Master i modekommunikation och styling
IED – Istituto Europeo di Design Milan
Nyckelinformation
Campus läge
Milan, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
11 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 20 100 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
24 Jan 2025
* anmälningsavgift 3 000 € + kursavgift 16 200 €
Introduktion
Denna kurs hålls på engelska
Modestyling är idag både en stor möjlighet och en komplex utmaning. Modestylister och kommunikatörer har privilegiet och ansvaret att läsa och tolka ett varumärke eller en produkt som respekterar dess identitet men ändå tänjer på gränserna, så att designa en värld runt det och berätta den mest engagerande historien någonsin. Master i modekommunikation och styling utbildar nyckelpersoner som hanterar utvecklingen av nya medier och den avgörande rollen för visuell kommunikation idag. De kan samtidigt anamma mer estetik, läsa hur mode betyder något för samhället idag, förstöra reglerna och skriva om dem.
Med en stark kulturell bakgrund fullföljer eleverna sin utbildning genom att förvärva färdigheter i projektledning, för att vara redo att tillföra värde till modeprodukter genom alla aspekter av kommunikation. De övar på tre tematiska projekt utformade för att användas på digitala medier, skapar innehåll som bilder, videor, redaktionella projekt och komponerar kläderna.
Galleri
Idealiska studenter
Mästaren riktar sig till de sökande, både italienare och utlänningar, som har en bra examen på första nivån i mode, kommunikation och marknadsföring, samt till unga yrkesverksamma med minst två års erfarenhet inom området.
Antagningar
Stipendier och finansiering
För att stödja deltagarna i täckningen av deltagaravgiften har IED aktiverat ett artikulerat system av faciliteter: partiella eller totala stipendier på undervisningsavgift; Early Bird är underlättande för studenter som slutför registreringen inom givna deadlines.; Finansiering med möjlighet att delbetala studieavgiften tack vare avtal med hypoteksbolag.
Läroplan
Varaktighet: Heltid, 11 månader
Språk: Engelska
Upplaga: 20th
Plats: Milan
Avgifter: Kontakta oss direkt för de senaste programavgifterna på din föredragna studieplats.
Deadline: Ingen sista ansökningsdag
Ranking
IED strävar efter att bygga en stödjande miljö och samarbetsrelationer med partners. Det är därför IED levererar de nödvändiga verktygen för att stödja potentiella studenter i att utforska möjligheter, fatta välgrundade beslut och utforma sin framtid. Tack vare den innovativa metoden och den professionella framgången för IED-studenter har utbildnings- och forskningsministerierna i de länder där IED verkar direkt – Italien, Spanien och Brasilien – officiellt ackrediterat majoriteten av IED-grund- och masterkurser.
IED är ett internationellt utbildningsnätverk med 100 % italienskt DNA. IED har varit verksamt inom utbildning och forskning inom design, mode, bildkonst, kommunikation och ledning av de kreativa industrierna i över 50 år. IED:s uppdrag är att erbjuda unga talanger en grundlig utbildning – både teoretisk och praktisk – och ge dem "Design Knowledge and Mindset" som kommer att vara den viktigaste framgångsfaktorn i deras karriärer. Enligt IED-filosofin genererar interaktion mellan kulturer kreativitet, som förvandlas till innovation: att uppmärksamma de ständiga förändringar som sker i vårt sätt att tänka, kommunicera, bygga. Det är därför IED-utbildningen representerar en möjlighet att närma sig en mer medveten framtid.
IED är mycket mer än en skola: tack vare dess orubbliga engagemang för innovation är det smältdegeln där nya generationer av professionalism ständigt utvecklas. IED bildar ett verkligt unikt nätverk av möten, upplevelser, människor och kulturer. Våra studenter utvecklar en djup känsla av tillhörighet och deras drivkraft att förnya och dela resurser, idéer och kontakter skapar en sammansvetsad alumnigemenskap
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Modekommunikatörer är kvalificerade att arbeta som kommunikationschefer, bildkonsulter, modestylister, forskare och trendsättare, såväl som PR. I dessa roller kan de hitta sysselsättning i presskontor, PR-byråer, eventorganisationsföretag, förlags- och designavdelningar på italienska och internationella modehus.