Master i stil, bild- och kommunikationsrådgivning

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Figuren hos både bildkonsulten och stylisten blir alltmer nödvändig som ett strategiskt instrument för att uppnå optimal bildhantering. Bilden, både personlig och institutionell, utgör ett grundläggande verktyg för innovation, utveckling och affärsställning. Det blir en viktig och avgörande resurs för att uppnå våra personliga / professionella mål.

Ett varumärkes framgång är kopplat till bilden, och det är konsulter och stylister som ansvarar för att definiera personligheten hos det här varumärket med nuvarande och olika visuella förslag. Mode är föremål för ständiga förändringar. Att veta trenderna och förutse dem är nyckeln till att göra en produkt eller bild attraktiv för en alltmer krävande och informerad konsument.

MISSIONENS MÅL FÖR ATT RÅDDAR STYLING, BILD OCH KOMMUNIKATION

Huvudmålen för master i råd om styling, bild och kommunikation är:

  • Den tvärvetenskapliga studien av olika områden inriktades på bedömning av bild, mode och styling, kommunikation, evenemangsorganisation, analys av sociala trender och den globala förståelsen av mode inom ramen för global ekonomisk politik samt demonstrationer kulturell, för att tillhandahålla all den teoretiska och praktiska kunskap som krävs för att behärska de tekniker och koder som förbättrar bilden.
  • Att träna yrkesverksamma i det internationella sammanhanget, specifikt och dynamiskt sätt, som ger en tvärvetenskaplig samtida vision inom området styling, rådgivning om personliga och företagsbilder, modekommunikation och protokoll, organisation och produktion av evenemang .
  • Utveckla de nödvändiga ledarskaps- och analytiska färdigheterna hos deltagarna i mästaren för att genomföra tvärvetenskapliga projekt i en global miljö där användningen av ny teknik, kreativitet och innovation samt social och miljöansvar är grundläggande .
  • Ge de verktyg som gör det möjligt för studenten att identifiera och förutse förändringar i livsstil, konsumentpreferenser och aktuella och framväxande trender genom kreativ experimentering och forskning.
  • Förbättra kommunikation 2.0 och / eller sociala nätverk som en plattform för det nya entreprenörskapet genom att föreslå en ny vision om teamhantering och utvecklingen av samarbetsnätverk.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Since 1989 ESDi Higher School of Design, centre attached to Universitat Ramon Llull (URL), is engaged to people who dare to redesign the world, and design and build its future. Its mission is to trans ... Läs mer

Since 1989 ESDi Higher School of Design, centre attached to Universitat Ramon Llull (URL), is engaged to people who dare to redesign the world, and design and build its future. Its mission is to transmit art and design knowledge by a creative process governed by analysis, effort and talent. Läs mindre
Barcelona , Sabadell + 1 Mer Mindre