Master i pedagogisk teknik
University of San Francisco - School of Education
Nyckelinformation
Campus läge
San Francisco, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 1 130 / per credit *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* per kredit.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Vår masters program är utformad för utbildare som är glada över de potentiella tekniken erbjudanden för att öka student engagemang och lärande. Våra studenter vill utöka sina kunskaper för att genomföra relevant teknikutvecklad verksamhet i sina egna läromiljöer.
Den pedagogiska kvaliteten på programmet Educational Technology riktar sig till skillnaden mellan att förstå teknikens funktionalitet och veta hur det kan läras till studenter. Mer exakt är det inte bara varför du skulle använda teknik, men hur det skulle kunna genomföras strategiskt.
Våra studenter kommer att vara beredda att:
- Optimera användningen av aktiv inlärningsteknik via relevanta tekniska verktyg.
- Ta existerande läroplan och omvandla den till en samtida studentgrupp.
- Design och undervisa online, hybrid eller blandade kurser.
- Betjäna som peer-teknik tränare för kollegor.
Programdetaljer
Programmet för utbildningsmaterialteknik är utformad för yrkesverksamma som är intresserade av både kreativ utforskning och praktisk tillämpning av digital teknik.
Vårt fokus är alltid på att ge eleverna verktyg och strategier som de kan använda direkt i sina egna inlärningsmiljöer. Vi förstår också att varje skola har olika typer och mängder resurser, så vi undersöker ett brett utbud av teknikverktyg med inriktning på låga eller fria resurser.
Programmet kommer att vara till nytta för lärare i både K-12 och post-secondary-inställningar, utbildningsledare, läroplaner och teknik specialister, programutvecklare, företagsledare och andra intresserade av skärningspunkten för digital teknik och utbildning.
USFs utbildningsteknikprogram ger dig fem kraftfulla sätt att förbättra din pedagogiska verktygssats och öka din påverkan på framtida elever. Ange som en kunnig instruktör, arbeta hårt och lämna som:
- Digital ledare
- Digital berättare
- Digital pedagog
- Digital designer
- Digital byte agent
Curriculum Structure
Läroplanen fokuserar på den krävande användningen av tekniska verktyg för att öka studentengagemang, motivation och aktivt lärande.
Masters kandidater uppmuntras att utnyttja sitt lärande för omedelbar tillämplighet. kursprojekt kräver att eleverna tillämpar nya färdigheter för disciplinspecifika innehållsbehov.
Utbildningsteknikprogrammet hjälper lärare:
- Applicera tekniskt förbättrade utbildningsrutiner in och ut ur klassrummet.
- Förbered dig för att utvecklas med de snabbt föränderliga pedagogiska och tekniska landskapen.
- Förstå strukturen och funktionen hos utbildningstekniska system.
Den kulminerade bedömningen för denna projektbaserade masterexamen är en portföljwebbplats som kan fungera som en plattform för delning och samverkan med andra lärare samt ett elektroniskt CV för dem som vill fördjupa sina karriärer.
Programleverans
Klasser möts på undervisning helger, ett alternativt weekend schema på cirka två helger i månaden för att rymma vuxna studenter, av vilka de flesta har heltidsjobb och andra skyldigheter. Utbildningsteknologiprogrammet är utformat för att bli färdigt inom fem terminer (två år) inklusive somrar. För att slutföra i denna tidslinje kan du planera att ta två kurser per termin.
Kurser
Kurserna är organiserade i fem kompletterande duor. Studenterna tar vanligtvis två kurser varje termin i fem terminer.
Kursbeskrivningar
DTTL 614: Navigera Divide: Digital Leadership - Liksom det eller inte, har den snabba utvecklingen av teknik skapat en serie av uppdelningar: de med tillgång och de utan; de som är bekväma med teknik och de som inte är de som tycker om att integrera teknik i sitt arbete och de som är nöjda med de verktyg de alltid har använt. Navigera denna delning kan vara både utmanande och givande. I den här kursen utforskar vi hur digital teknik kan bidra till att lösa viktiga pedagogiska problem samt skapa möjligheter till nya effektiva pedagogiska metoder. Vi börjar resan att utforska vilken digital teknik som betyder för att omvandla akademiska miljöer.
DTTL 602: Digital Leadership Lab - Digital teknik öppnar inte bara möjligheter. de ger också nya problem och utmaningar. I den här första labkursen utforskar vi hur man effektivt och etiskt kan skapa en avsiktlig digital närvaro inom din inlärningsmiljö och det bredare professionella samhället. Vi utforskar också hur vi ska lära våra elever liknande, åldersrelaterade färdigheter. Slutligen griper vi oss i de systemiska ojämnheterna som digital teknik kan avslöja och förmedla.
DTTL 603: Made to Stick: Undervisning med hjärnan i åtanke - Kursen utforskar forskningsbaserade metoder som håller ett utmärkt löfte för att fånga upp lärandes uppmärksamhet, förbättra behållandet och förstärka kunskapsintegreringen. Vi utforskar detta område genom linsen av digitala lärande berättelser. Vi kommer att använda Heath brödernas sex principer: enkla, oväntade, konkreta, trovärdiga, emotionella och berättelser som ett springbräda för att undersöka användningen av digitala berättelser i utbildningen.
DTTL 604: Digital Storytelling Lab - Syftet med kursen är att presentera väsentliga förutsättningar för bra pedagogisk berättande i digitalt format. Du får dina händer e-smutsiga med kärnan i ljudproduktion: inspelning, redigering, blandning och delning. Vi börjar med att identifiera begrepp som lånar sig till ljudpresentationer, fortsätter till storyboarding och den fullständiga skapandet. Kursen introducerar dig också till kraften i konceptkartor och visuella modeller. Du lär dig att kombinera ljud med visuella modeller för att skapa effektiva integrerade lärandes erfarenheter.
DTTL 605: Multimedia Learning - I Multimedia Learning utforskar vi resonemanget bakom form och funktionsbeslut som vi gör med instruktionsmaterial. Vi svarar på frågor om varför vissa innehåll och presentationer "fungerar", medan andra blir plana. Vi styrs av vår undersökning av forskningsbaserade detaljer bakom kognitiv belastningsteori och principerna för multimediaundervisning. Forskningen bakom dessa fenomen visar på sätten att göra enkla förändringar i digitala produkter och presentationer kan öka studentlärandet avsevärt. Under kursen undersöker vi teori, tillämpar vår kunskap för att analysera befintliga lärande resurser och slutligen skapa nya material.
DTTL 606: Media Lab - Vi utforskar världen av visuell kommunikation: från stillbilder till video, till den specialiserade hantverket för hur-till-screencasts. I den här kursen lär du dig att tillämpa multimediainlärningsprinciper mer djupt för att skapa effektiva erfarenheter av visuell inlärning. Den första delen av kursen fokuserar på effektiva instruktionsbilder av alla slag från infographics till effektiv användning av fotografiska bilder. Den andra delen av kursen undersöker hur man effektivt och effektivt utvecklar videobaserade inlärningsupplevelser. Du lämnar kursen välutrustad för att skapa snabba eller online-lärandeupplevelser som utnyttjar det bästa inom visuell kommunikationsteknik.
DTTL 607: Learning Designs - Vi har alla hört att "bra undervisning är bra undervisning". Men hur förändras pedagogikens föreskrifter när våra klassrum inte längre ser ut som de gjorde tjugo år sedan? I Learning Designs utforskar vi hur man anpassar och tillämpar de bästa metoderna för läroplandesign till 21-talets klassrum. Vi fokuserar på effektiva tekniker för ökat engagemang, utformning av autentisk bedömning, gnistrande meningsfullt samarbete och differentierande instruktioner för 1: 1, flipped, blandat och online-klasser.
DTTL 608: Design Lab - I Learning Designs har du utvecklat en föreslagen ritning för att helt omstrukturera en kurs eller en djupgående enhet. I Design Lab omvandlar du nu din blueprint till en levande, andning, redo att distribuera läroplanen genom att följa femstegsprocessen för designtänkande som används av Stanfords d.school. Kursen bygger på de färdigheter som är kända i dina tidigare labkurser och ger dig möjlighet att avsiktligt matcha din teknologirepertoar med lärandemål.
DTTL 609: Ändra världen från här - Som examen i DTTL-programmet är du säker på att möta utmaningar som bjuder in dig att göra ditt lärande till handling och leda med syfte. I den här projektbaserade kursen samarbetar du med ett litet designteam på ett rikt, serviceinlärningsprojekt för att svara på ett verkligt pedagogiskt behov av en undervisad utbildningsinstitution eller -grupp. Vi undersöker också sätt på vilka digitala verktyg och virtuellt samarbete kan förbättra projektbaserade och servicebaserade inlärningsupplevelser utanför det traditionella klassrummet.
DTTL 610: Capstone Lab - I den här häftiga kursen fokuserar vi på hur du kan syntetisera allt ditt tidigare arbete till en vacker professionell webbplats som du kan använda som grund för din professionella närvaro under de kommande åren. Du lär dig väsentligheten av webbkodning som varje lärare behöver utveckla smidiga, mobilvänliga och lyhörda webbplatser. Reflektion på din webbplatsportfölj hjälper dig att se hur portföljbaserade projekt kan användas och underlättas inom det moderna klassrummet.
Lärandemål
Programmet för utbildningsmaterialteknik har sju programresultat.
Efter avslutad MA i utbildnings teknik kommer studenterna att kunna:
- Demontera teoretisk innehållskunskap i digitalpedagogik.
- Kurera och bibehålla relevanta material att dela med en utbildningsgrupp.
- Skapa målmedveten digital medelläge från forskning om design och instruktionsmässig användning av multimedia.
- Reflektera över övning för att förbättra pedagogiken, att utvecklas som en professionell och att förbättra lärandesultat.
- Reagera på systemisk inlärning, kultur och tillgång olikheter genom digital pedagogik.
- Anslut till olika yrkesverksamma och digitala samhällen på ett relevant, autentiskt och effektivt sätt.
- Bidra med meningsfullt till utbildningsprofessionen.
Läroplan
Programdetaljer
Programmet för utbildningsmaterialteknik är utformad för yrkesverksamma som är intresserade av både kreativ utforskning och praktisk tillämpning av digital teknik.
Vårt fokus är alltid på att ge eleverna verktyg och strategier som de kan använda direkt i sina egna inlärningsmiljöer. Vi förstår också att varje skola har olika typer och mängder resurser, så vi undersöker ett brett utbud av teknikverktyg med inriktning på låga eller fria resurser.
Programmet kommer att vara till nytta för lärare i både K-12 och post-secondary-inställningar, utbildningsledare, läroplaner och teknik specialister, programutvecklare, företagsledare och andra intresserade av skärningspunkten för digital teknik och utbildning.
USFs utbildningsteknikprogram ger dig fem kraftfulla sätt att förbättra din pedagogiska verktygssats och öka din påverkan på framtida elever. Ange som en kunnig instruktör, arbeta hårt och lämna som:
- Digital ledare
- Digital berättare
- Digital pedagog
- Digital designer
- Digital byte agent
Curriculum Structure
Läroplanen fokuserar på den krävande användningen av tekniska verktyg för att öka studentengagemang, motivation och aktivt lärande.
Masters kandidater uppmuntras att utnyttja sitt lärande för omedelbar tillämplighet. kursprojekt kräver att eleverna tillämpar nya färdigheter för disciplinspecifika innehållsbehov.
Utbildningsteknikprogrammet hjälper lärare:
- Applicera tekniskt förbättrade utbildningsrutiner in och ut ur klassrummet.
- Förbered dig för att utvecklas med de snabbt föränderliga pedagogiska och tekniska landskapen.
- Förstå strukturen och funktionen hos utbildningstekniska system.
Den kulminerade bedömningen för denna projektbaserade masterexamen är en portföljwebbplats som kan fungera som en plattform för delning och samverkan med andra lärare samt ett elektroniskt CV för dem som vill fördjupa sina karriärer.
Programleverans
Klasser möts på undervisning helger, ett alternativt weekend schema på cirka två helger i månaden för att rymma vuxna studenter, av vilka de flesta har heltidsjobb och andra skyldigheter. Utbildningsteknologiprogrammet är utformat för att bli färdigt inom fem terminer (två år) inklusive somrar. För att slutföra i denna tidslinje kan du planera att ta två kurser per termin.
Kurser
Kurserna är organiserade i fem kompletterande duor. Studenterna tar vanligtvis två kurser varje termin i fem terminer.
Kursbeskrivningar
DTTL 614: Navigera i klyftan: Digitalt ledarskap – Gilla det eller inte, den snabba utvecklingen av teknik har skapat en rad klyftor: de med tillgång och de utan; de som är bekväma med teknik och de som inte är det; de som tycker om att integrera teknik i sitt arbete och de som är nöjda med de verktyg de alltid har använt. Att navigera i denna klyfta kan vara både utmanande och givande. I den här kursen utforskar vi hur digital teknik kan hjälpa till att lösa viktiga pedagogiska problem, samt skapa möjligheter för nya effektiva pedagogiska metoder. Vi börjar resan med att utforska vad digital teknik betyder för att transformera akademiska miljöer.
DTTL 602: Digital Leadership Lab – Digital teknik öppnar inte bara möjligheter; de väcker också nya problem och utmaningar. I den här inledande labbkursen utforskar vi hur man effektivt och etiskt etablerar en avsiktlig digital närvaro i din lärmiljö och det bredare professionella samhället. Vi utforskar också hur vi kan lära våra elever liknande, åldersanpassade färdigheter. Slutligen brottas vi med de systemiska orättvisor som digital teknik kan avslöja och förmedla.
DTTL 603: Made to Stick: Teaching with the Brain in mind – Den här kursen utforskar forskningsbaserade metoder som lovar mycket för att fånga elevernas uppmärksamhet, förbättra retentionen och förstärka integreringen av kunskap. Vi utforskar detta område genom linsen av berättelser om digitalt lärande. Vi kommer att använda bröderna Heaths sex principer: enkel, oväntad, konkret, trovärdig, känslomässig och berättelser som en språngbräda för att utforska användningen av digitala berättelser i utbildning.
DTTL 604: Digital Storytelling Lab – Syftet med denna kurs är att introducera dig till det väsentliga i bra pedagogiskt berättande i digitalt format. Du får dina händer e-dirty med essensen av ljudproduktion: inspelning, redigering, mixning och delning. Vi börjar med att identifiera koncept som lämpar sig för ljudpresentationer, går vidare till storyboarding och hela skapandeprocessen. Kursen introducerar dig också till kraften i konceptkartor och visuella modeller. Du lär dig att kombinera ljud med visuella modeller för att skapa effektiva integrerade inlärningsupplevelser.
DTTL 605: Multimedia Learning – I Multimedia Learning utforskar vi resonemanget bakom de form- och funktionsbeslut vi fattar med instruktionsmaterial. Vi svarar på frågor om varför vissa innehåll och presentationer "fungerar", medan andra faller platt. Vi vägleds i vår granskning av forskningsbaserade detaljer bakom kognitiv belastningsteori och principerna för multimedial lärande. Forskningen bakom dessa fenomen visar hur enkla förändringar av digitala produkter och presentationer kan öka elevernas lärande avsevärt. Under kursen undersöker vi teori, tillämpar vår kunskap för att analysera befintliga lärresurser och slutligen skapar vi nytt eget material.
DTTL 606: Media Lab – Vi utforskar världen av visuell kommunikation: från stillbilder till video, till det specialiserade hantverket hur man gör screencasts. I den här kursen lär du dig att djupare tillämpa principer för multimediainlärning för att skapa effektiva visuella inlärningsupplevelser. Den första delen av kursen fokuserar på effektiva instruktionsbilder av alla slag från infografik till effektiv användning av fotografiska bilder. Den andra delen av kursen utforskar hur man effektivt och effektivt utvecklar videobaserade inlärningsupplevelser. Du lämnar kursen välutrustad för att skapa omvända eller onlinelärande upplevelser som använder det bästa inom visuell kommunikationsteknik.
DTTL 607: Learning Designs – Vi har alla hört maximen att "bra undervisning är bra undervisning." Men hur förändras pedagogikens föreskrifter när våra klassrum inte längre ser ut som de gjorde för tjugo år sedan? I Learning Designs utforskar vi hur man anpassar och tillämpar de bästa metoderna för läroplansdesign i 2000-talets klassrum. Vi fokuserar på effektiva tekniker för att öka engagemanget, designa autentisk bedömning, skapa meningsfullt samarbete och differentiera undervisningen för 1:1, vända, blandade och onlineklasser.
DTTL 608: Design Lab – I Learning Designs utvecklade du en föreslagen ritning för att helt omforma en kurs eller en djupgående enhet. I Design Lab förvandlar du nu din ritning till en levande, andas, färdig att distribuera läroplan genom att följa den femstegsprocess av Design Thinking som används av Stanfords d.school. Den här kursen bygger på de färdigheter som finslipats i dina tidigare labbkurser och ger dig möjlighet att medvetet matcha din teknikrepertoar med lärandemål.
DTTL 609: Förändra världen härifrån – Som examen från DTTL-programmet kommer du säkerligen att möta utmaningar som inbjuder dig att omsätta ditt lärande i handling och leda med målsättning. I den här projektbaserade kursen samarbetar du med ett litet designteam i ett rikt, serviceinlärningsprojekt för att svara på ett verkligt utbildningsbehov för en underbetjänad utbildningsinstitution eller grupp. Vi utforskar också sätt på vilka digitala verktyg och virtuellt samarbete kan förbättra projektbaserade och tjänstebaserade lärandeupplevelser utanför det traditionella klassrummet.
DTTL 610: Capstone Lab – I den här praktiska kulminerande kursen fokuserar vi på hur du kan syntetisera allt ditt tidigare arbete till en vacker professionell webbplats som du kan använda som grund för din professionella närvaro i många år framöver. Du lär dig det väsentliga i webbkodning som varje pedagog behöver för att utveckla smidiga, mobilvänliga och responsiva webbplatser. Reflektion över din webbplatsportfölj hjälper dig att se hur portföljbaserade projekt kan användas och underlättas i det moderna klassrummet.
Programresultat
Lärandemål
Programmet för utbildningsmaterialteknik har sju programresultat.
Efter avslutad MA i utbildnings teknik kommer studenterna att kunna:
- Demontera teoretisk innehållskunskap i digitalpedagogik.
- Kurera och bibehålla relevanta material att dela med en utbildningsgrupp.
- Skapa målmedveten digital medelläge från forskning om design och instruktionsmässig användning av multimedia.
- Reflektera över övning för att förbättra pedagogiken, att utvecklas som en professionell och att förbättra lärandesultat.
- Reagera på systemisk inlärning, kultur och tillgång olikheter genom digital pedagogik.
- Anslut till olika yrkesverksamma och digitala samhällen på ett relevant, autentiskt och effektivt sätt.
- Bidra med meningsfullt till utbildningsprofessionen.
Galleri
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.