Master i sportmarknadsföringshantering

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Sportens värld utvecklas ständigt med uppkomsten av nya discipliner, nya sporter, nya sätt att utöva dem, ny teknik och vi står inför ett allt mer komplext ekosystem där att kunna arbeta inom sportmarknadsföring kräver allt större specialisering, innovation och inspiration för att säkerställa att det finns ett bra varumärke bakom en bra idrottsman eller klubb.

Med denna mästare kommer du inte bara att specialisera dig inom evenemang, sponsorer och sponsring, utan vi går mycket längre, vi ger dig expertis inom alla aspekter av sportmarknadsföring, från de mest strategiska till de mest operativa faktorerna, så att Förvandla dig själv till en professionell i detta område.

Differensiella faktorer

  1. Designad för att ta riktning mot marknadsföring och varumärkeshantering. Till skillnad från andra som fokuserar på evenemang och sponsring, är denna magisterexamen inriktad på att integrera strategisk med taktisk marknadsföring i företagets strategi.
  2. Vår SportTech Booster. Ett laboratorium där du kan få en global vision av den digitala ekonomin och en rundtur i de specifika verktygen och teknologierna för sportmarknadsföring: E-sport // e-Games // analytics.
  3. Ett program designat för att arbeta på den nuvarande marknaden med en vision om framtiden. Toppmöte för sportföretag. Händelser: Lärande i arenan. Händer på lärande: visualisera rörelsen. Livscases: verklig träning.
  4. En metod baserad på Mental-Fitness Methodology-konceptet: action - feedback - analys - action.
  5. Den enda som innehåller modulen Training & Evolution.
  6. Gemensamt utvecklat med CMD-ESIC Sports Marketing Center.

Anställbarhetsgrad

  • 6 månader efter avslutat program: 96%
  • Ett år efter avslutat program: 98%

Data från tidigare studenter på programmet

Funktionella områden som våra studenter upptar

  • 61% marknadsföring
  • 28% Reklam och kommunikation
  • 1% affärsutveckling
  • 1% försäljning

Geografiska områden där de arbetar

  • 95% Spanien
  • 3% LATAM
  • 2% Resten av Europa

metodik

Programmets metodik är inriktad på studentens lärande genom kombinationen av en adekvat individuell ansträngning och förmågan och engagemanget som visas i teamarbete.

Lärare, mentorer och lärare underlättar processen att förstå och tillämpa kunskap och överföra färdigheter.

  • Dydig cirkel av action-feedback-analys-action hos deltagarna i vårt program.
  • Utveckling av kritiskt tänkande, främjande av självständigt lärande (Student Centered Learning).
  • Sessioner inriktade på beslutsfattande.
  • Individuellt krav i utvärderingar, fall, övningar etc.
  • Teampresentation av företagsfall.
  • Förberedelse, presentation och försvar i grupper av ett slutprojekt som övervakas.

Metodkriterier

  • Teoretisk komponent
  • Praktisk komponent
  • Fungerar och fall
  • final projekt
  • Individuella utvärderingar
  • Grupputvärderingar

130899_photo-1517245386807-bb43f82c33c4.jpgFörväg / Unsplash

Akademisk struktur

Kärnmoduler

Sportverksamhet och miljö

  • Grundläggande för sportmarknadsföring
  • Sportainment
  • Företagens medborgarskap

Strategi och innovation inom marknadsföringshantering

  • Strategi och plan i det nya marknadsföringsekosystemet
  • Konsument och fläkt
  • Varumärke och företags rykte

Tjäna pengar, mätning och transformation inom marknadsföring

  • Försäljning och intäktshantering
  • Störningar och mätning av ny marknadsföring
  • Avkastning och ekonomisk hantering av resurser
  • Rättslig miljö

Show måste fortsätta

  • Erfarenheter och sporsorship
  • Projektledning
  • Integrerad kommunikation
  • Publikhantering. byrån
  • Manager och professionell idrottare

SportTech Booster

  • Big Data och sportmarknadsföring
  • Marknadsföring webbstrategi
  • SportTech
  • E-sport den nya generationen av marknadsföring

Träning och utveckling

  • elasticitet
  • Interpersonell kommunikation och övertalning
  • entreprenörskap
  • Kristen humanism

Cross sessioner

  • Händelser: lärande i arenan
  • Hand på lärande
  • Livsfall
  • Toppmöte för sportaffärer
  • nätverk

TFM

  • TFM

ranking

# 27 ESIC bland de 27 bästa internationella handelshögskolorna i MBA-undervisning - Bloomberg Business
TOP - ESIC i topp 250 av världens bästa MBA Business Schools - QS
TOPP - ESIC i världstoppen av universitetscentra och handelshögskolor - U-Multirank

Senast uppdaterad Apr. 2020

Om skolan

ESIC is a group of leading business schools in Spain, with an experience of over fifty years of training business and marketing professionals. We strive to incentivize, promote, and maintain a direct ... Läs mer

ESIC is a group of leading business schools in Spain, with an experience of over fifty years of training business and marketing professionals. We strive to incentivize, promote, and maintain a direct relationship with the business environment in order to provide you with practical academic training that focuses on the needs of the labor market. We offer training with values, to engage successfully as a highly qualified professional with excellent command and knowledge of the latest trends. Läs mindre
madrid , Barcelona , Valencia , sevilla , Zaragoza , Málaga , A Coruña , Pamplona , Bilbao , Granada , Vigo , Spain Online + 11 Mer Mindre