Master i marknadsföring
EU Business School Switzerland
Nyckelinformation
Campus läge
Geneva, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CHF 32 340 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Introduktion
Marknaderna förändras ständigt, med allt mer sofistikerade konsumenter. Nu mer än någonsin kräver företag innovativa, kvalificerade marknadsföringsexperter för att genomföra kreativa förändringar. Från effektiv användning av marknadsföring på sociala medier till förståelse av din målgrupp, utforskar detta program moderna marknadsföringsmetoder och teorier från olika perspektiv, vilket ger studenterna en inblick i hur marknadsföringsbeslut relaterar till ett företags analytiska, strategiska och operativa områden.
Lära av ledare
Evenemang som introducerar EU-studenter till globalt framgångsrika ledare är en grundläggande aspekt av vårt tillvägagångssätt för att tillhandahålla den affärsutbildning som kommer att kickstarta din karriär.
Zev Siegl, grundare av det allestädes närvarande varumärket Starbucks, inspirerade EU-studenter med sin starthistoria, delade sina tankar om viktiga ämnen, inklusive jämställdhet och hållbarhet, och erbjöd ovärderlig insikt för spirande företagare.
Galleri
Antagningar
Stipendier och finansiering
Flera stipendiealternativ finns tillgängliga. Se skolans hemsida för mer information.
Läroplan
- Varaktighet: Tre terminer/ett år
- Antal poäng: 60 ECTS
- Startdatum: oktober, januari och mars
- Språk: engelska
- Terminsavgift: 9 600 CHF
- Entré: Året runt
Examentilldelad
- En statligt erkänd universitetsmasterexamen som tilldelas av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), Spanien, (título propio).
- En magisterexamen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Programresultat
Högskolepoäng: 60 hp
Examentilldelad
- En universitetsmasterexamen tilldelad av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), (título propio), ett statligt erkänt universitet i Spanien.
- En magisterexamen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.
Lärandemål
Programmet utvecklar en övergripande bild av marknadsföringens roll i företag och hur grundläggande den är för att driva företags framgång. Under detta program kommer eleverna:
- Undersök påverkan av politiska, ekonomiska, sociokulturella och fysiska miljöer i marknadsföring och hur man hanterar dem.
- Förstå förhållandet mellan kunden och företaget.
- Lär analytiska, strategiska och operativa marknadsföringskompetenser.
- Studera de stora processerna för marknadsföring genom fallstudier och klassdiskussion.