Master i marknadsföring
ISCTE Business School – Instituto Universitário de Lisboa
Nyckelinformation
Campus läge
Lisbon, Portugal
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 850 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
* * 6850 € för EU-studenter och 9800 € för icke-EU-studenter
Introduktion
ISCTE Business School är känt för att erbjuda den högst rankade, affärsinriktade MSc i marknadsföring i Portugal, med ett tydligt internationellt fokus. Vår heltid, tvååriga program är helt undervisade på engelska och är utformat för studenter med liten eller ingen arbetslivserfarenhet och kommer att ge dem en mycket avancerad kvalifikation, både teoretisk och praktisk, som kommer att öka deras karriärmöjligheter.
7 skäl för att välja master i marknadsföring på ISCTE Business School
1. Missa inte chansen att vara en av de mest innovativa och ansedda marknadsföringsprogrammen i Europa
- Rankad 42: a bland de 60 bästa masterprogrammen i Västeuropa 2018/2019 (Eduniversal Ranking);
- ISCTE är värd för det första europeiska laboratoriet för forskning och analys av nya internationella trender inom marknadsföring - Marketing FutureCast Lab -projektet, sponsrat av ett joint venture av 20 av de mest profilerade företagen som verkar i Portugal.
- Det obligatoriska slutprojektet ger dig möjlighet att tillämpa dina nyligen förvärvade kunskaper på en verklig marknadsföringsfråga, situation eller innovation. Projektet kan drivas av en begäran från ett företag, centrerad på en fråga som studenten själv väljer, eller baseras på fakultetens konsult- eller forskningsverksamhet.
2. Lär dig av de bästa i branschen
- Interagera regelbundet med välrenommerade utövare som kommer att erbjuda sin vision och erfarenhet i en serie workshops som syftar till att diskutera och analysera de olika områdena inom marknadsföringsindustrin;
- Du kommer att tilldelas en marknadsföringsmentor under programmets andra termin. Denna personliga mentor kommer att vara en senior chef för ett internationellt inriktat företag och kommer att ge dig ett inre perspektiv på marknadsföringsindustrin, karriärrådgivning och nätverksmöjligheter.
3. Dra nytta av en ansedd fakultet, med en praktisk föreläsningsstil
- Fakulteten vid ISCTE Business School har författat mer än 100 böcker inom olika managementdiscipliner, varav många nu måste läsas vid andra portugisiska universitet.
- Det finns ett nära samarbete mellan studenter och lärare och studenterna drar nytta av veckokontakt, kontinuerlig e -postkontakt och en långvarig relation med fakulteten under hela sitt yrkesliv.
- Varje kurs innehåller flera illustrativa exempel från den verkliga affärs- och marknadsföringsvärlden som presenteras som fall, forskningsresultat och små projekt att genomföra;
- Uppdaterat innehåll, där de senaste trenderna inom marknadsföringsområdet (t.ex. digital marknadsföring, varumärke, konsumentbeteende ...) kommer att presenteras och diskuteras i klassen.
4. Trivs i en välkomnande kultur där personlig utveckling och kreativitet uppmuntras
- Delta i det personliga utvecklingsprogrammet (PdP) som gör det möjligt för eleverna att upptäcka sina ledaregenskaper och kreativitet;
- Välkomstveckan låter dig delta i nätverk, teambyggande och idédelning från dag ett av kursen. Denna anda förstärks året runt med en mängd andra aktiviteter;
- Mentorprogram - med sina mentorer har studenterna möjlighet att diskutera sina akademiska framsteg och karriärmöjligheter och dra nytta av deras erkända yrkeserfarenhet;
- Eftersom inte alla kandidater har samma akademiska och yrkesmässiga bakgrund kan studenterna gå en valfri inledande termin med flera lednings- och marknadsföringsämnen.
5. Se din merit erkänd och belönad under hela programmet
- Pris för bästa MSc i marknadsföringsstudent (sponsrad av Lidl)
- Pris för de bästa kandidaterna
6. En verkligt internationell syn
- Bostadsvistelse mitt i veckan i ett främmande land, i samarbete med en av våra prestigefyllda utbildningspartners. Mitten av veckans erfarenhet ger dig direktkontakt och första handskunskap om olika affärsmiljöer och verkligheter;
- Möjlighet att göra en dubbel examen - det gör det möjligt för studenter att ta examen med två diplom från två universitet ( ISCTE och ett partneruniversitet). För civilingenjör i marknadsföring är partneruniversiteten:
- Southwestern University of Finance and Economics i Kina (EQUIS ackrediterat);
- Frankrike KEDGE Business School (AACSB, EQUIS, AMBA ackrediterat);
- Indonesien Universitas Gadjah Mada (AACSB ackrediterat);
- Florida International University - USA (AACSB -ackrediterat).
- Möjlighet att göra ett utbyte / Erasmus -program med våra partneruniversitet.
7. Bli upphetsad med programmets karriärmöjligheter
- Våra karriärtjänster kommer att stödja dig med rådgivning, tillgång till möjligheter, IBS Career Forum och presentationer i klassen av företag;
- Sysselsättningsgrad på 100% upp till 12 månader efter avslutat program.
- De sektorer som är mest representerade vid rekryteringen av magisterexamen är Large Distribution & Retail, Retail & Services, Banking och Industry & Energy.
- Tät kontakt med en stor pool av framgångsrika alumner som nu arbetar för högprofilerade företag som UNILEVER, Procter & Gamble, Coca-Cola, Deloitte, Vodafone, Google, HP, KPMG, Kraft Foods, L'Oreal och andra prestigefyllda företag.
Antagningar
Läroplan
Kurser
Kurserna inkluderar:
- Marknadskommunikation
- Marknadsföring av digitala och sociala medier
- Distributions kanaler
- Nya trender inom Marketin
- Kvantitativa metoder för marknadsföring
- Hantering och förhandling av säljteam
- Branding
- Innovation och kreativitet inom marknadsföring
- Konsumentbeteende och marknadsundersökningar
- Förhållande marknadsföring
- Strategisk marknadsföring
- Varumärkesuttryck och identitet
- Affärs- och varumärkesstrategi
- Entreprenörskap och skapande av satsningar
Galleri
Ackrediteringar
Karriärmöjligheter
- Våra karriärtjänster hjälper dig med rådgivning, tillgång till möjligheter, IBS Career Forum och presentationer i klassen av företag;
- Sysselsättningsgrad på 100% upp till 12 månader efter avslutad program.
- De sektorer som är mest representerade i rekryteringen av magisterexamen är Large Distribution& Retail, Retail& Services, Bank och Industry& Energy.
- Nära kontakt med en stor pool av framgångsrika alumner som nu arbetar för högprofilerade företag som UNILEVER, Procter& Gamble, Coca-Cola, Deloitte, Vodafone, Google, HP, KPMG, Kraft Foods, L'Oreal och andra prestigefyllda företag.