Masterprogram i modevaruhandel och köp
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nyckelinformation
Campus läge
Florence, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
9 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 24 000 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
22 Nov 2024
* Anmälningsavgift 3 000 € + kursavgift 21 000 €
Introduktion
Kombinera kreativ vision med projektledning och affärsstrategier för att orkestrera processerna bakom modeprodukter.
Utveckla en djupgående förståelse för modemarknaden, studera konsumentvanor och bemästra urvalet av tyger, stilar och kvantiteter för att bygga unika och effektiva produktkollektioner som speglar marknadstrender och kundbehov.
Få analytiska verktyg och kommersiella ramverk för att förstå den djupa essensen av vad en modeprodukt är. Masterprogrammet i Fashion Merchandising and Buying täcker hela leveranskedjan och hanterar varje steg i processen från skapandet till försäljningen av en produktlinje.
Syftet med denna kurs är att ge studenterna de grundläggande färdigheter och kunskaper som krävs för att vägleda och verka i verkliga modeprocesser i både lokala och internationella verkligheter. Förutom föreläsningar, fallhistorier och workshops kommer studenterna också att ha möjlighet att fördjupa sig i prestigefyllda företagsbesök och komma i direkt kontakt med en mängd olika professionella personer från den lokala modescenen.
Galleri
Idealiska studenter
Med tanke på det breda utbudet av kulturella, industriella och kommersiella aspekter av merchandising och köp, är detta masterprogram öppet för alla studenter som är intresserade av att komma in i modevärlden med ett särskilt intresse för kvalitetsprodukter som en gemensam nämnare.
Kursen har utformats för att förbereda studenter för karriärer som Merchandising Managers och Fashion Buyers. De färdigheter och kompetenser som förvärvats i detta program kan också visa sig vara grundläggande om studenter vill överväga jobbpositioner som produktchefer.
Läroplan
Metodik och struktur
IED Master's Program in Fashion Merchandising and Buying bygger på lärande genom att göra och ett projektorienterat tillvägagångssätt som balanserar teoretiska studier med praktiska tillämpningar, som heltäckande täcker modeproduktionsprocesser och ledningsmetoder, med särskild uppmärksamhet på hållbarhet och den cirkulära ekonomin.
Eleverna kommer att delta i praktiska övningar som kommer att simulera en verklig köpupplevelse för en viss butik, skapa en varumärkesprognosrapport för att planera nästa säsong baserat på tidigare och nuvarande information. Dessutom kommer klassen att förbereda en visuell merchandisingstrategi som betonar vikten av varumärkeskoncept och uppfattning genom att använda bilder, moodboards och annat visuellt material.
I kursens slutprojekt kommer studenterna att ta fram en professionell merchandisingplan och köpstrategi som inkluderar både insamlings- och inköpsförslag som speglar de senaste marknadstrenderna, kundens krav och moderiktlinjer gällande tid, säsonger och produktion.
Programresultat
Arvet och traditionen från en stad som Florens, och den italienska kulturen som helhet, bidrar till att ge ett idealiskt sammanhang där affärer och en ny renässans av modesystemet kan blomstra och frodas. Kreativiteten hos internationella studenter och lärare från hela världen släpps lös på denna inspirerande plats.
Nära partnerskap med några av de viktigaste och mest innovativa modemärkena i Italien och från hela världen gör att du kan arbeta med verkliga projekt och komma i kontakt med många olika företag och kreativa byråer.
IED Master's Program är utformat genom att beakta både marknadens utveckling och de färdigheter som krävs för att utbilda yrkesverksamma som är redo att genomföra relevanta karriärvägar. 87 % av IED Master's Program-studenterna kommer in på arbetsmarknaden ett år efter examen, enligt data som samlades in i november 2021.