Master i marknadsföring

Allmänt

Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

Marknadsföring, civilingenjör (ekonomi och företagsadministration) (2 år)

  • En internationellt jämförbar examen i ekonomi från en AACSB-ackrediterad handelsskola.
  • Studenter blir bekanta med servitization, strategisk marknadsföringspraxis, organisatoriskt köpbeteende, konsumentbeteende, supply chain management och digital marketing på globala marknader.
  • Relevanta färdigheter för de senaste marknadskunskaperna, metoder och tekniker.

Oulu Business School (OBS) är det primära fokuset på marknadsföringsutbildning och forskning inom affärsrelationer och nätverk. Studierna erbjuder en bred förståelse av interaktion och processer mellan organisationerna i affärsnätverk. Som en del av sina studier utvecklar studenterna expertis inom grundläggande marknadsföringsområden som kampanjer, varumärke, upphandling och logistik och digital marknadsföringspraxis.

OBS är en av de första nordiska handelshögskolorna som fick AACSB International Business akkreditering. Endast cirka 5% av världens handelshögskolor har uppfyllt AACSB: s kvalitetsstandarder.

OBS erbjuder fyra fokuserade forskningsområden inom marknadsföring: industriell marknadsföring, elektronisk verksamhet, logistik och supply chain management samt service och service management.

Utbildningen bygger på högkvalitativ forskning och aktivt samarbete med lokala och globala företag och organisationer. Utbildning i marknadsföring kommer att hjälpa eleverna att utveckla inte bara de professionella förmågorna som krävs för att hantera kund- och nätverksrelationer utan också förmågan att tillämpa vetenskaplig kunskap i praktiken av marknadsföring.

Programmet förbereder studenter för sådana positioner som:

  • Account Manager
  • Kundservicechef
  • Marknadsansvarig
  • Marknadsplanerare
  • Försäljningschef
  • Produktchef
  • Projektledare
  • Chef för Supply Chain Management
  • Retail Development Manager

Studenter som ansöker om programmet måste ha en kandidatexamen i marknadsföring, företagsstudier, samhällsvetenskaper, teknik eller IT-studier i företag.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The University of Oulu is an international science university that creates innovation for the future, well-being, and knowledge through multidisciplinary research and education. Future innovation is a ... Läs mer

The University of Oulu is an international science university that creates innovation for the future, well-being, and knowledge through multidisciplinary research and education. Future innovation is about seeking, utilizing and applying new knowledge. The University of Oulu researches people and culture in a changing living environment, as well as opportunities that new technology provides for improving the well-being of people and the environment. The University of Oulu is a multidisciplinary expert in Northernness. Läs mindre

Ackrediteringar

AACSB Accredited
Gå till skolans webbplats