Startdatum: varje år, i mars och oktober.

Med studenter från mer än 140 länder runt om i världen är Rome Business School Master i Tourism Management det perfekta valet för yrkesverksamma som söker ett världsklassprogram för att starta eller konsolidera en framgångsrik karriär inom den internationella turistsektorn. Kvaliteten på undervisningen i kombination med våra ledande karriär- och nätverkstjänster gör det här programmet den perfekta passformen för dem som söker excel på dagens arbetsmarknad och i global verksamhet.

Turismens erbjudanden har nått en tydlig mognad och kontextuella krav på ökad och diversifiering av turistmål. Professionella som är beredda och bättre kan möta utmaningarna i denna bransch kommer att hitta nya arbetstillfällen och uppåtgående rörlighet.

Målmottagare

Befälhavaren i turismsledning syftar till:

  • nyutexaminerade och doktorander (underställd intervju)
  • unga som vill starta karriär inom turistnäringen
  • yrkesverksamma inom turismindustrin villiga att uppfylla sina kunskaper med kontakter med några av de mest inflytelserika kollegorna i världsomspännande miljö och industri.

Deltagarna, som strävar efter att skapa en väg att växa inom sin organisation, eller att starta eget företag, villiga att förstora sitt perspektiv på denna marknad och / eller att fullfölja sin yrkesutbildning genom att få en certifiering som är strängt tänkt för turismen , kommer stor nytta av detta program.

Struktur (varaktighet - 1 år)

  • Sex månader av föreläsningar
  • Sex månader tillägnad internationella praktikplatser och projektarbete
  • Besök på internationella företag och organisationer
  • Integrativt kulturprogram
  • Seminarier och evenemang

Närvaroformer

Denna master kurs kan delta på engelska, antingen på campus eller vid distansutbildning, i deltid formel (2 tre timmar föreläsningar per vecka), eller i en blandad formel.

Innehåll

  • Inledande område: Turismsystemet och turistorganisationen
  • Strategisk ledning
  • Ekonomien i turism
  • Introduktion till redovisning för chefer
  • Affärsplanering
  • marknadsföringsprinciper
  • Metodik för skapandet av den experimenterande resan
  • Det globala mat- och vinturismsystemet
  • Det globala systemet för konst och kultur turism
  • Det globala modeturismsystemet
  • Det globala romantiska turismsystemet
  • Det globala sportturismsystemet
  • Det globala gröna och hållbara turismsystemet
  • Digital marknadsföring för resor design och turism ledning
  • Brand Management
  • Turisttekniker och sälja resor
  • IT-området - Bokningssystem och ny teknik inom turismsledning
  • Projektledningsområde: Turismplanering
  • Rättsområde: Turismslagstiftning och reglering
  • Kommunikation och personal
  • Kundtjänst
  • Riskhantering
  • Public relations
  • Start-ekosystemet
  • Sektorutställningar
  • Nya trender

Karriärtjänster

Att delta i denna masterkurs är berättigad till

  • Internationella praktikplatser hos ledande företag och organisationer;
  • Inkluderingen av ditt CV i Rome Business School databas och dess distribution till företag, organisationer och headhunters som tillhör Rome Business School internationella nätverk.
  • En gratis CV-recension
  • Stöd i hanteringen av jobbintervjuer;
  • Nätverksmöten med internationella chefer, yrkesverksamma och företagsägare;
  • En personlig sök- och flaggstjänst för de bästa jobbmöjligheterna i Italien och utomlands.

Efter avslutad kurs på masterkursen kommer deltagarna att kunna arbeta, bland andra profiler, som:

  • Resekonsulter;
  • Arrangörer av insamlingsaktiviteter som syftar till att främja turistverksamhet inom offentliga och privata organ och företag.
  • Turoperatörer och resebyråens samarbetspartners för att förverkliga turisterbjudande;
  • Sektoriella konsulter för jordbruksföretag och entreprenörer för främjande av livsmedel och vinprodukter;
  • Sektoriella konsulter för den offentliga sektorn för planering, organisation och förvaltning av lokala turistreklamåtgärder.
  • Promotorer av mat- och vinprodukter och kulturella turistresor.

Lärandemål

Efter avslutad kurs kommer deltagarna att kunna:

  • Läs en lokal miljö genom Agrifoods produktion och specialprodukter.
  • Känn de viktigaste italienska (och internationella) specialiteterna och vinerna.
  • Erkänna lokala kulturella och miljömässiga resurser ur perspektivet av integrationen av turistutbudet.
  • Identifiera de sociala, finansiella, politiska, offentliga och privata aktörerna och de primära aktörerna som deltar i förvaltningen, bevarandet, valoriseringen och främjandet av lokal kulturell rikedom.
  • Identifiera de reglerande och finansiella verktygen för att främja initiativ till stöd för turism.
  • Identifiera de åtgärder och strategier som är lämpade för att skydda, värdera och främja turistprodukten.
  • Bygg ett turistutbud som integrerar lokala kulturer, miljöer och smaker genom ett tillvägagångssätt som syftar till att öka kunskapen genom nöjen för alla sinnen;
  • Utveckla åtgärder som syftar till att främja en lokal miljö ur miljöhållbarhetens perspektiv och ansvarig turism.
  • Identifiera och samarbeta med aktörerna (researrangörer, resebyråer etc.) som är involverade i produktion av turistpaket;
  • Utveckla kompetenser inom ramen för lantbruksmat och vinsturismskonsult
  • Utforma marknadsförings- och kommunikationsstrategier som syftar till att främja produkter i lokala miljöer (fester, expon, evenemang) och i specifika sektorsituationer (utställningar, konferenser, möten, presentationer, temadässor etc.).

fördelar

Världsklasslärare

Kandidatutbildningsfakulteten består av högt utvalda internationella universitetsprofessorer, utbildare och företagsledare som är dragna från olika operativa och yrkesmässiga områden och därigenom kan ta med sig ett brett utbud av aktuella erfarenheter och kompetenser. Undervisningsinriktningen syftar till förvärv av know-how, vilket innebär att överför kompetenser som verkligen är användbara för deltagarnas yrkesutveckling.

handledning

För både campus och distansutbildningskurser kan deltagarna alltid räkna med hjälp av en handledare för eventuella förtydliganden som de kan kräva för att slutföra de prov och övningar som krävs av varje modul och för det slutliga projektet

Läromedel

Studenter registrerade för masterkursen kommer att utfärdas med en mängd läromedel, inklusive bilder, textböcker, fallstudier, artiklar, videor och användbara internetlänkar.

Registrering i Rome Business School Alumni Association

Deltagande i masterkursen berättigar till att bli en del av Rome Business School Alumni Association, det internationella nätverket genom vilket studenter från Rome Business School kan dela med sig av idéer, erfarenheter och projekt. Många förenklingar är också tillgängliga för att delta i ytterligare kurser.

Ingångskrav

Alla sökande måste ha en treårig examen (eller vara nära färdigställd). De med relevanta yrkeskvalifikationer eller omfattande yrkeserfarenhet kommer också att övervägas.

Sökande måste visa engelska språkkunskaper under en intervju.

För både på campus och distansutbildning alternativ och för att säkerställa en högkvalitativ kurs, kan klasserna bestå av högst 15 deltagare.

stipendier

Delvis stipendier är tillgängliga för att täcka en del av studieavgiften. Stipendier kommer att tilldelas utifrån kandidatens personliga, erfarenhets- och tekniska motivationsprofil.

avbetalning

Betalningen av deltagaravgiften är installerbar. Vid betalning av deltagaravgiften i en enda lösning får studenten en 10% rabatt.

Program undervisas på:
Engelska
Rome Business School

Se 15 fler kurser från Rome Business School »

Senast uppdaterad January 29, 2019
Denna kurs är Internet, På campus, Kombinerat online och på campus
Startdatum
Duration
1 år
Deltid
Pris
6,500 EUR
Deadline
Efter plats
Efter datum
Startdatum
Slutdatum
Sista anmälningsdag
Startdatum
Slutdatum
Mar 31, 2020
Sista anmälningsdag
Startdatum
Okt 2019
Slutdatum
Okt 31, 2020
Sista anmälningsdag
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Mar 31, 2020
Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum

Okt 2019

Location
Sista anmälningsdag
Slutdatum
Okt 31, 2020