Master i ledning, marknadsföring och logistik
Free International University of Moldova
Nyckelinformation
Campus läge
Chisinau, Moldavien
språk
Engelsk, Rumänska, Ryska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 1 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Rumänska studenter: 500 euro / år; EU-studenter: 1000 EUR / per år; Studenter utanför EU: 2000 EUR / per år
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
- Kvalifikationsnivå: 7 ISCED-nivå
- Varaktighet: 2 år
- Antal studiepoäng: 120 hp, 4 semestrar
- Tidigaste startdatum: oktober 2020
- Språk: rumänska, ryska, engelska, franska
- Terminsavgift:
- EU-studenter: 1000 EUR / per år
- Rumänska studenter: 500 EUR / år
- Studenter utanför EU: 2000 EUR / per år
Programbeskrivning
Masterprogrammet riktar sig till utbildningspecialister inom ekonomiska vetenskaper.
Masterprogrammet i ledning, marknadsföring och logistik, med en varaktighet på två år (fyra semestrar) och ackumuleringen av 120 högskolepoäng, består av grundläggande kursenheter koncentrerade i första terminen för utveckling av kunskapsfärdigheter. Den andra terminen innehåller kursenheter inriktade på de policyer och strategier som är specifika för masterprogrammet. Kursenheterna från tredje termin är inriktade på implementering av kunskapsbaserad studie av funktions- och grenspecialiseringsmoduler. Under det andra året kan eleverna anpassa sina studier genom ökad flexibilitet och val av olika valbara kurser. Studenter kommer att behöva delta i en praktikplats för att genomföra sin inlärningsupplevelse och de kommer att avsluta sina studier med en forskningsinriktad masteruppsats.
Kompetenser och färdigheter
De huvudsakliga tekniska kompetenserna gäller utvärdering, inlärning och utnyttjande av forskningsresultat i internationella organisationers ekonomiska aktiviteter; identifiering och genomförande av aktiviteter med innovativa hanteringsmetoder och tekniker; Beslutsfattande i företaget med hänsyn till företagsvärden, ekonomiska strategier och personalhantering, etc.
Karriärmöjligheter
Masterprogrammet ger studenter exceptionella karriärmöjligheter för deras framtida karriär genom att svara på den ökande efterfrågan på unga kandidater med ledaregenskaper i internationella företag.
Masterprogrammet i ledning, marknadsföring och logistik förbereder ungdomar för en karriär inom entreprenörskap och företag, och att arbeta i företag med olika organisationsstrukturer, transnationella företag; ekonomiska strukturer, forskningsinstitutioner, analys- och expertcentrum inom förvaltning, marknadsföring, logistik, företag och innovation. Kandidaten från masterstudiet kommer att kunna arbeta som chef, varumärkeschef, projektledare, marknadschef, produktchef, mediekonsult, PR-chef, distributionschef, logistiker, marknadsspecialist, forskare etc.
Free International University of Moldova"}" />
© Free International University of Moldova
Internationella perspektiv
Förutom den internationellt inriktade läroplanen kommer studenter att få chansen att uppleva främmande kulturer och perspektiv genom utbytesprogram med mer än 100 partneruniversitet över hela världen. Betydande internationella möjligheter erbjuds också av arbetsgrupper som består av internationella studenter, föreläsningar gjorda av internationella gästprofessorer samt internationella studieturer.
Curriculum
Semester 1
- Ekonomiledning baserad på problemlösning (workshops)
- Affärsprocessmodellering
- Metodik och etik för forskning inom ekonomiska vetenskaper
- Strategisk ledning och affärsstrategi
- Marknadsföring Analytics
- MSс Operations, Logistics and Supply Chain Management
Semester 2
- Jämförande studier: Reglementation, policyer, reformer och trender inom management, marknadsföring och logistik (workshops)
- Beslutsteori
- Reglering av affärsmiljö och kommersiell användning i internationella kontrakt
- Marknadsstrategi och planering
- Marketing Consultancy Project
- Strategier för hållbar affärslogistik
- Supply Chain Strategy och Sustainability
Semester 3
- Entreprenörsfinansiering. Ekonomisk analys av ledningsbeslut
- Innovationshantering och ny produktutveckling
- Business to Business Marketing Management: Global Perspective
- Designa och hantera integrerad marknadskommunikation
- Supply Network Design och Global Logistics
- Supply Chain-analys och beslutsfattande
- Praktik
Semester 4
- Forskning och masterexamen Utarbetning