Utbildande teknologi
Programtitel: Utbildningsteknik
Programtyp: Engelska - Avhandling
Programbeskrivning
Givet teknikens ökande inflytande och ökande krav är den informerade användningen av teknik ett måste för att skapa rika läromiljöer i K12, högre utbildning, näringsliv och rådgivning. Utbildningsteknik är ett innovativt sätt att utforma, leverera, underlätta och hantera valda professionella inställningar för elever i alla åldrar, oavsett om de är ansikte mot ansikte, online eller båda.
Utbildningsteknologi Magisterprogrammet på Bahçeşehir University lär dig att integrera teori, forskning, kreativitet och problemlösning med en mängd olika framväxande teknologier för att förbättra prestanda i olika sammanhang, inklusive utbildningsinstitutioner och klassrum i företagsutbildning.
Programmet syftar till en bred och djup förståelse för praktiken av instruktionsdesign, visuell design, mediedesign, interaktionsdesign, multimediautveckling, utvärdering och forskning. Våra studenter fortsätter att ta positioner som teknikkoordinatorer eller administratörer, lärarledare, instruktionsdesigners eller tekniker och specialister för lärointegrering inom detta område.
Utbildningsteknik - Programstruktur
Magisterexamen i pedagogisk teknik har en avhandling och ett avhandlingsalternativ. Avhandlingsprogrammet består av 10 kurser och 1 projektkurs. Avhandlingsprogrammet består av 7 kurser, seminarier och avhandlingar. Valbara kurser erbjuder alternativ för studenter att specialisera sig i områden som är lämpliga för karriärplanering i enlighet med deras önskemål.
Varje måste kursen är endast öppen under perioden. Valbara kurser varierar beroende på terminer. Online valfria kursalternativ är tillgängliga på semesterbasis.
Varaktigheten av masterprogrammet i utbildnings teknik inte-uppsats är 3 terminer. Avhandlingsprogrammets varaktighet är mellan 4 och 6 terminer. Studenter som inte har avslutat programmet inom den angivna tiden kommer att avvisas från universitetet.
Kurser levereras vanligtvis mellan 19:00 och 22:00 på vardagar på Beşiktaş Campus. Det finns veckokurser så många som antalet kurser som valts under termin.
Utbildningsteknik - Kursbeskrivning
EDT5001 Pedagogisk teknik, fält, teori och yrke
Kursen introducerar elever av pedagogisk teknik till fältet. Det är grundkursen i undervisningsteknik. Kursen försöker täcka de flesta ämnena inom fältet. Det försöker presentera fältet med historien och kursen kommer även att täcka aktuella trender och vilken framtid som kommer att leda till utbildningstekniken
EDT5002 Forskningsmetoder inom utbildning
Forskningsmetoder inom undervisningsteknik; forskningsproblem etik och forskning; variabler och hypoteser; litteraturrecension; provtagning; datainsamling och instrument; validitet och pålitlighet; förbereder ett forskningsförslag.
EDT5003 Instruktionsdesign
Systematisk tillvägagångssätt och modellering; instruktionsdesign modeller; behov och problemanalys instruktions- och prestationsmiljö (lärande, innehåll och organisation) analys; ämnesinnehåll och uppgiftsanalys bestämning av förkunskaper och villkor med angivande av instruktionsmål skriva lärandemål bestämma kriterierna för mätning och utvärdering instruktionsteorier och strategier; utveckla instruktionsmaterial instruktionssystem design.
EDT5004 Multimediadesign och produktion inom utbildning
Lärande teorier (beteende, kognitivism och konstruktivism) tillämpas på multimedia design och utveckling; Introduktion och användning av multimedia utvecklingsverktyg; instruktionsdesign för multimedia; utvärdering av multimediaprodukter design och utveckling av ljud- och bildmaterial (animering, ljud, video och etc.); principer för gränssnittsdesign (användning av animering, interaktion, feedback, navigering, förpackning och publicering).
EDT5005 Distansutbildning: Teori, forskning och övning
Introduktion till distansutbildning; instruktionsmiljöer inom distansutbildning distansutbildningsteknik; tekniker och metoder som används vid planering, förberedelse och tillämpning av distansutbildningsteknik huvudbegrepp i internetanvändning; Internetanvändning inom utbildning; Internetetik (netikett); lärande objekt internationella standarder för inlärning av metadata.
EDT5008 Avancerad Instruktionsdesign
Design, utveckla, hantera och utvärdera instruktionsprogram förvärva den kunskap, färdigheter och förmåga som krävs för att ge ledarskap inom området för instruktionsdesign undersöka olika instruktionsmodeller och deras associerade metoder, inklusive snabb prototypning, för att förstå varje modells relativa styrkor och uppmana det när och där det är lämpligt att uppstå situationer.
EDT5009 Human Performance Technology
Eleverna undersöker grundläggande komponenter som ökar prestandan i inlärningssituationerna eller på arbetsplatsen, bearbetar modeller, lösningar, övningsfrågor och framtida trender inom mänsklig prestationsteknik.
EDT5010 Vuxenutbildning och informationsteknik
Vuxenpsykologi; vuxenutbildning vuxnas inställning till förändring; deras motstånd mot förändring principer för vuxenutbildning informationsteknik för vuxna; planera, utforma och genomföra IT-relaterade träningsprogram.
EDT5011 Internetbaserad programmering
Programmeringsspråk för Internet; introduktion till Internet-programmering klient-server arkitektur; Inställning av webbserver enligt programmeringsspråk (asp, php, .net, jsp, etc.); redaktörer och författare för internetprogrammering och utveckling; funktioner i internetprogrammering server- och miljövariabler; kakor i Internetprogrammering; HTTP-förfrågningarna och svaren som skickas via Internet hantera databasen via Internet utveckla en dynamisk webbapplikation för utbildningsändamål.
EDT5012 Statistisk Data Analys
Grundläggande statistiska begrepp och metoder; (med statistisk programvara) kodning och inmatning av data; skapa tabeller och deras tolkningar; beskrivande statistik och diagram; inferentiell statistik; icke-parametrisk statistik.
EDT5013 Online Collaborative Learning
Teoretiska grunderna för samarbete och inlärning på nätet; online inlärningsprocesser, design, problem och applikationer; Online-samverkande inlärningsverktyg (e-post, intranät, portaler, onlinemiljöer, webbloggar, instrumentpaneler, konferenser, forum, mötesrum, lärarhantering, flödesschema och informationshantering).
EDT5014 Game-Based Learning
Teoretiska grunderna för spelbaserat lärande; lärprocess i spelbaserade inlärningsmiljöer; digital media roll spel som karaktären av social inlärning; effekterna av spel i läromiljöer; Rollen av motivationsteorier i samband med spel och spelares stilar. motivations- och inlärningsfaktorerna för befintliga spel.
EDT5015 Teknikledning i organisationer
Teknik och teknikhanteringskoncept; teknik livscykel; De kritiska faktorerna för att hantera teknik affärs- och teknologistrategi; konkurrenskraft; teknik planering och tekniköverföring; tekniskt förvärv och användning; teknisk innovationsprocess.
EDT5016 Grafisk design
Grafisk designprocess och principer; kreativitet i grafisk design; de grundläggande designelementen; applikationsområden av grafisk design (typografisk kommunikation, grafiska symboler - emblem, landmärken, logotyper och varumärken, visuell identitetsdesign, affischdesign); grundläggande grafisk kunskap (pixeldjup, komprimering, val av bildformat, upplösning); grafisk design programvara (Photoshop, fyrverkerier, etc.); animering; animationsprinciper i utbildning; och utveckla enkel animering med hjälp av Adobe Flash.
EDT5017 Educational Video
Hela processen med att utveckla instruktionsvideo, från koncept till färdigt projekt; uppgifter (meddelande definition, manusskrivning, storyboarding, produktion, redigering efter produktion och utvärdering); drift av digitala videokameror produktionspersonal; medelbehov belysning; ljud; och digitalt redigeringsprogram.
EDT5019 IKT i utbildning
EDT 5019, ICT i utbildningen är en kurs på grundnivå som täcker teorier, ramar och praxis för dator- och webbaserade applikationer i olika instruktionsinställningar, paradigmer, teorier och forskning om användning av teknik inom undervisningen. Under hela kursen kommer vi att utforska diverse teknikalternativ och deras genomförande i undervisning och lärande. De första veckorna av kursen kommer att förbereda dig med den grundläggande informationen inom datorstödd undervisning, medan resten av kursen kommer att kombinera forskning och praktisk information för att undervisa olika områden och färdigheter med CAI-tekniken. I kursen kommer studenterna också att få praktisk erfarenhet av pedagogiska tillämpningar av datorer, inklusive användning och utvärdering av olika programvaror, webbplatser och Web 2.0-verktyg.
EDT5887 Seminarium
Presentation och diskussion av studier, utveckling, befintliga problem och möjliga lösningar inom utbildningstekniken.
EDT5888-1 Avhandling
Syftet med kursen är att göra doktorander som ska skriva en avhandling om det forskningsområde de har bestämt för att göra en preliminär studie. Syftet är att få eleverna att skriva ett förslag på det valda problemet inom en viss tidsram. Att göra eleverna identifiera ett ämne och skriva ett förslag på det valda ämnesområdet.
EDT5888-2 Avhandling
Syftet med kursen är att göra doktorander som ska skriva en avhandling om det forskningsområde de har bestämt för att göra en preliminär studie. Syftet är att få eleverna att skriva ett förslag på det valda problemet inom en viss tidsram. Att göra eleverna identifiera ett ämne och skriva ett förslag på det valda ämnesområdet.
Förkunskapskrav
För turkiska kandidater
*** Kandidater som ansöker om magisterprogram inom pedagogisk teknik är inte skyldiga att ta vetenskapliga förberedelsekurser.
För internationella kandidater
*** Kandidater som ansöker om magisterprogram inom pedagogisk teknik är inte skyldiga att ta vetenskapliga förberedelsekurser.