Master i marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

Master i marknadsföring

MSc i marknadsförvaltning av ISTUD erbjuder dig en ambitiös och spännande väg att komma in i världen av marknadsföring, kommunikation och digital.

Master of Marketing Management är en ASFOR-ackrediterad specialistkurs som är utformad för dem som kommer från olika fakulteter, vill berika sin kunskap, utveckla sina operativa färdigheter genom att experimentera med konkreta arbetssituationer och förvärva verktyg och tekniker som förbereder dem att komma in i företaget och för lägga grunden för en strålande karriär och realisera deras professionella ambitioner.

Antalet master i marknadsföring

  • 6 månaders heltidsutbildning i klassrummet och projektarbete
  • 3 till 6 månader praktik i företaget
  • 40 partnerföretag
  • 97% av placeringen
  • 485 studenter har redan examen

befälhavaren i 3 steg

Klassrummet fas

  • Föreläsningar med lärare, experter, managementkonsulter
  • Vittnesmål av företagsledare och företagsbesök
  • Grupparbete och övningar
  • Orientering och karriär Coaching
  • Teamworking workshops, Digital Storytelling, Excel
  • Engelska online med modersmål

Projektarbete

  • Intervjuer med branschledare
  • Analys av nya problem och teman i ledningen
  • Arbeten på uppdrag av företag att ingripa i utformningen eller genomförandet av affärsprojekt relaterade till de frågor som behandlas i mastern

Praktikplatsen i företaget

Minst tre månaders yrkeserfarenhet, i Italien eller utomlands, med ersättning för utgifter, i:

  • Nationella och multinationella företag
  • Konsultföretag

Att investera i en ISTUD Master innebär att skapa ett rikt kulturellt och professionellt bagage som du kommer att bära med dig under en livstid

ISTUD är en Business School som designar och genomför program och kurser som riktar sig till företagsledare och institutioner och ungdomar med hög potential.

Under över 45 års verksamhet inom utbildningssektorn har 60 000 chefer och kadrer deltagit i sina program och mer än 2600 nyutexaminerade har utbildats med sina mästare.

Dess fakultet omfattar 150 yrkesverksamma inklusive italienska och utländska utbildare, forskare och chefer.

ISTUD Masters:

  • Personal och organisation
  • Forskare i företaget
  • Marknadsföring
  • Retail Marketing
  • Jurister i bolaget

Magisterprogrammet

SELSKAPSSYSTEMET

  • Affärsmodeller
  • strategi
  • Economics
  • marknadsföring
  • organisation
  • Operativa processer
  • Human Resources
  • Projektledning
  • Kvantitativa metoder för hantering

Mjuka färdigheter

  • kommunikation
  • Att hantera
  • Offentligt talande
  • Tidshantering
  • ledarskap
  • Urval av intervjuhantering: förbättring av profil och feedbackbehandling

ANALYTISK MARKNADSFÖRING

  • Konkurrensscenariot
  • Från konsumenter till kunder
  • konkurrens
  • Marknadsundersökning
  • Den yttre miljön

STRATEGISK MARKNADSFÖRING

  • Marknadssegmentering
  • Target kunder
  • Brandpositionering
  • Brandidentiteten
  • Försäljningsreklam
  • Brandförlängning
  • Okonventionell marknadsföring
  • Värdetillgång
  • Affärsmodellduk

Operativ marknadsföring

  • Produkthantering
  • Marknadsekonomi
  • Marknadsföringsbudget
  • Prishandtaget
  • Distribution och försäljning
  • Handelsmarknadsföring
  • Retail Management
  • Integrerad kommunikation
  • reklam
  • PR
  • Digital marknadsföring
  • Social Media Marketing

Hur man deltar i valen

Mästaren riktar sig till studenter från alla fakulteter. Minimikravet är första graden. Kandidater som erhåller titeln i slutet av mästaren är också med i urvalet.

För att delta i valen skicka din läroplan via vår hemsida och du kommer att kontaktas av ISTUD teamet som är tillgängligt för att ge dig alla uppgifter om mastern och registreringsproceduren.

Urvalet sker genom psykoattitudinella tester, individuella motiverande intervjuer och bedömning av kunskaper i det engelska språket.

Dagen och platserna för urvalet kommer att meddelas på hemsidan www. ISTUD .it / mastermktg.

Kostnader och stipendier

Kostnaden för Master är 12 000 euro (inklusive moms) och inkluderar alla aktiviteter som planeras under klassrumsfasen, engelska språkkursen, datorkursen, undervisningsmaterialet.

Betalningen är uppdelad i fyra avdrag. Registreringen formaliseras med undertecknandet av åtagandebrevet att delta i mästaren och betalningen av den första delen på 3 600 euro.

Möjlighet att få tillgång till stipendier och lån till rabatterat pris hos en partnerbank.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

La Fondazione ISTUD è oggi l’unica Business School italiana indipendente di alto profilo. Nei suoi 40 anni di attività più di 51.000 dirigenti e quadri, oltre a 2.300 neolaureati, hanno frequentato i ... Läs mer

La Fondazione ISTUD è oggi l’unica Business School italiana indipendente di alto profilo. Nei suoi 40 anni di attività più di 51.000 dirigenti e quadri, oltre a 2.300 neolaureati, hanno frequentato i suoi programmi di formazione e master e molti professionisti, operanti nel mondo della formazione e della ricerca, si sono formati all’ISTUD dagli anni settanta ad oggi. Läs mindre