäljningsställen
  • Rymdfördelning
  • Fördelningar av försäljningen
  • Kontrollsystem och hantering av försäljningsställen
  • Logistik och förälskelse av produkten
  • seminarier
  • Slutligt projekt

Startdatum

Intaget för magisterexamen i ledning av mode- och designindustrin på engelska är i april .

Intaget för magisterexamen i ledning av mode- och designindustrin på spanska är i oktober .

Ansökningskrav

Universitetsexamen eller yrkeserfarenhet.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Since 1989 ESDi Higher School of Design, centre attached to Universitat Ramon Llull (URL), is engaged to people who dare to redesign the world, and design and build its future. Its mission is to trans ... Läs mer

Since 1989 ESDi Higher School of Design, centre attached to Universitat Ramon Llull (URL), is engaged to people who dare to redesign the world, and design and build its future. Its mission is to transmit art and design knowledge by a creative process governed by analysis, effort and talent. Läs mindre
Barcelona , Sabadell + 1 Mer Mindre