Master i mode och lyx industrin
EU Business School Switzerland
Nyckelinformation
Campus läge
Geneva, Schweiz
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
CHF 32 340 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Mar 2024
Introduktion
Mode- och lyxindustrin har spelat en viktig roll i samhället i århundraden. Med fokus på företagsledningskunskaper och konsumentattityder till lyxprodukter med tonvikt på design och kreativitet, förbereder detta program studenterna för projektion av ett varumärke. Med element som annonseringsstrategi, kommunikationsförmåga och innovativt tänkande får studenterna en djupgående inblick i hur man effektivt kan hantera och positionera ett unikt varumärke.
Lära av ledare
Evenemang som introducerar EU-studenter till globalt framgångsrika ledare är en grundläggande aspekt av vårt tillvägagångssätt för att tillhandahålla den affärsutbildning som kommer att kickstarta din karriär.
Julien Tornare, företagande VD för lyxurmärket Zenith (LVMH-gruppen), pratade med EU-studenter om lyxmarknaden och vad framtiden kommer för branschen. Han betonade behovet av lyxmärken att förnya sig för att förbli relevanta och framgångsrika med nya och yngre publik.
Galleri
Antagningar
Läroplan
- Varaktighet: Tre terminer/ett år
- Antal poäng: 60 ECTS
- Startdatum: oktober, januari och mars
- Språk: engelska
- Terminsavgift: 9 600 CHF
- Entré: Året runt
Examentilldelad
- En statligt erkänd universitetsmasterexamen som tilldelas av Universidad Católica San Antonio de Murcia (UCAM), Spanien, (título propio).
- En magisterexamen från EU Business School Switzerland som är internationellt ackrediterad av ACBSP, IACBE, IQA och certifierad av eduQua.