Master i mode marknadsföring - från strategi till branding

Allmänt

3 tillgängliga platser
Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Mästaren i mode marknadsföring - Från strategi till branding tåg professionella kan möta de nya utmaningarna i en värld i snabb och ständig utveckling. Kursen omfattar i synnerhet studiet av de viktigaste aspekterna av modemarknadsföring, kommunikationstekniken - med fokus på aspekter av positioneringsstrategier och varumärkesförvaltning - identitet och konsumentbehov utan att försumma analysen av digitala medier.

Kursen bygger på ett kreativt tillvägagångssätt för att utveckla innovativt tänkande och experimentera med nya strategier i området.

Karriärmöjligheter - Graduate studenter kan närma sig olika mode segment: Brand Management, Corporate Marketing, Affärsutveckling, Distribution och Retailing samt rådgivning och kommunikation byråer.

Mål - Kursen är utformad för italienska och internationella akademiker inom mode, kommunikation och marknadsföring samt unga yrkesverksamma med minst två års erfarenhet inom området.

Metodik och struktur - Masterkursen är uppbyggd i kompletterande enheter som arbetar med planering och marknadsföring. Fokusera studie av processer och metoder för effektiv testning av marknadsföring och branding strategier i modebranschen.

Pathway ger studenterna traditionella klassrumsföreläsningar och tematiska diskussioner för förvärv av etablerade teorier och metoder. Dessutom ingår det laboratorie- och experimentella designaktiviteter som involverar studenter genom affärsprojekt, workshops, handledning, fallstudier, användning av tekniker, rollspel och omvänd mentorskap.

Modeindustrin undersöks som ett historiskt och kulturellt fenomen, från utvecklingen av stilistiska koder från slutet av 1900-talet till framväxten av avantgarde-stilen från 21-talet. Studenter analyserar nya talanger, modeveckor, kommunikation genom att skriva ut papper eller på webben.

Eleverna närmar sig modeverksamhet, inklusive tillverkning och kulturella egenskaper, och utforska interaktionerna inom modebranschen. De lär sig att förbereda en marknadsplan, positionera, främja och stärka varumärket genom att skapa en identitet med en distinkt roll på modemarknaden.

Under modulen avsedd för kommunikation stärker studenterna sina analytiska och kritiska färdigheter för att utveckla en kommunikationsstrategi, medan de i designhanteringsmodulen förvärvar ett tillvägagångssätt som blandar design med ledningen och lär sig hur man applicerar den på en marknadsföringsstrategi.

Kandidatkursen slutar med presentation av ett slutprojekt som sammanfattar de kompetenser som studenterna fått under kursen.

Senast uppdaterad Aug 2020

Om skolan

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Läs mindre
Milan , Milan , Milan + 2 Mer Mindre