Master i undervisning
University of San Francisco - School of Education
Nyckelinformation
Campus läge
San Francisco, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 955 / per credit *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* per kredit.
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Lär dig att vara politiskt informerad och demokratiskt engagerad beslutsfattare för beslutsfattare och designers som tänker kritiskt på utbildningsändamål, perspektiv och praxis.
De
Lärarkandidater rekommenderas av USF till California Commission on Teacher Credentialing (CTC) för de preliminära flervärdena (36 hp) eller enstaka ämne (34 hp) Läromedel med valfri tvåspråkig behörighet på spanska.
Vår fakultet
Våra professorer är experter på området, håller grader från prestigefyllda institutioner och utnyttjar en bred förståelse för utbildningsfrågor. De är klassrumslärare genom handel och erbjuder en intim förståelse för det dagliga vardagsrummet och effektiva pedagogiska strategier.
MATEMATIK
Vi har nyligen lagt till en ny fakultet som har stärkt vårt program matematik och naturvetenskapliga utbildningserbjudanden.
Programdetaljer
Din lärarutbildningserfarenhet
- Personlig erfarenhet i ett omfattande, varierat samhälle med små klasser.
- Dedikerad, expertfakultet med bakgrund i klassrumsundervisning och en rad specialiseringar.
- Integrering av akademisk kurs och fältupplevelse i lokala skolor.
- En vision som betonar humanisera relationer, demokratiskt deltagande och kritisk utredning.
Programleverans
Klasser erbjuds måndag - torsdagskvällar och på vissa lördagar. Studenterundervisningen börjar i andra terminen och kräver vanligtvis 2 dagar i veckan i klassens gång i andra terminen och 5 dagar i veckan i klassens gång under tredje terminen.
KURSINNEHÅLL
De preliminära undervisningsuppgifterna som erbjuds i samband med Master of Arts in Teaching är:
- Preliminär flervärdighet med en valfri tvåspråkig auktorisation på spanska | 36-40 hp.
- Preliminärt enstaka ämnesbevis med en valfri tvåspråkig auktorisation på spanska | 34-38 poäng.
Kandidater som kompletterar alla behörighetsprogramskrav vid USF kan få MAT genom att framgångsrikt slutföra följande:
- TED 673 - Kurslitteratur: Strömmar och kontroverser (3 poäng)
- TED 674 - Utbildningsutveckling och design (3 hp)
Vår kursföljd i MAT-programmet fokuserar på Curriculum. Klassrumslärare gör ständigt viktiga beslut om läroplaner, instruktion och bedömning. För att vara tankeväckande beslutsfattare måste de få ett historiskt perspektiv på de motstridiga rörelserna - och politiken bakom dem - som har format läroplan i K-12 skolor. De behöver tänka på hur deras egna läroplaner och lektioner representerar olika åsikter om vad studenterna borde veta och kunna göra. Nya lärare behöver en noggrant strukturerad erfarenhet då de lär sig att designa enheter och lektioner som kommer att tillgodose de olika behov och intressen hos sina elever.
De två MAT-kurser ger studenterna kunskaper om utbildningshistoria, politik och filosofi som inte behandlas av andra TED-kurser. De bygger på tidigare kurser relaterade till lektionsplan och enhetsdesign samtidigt som de deltar i de större syftet med skolgång, pedagogiska kontroverser och olika läroplaner. Kurserna hjälper till att förbereda lärare att förstå och balansera motstridiga krav i klassrumsundervisningen. De utsträcker lärarnas känsla av sig själva som intellektuella, adaptiva experter och reflekterande utövare.
Lärandemål
UNDERSÖKNING FÖR DIVERSITET
- Förstå att sociala rättvisa är alltid verksamma, påverka alla och manifesteras i relationer, läroplaner, pedagogik och bedömning.
- Problematisera utbildningspraxis, program och politik med hjälp av sociala rättvisa begrepp, teorier, ramverk.
- Bidra till ärlig och öppet dialog om olika perspektiv, kulturer, erfarenheter.
- Lär dig responsivt och medkänsla med en studentförespråkande, tillgångsbaserad orientering mot underskottsperspektiv.
- Förstå institutionella, systemiska krafter av rasism, klassism, sexism, homofobi och andra former av förtryck och hur de spelar ut i klassrum och skolor.
- Utveckla verktyg för att känna igen och konfrontera dehumaniserande tal och handlingar.
- Utveckla en kritiskt reflekterande läraridentitet med förmågan att ifrågasätta sina egna antaganden.
- Utveckla förtrogenhet med och motivation att tillämpa pedagogiska principer, tillvägagångssätt och resurser för undervisning i mångfald och social rättvisa.
INLÄRNING
- Utveckla medvetenheten om klassrumsundervisning som ett komplicerat försök som innefattar en förståelse av läroplanskunskaper, olika elever, pedagogik med hög hävstång, klassrumsgemenskap / ledarskap, flera former av bedömning och skolans sammanhang.
- Tänk på de olika syftena med utbildning och ens eget klassrumsundervisning och konsekvenserna för vår roll som lärare som främjar våra elevernas tillväxt som mänskliga, kompetenta och bemyndigade elever.
- Förstå förbindelserna mellan teorier, principer och klassrumsövningar och kritisera de antaganden som ligger till grund för dem.
- Behaviorism.
- Konstruktivism.
- Gradvis ansvarsfrihet.
- Direkt instruktion.
- Undervisning för förståelse.
- Förstå genom design.
- Utveckla sociokulturella och utvecklingsperspektiv på elever och lärande som inkluderar kunskap om hur kognition är relaterad till identitet, social, emotionell, kulturell, miljö och fysiologiska frågor.
- Utveckla förmågan att noggrant observera klassrumsundervisning (läroplan, pedagogik, bedömning, klassrumsgemenskap / ledarskap), analysera med hjälp av bevis och tillämpa lärdomar till en visionsvision (för excellens och eget kapital).
- Förstå olika metoder för läroplan, instruktion, bedömning och klassrumsgemenskap / ledarskap; när man ska använda dem och varför.
- Utveckla vanor av komplext, kritiskt tänkande; förfrågan; och reflektion kring teori och praktik; utmana våra egna föreställningar om lärande och undervisning.
- Utveckla en vision om klassrumsundervisning (för eget kapital och excellens) baserat på stora idéer från kursen med förståelse för att våra idealer kommer att utmanas av skolans och samhällets realiteter.
CURRICULUM
- Lärare är kritiska konsumenter av en läroplan i skolorna så att de anpassar sig mot att anta läroplaner / instruktionsmaterial.
- Lärare gör en löpande bedömning (av elevernas styrkor, där eleverna behöver) som informerar planering och undervisning.
- Lärare vet hur man utvecklar lektionsplaner och instruktionssekvenser.
- Lärare vet hur man bygger på studenttillgångar för att utveckla läskunnighet och numeracy inom innehållsområdena.
- Lärarna kopplar sin egen läroplan och pedagogik till undervisning för mångfald och social rättvisa.
- Lärare kopplar teori till deras övning (t.ex. hur barn lär sig att läsa för att läsa instruktioner, hur barn utvecklar nummerförmåga till matematikinstruktion).
- Lärare identifierar breda och specifika läroplaner (t.ex. kraftfulla idéer, färdigheter och strategier).
- Lärare tillämpar ramar och verktyg ("muttrar och bultar") till sin läroplan, pedagogik och bedömning.
Karriärer
Kandidater från undervisning MA är utbildare som arbetar i olika inställningar. De flesta är offentliga och privata skollärare.
KARRIÄRMÖJLIGHETER
USF-lärare är anställda av följande skoldistrikt:
- San Francisco
- Oakland
- Berkeley
- West Contra Costa
- Alameda
- Novato
- Hayward
De arbetar också i privata skolor som St. Ignatius, St Joseph, Sacred Heart, San Francisco Day, Urban School, Marin Country Day och San Francisco Friends.
Läroplan
Programdetaljer
Din lärarutbildningserfarenhet
- Personlig erfarenhet i ett omfattande, varierat samhälle med små klasser.
- Dedikerad, expertfakultet med bakgrund i klassrumsundervisning och en rad specialiseringar.
- Integrering av akademisk kurs och fältupplevelse i lokala skolor.
- En vision som betonar humanisera relationer, demokratiskt deltagande och kritisk utredning.
Programleverans
Lektioner erbjuds måndag-torsdag kvällar och vissa lördagar. Studentundervisningen inleds under andra terminen och kräver vanligtvis 2 dagar i veckan lektioner under andra terminen och 5 dagar i veckan lektioner under tredje terminen.
KURSINNEHÅLL
De preliminära undervisningsuppgifterna som erbjuds i samband med Master of Arts in Teaching är:
- Preliminär flervärdighet med en valfri tvåspråkig auktorisation på spanska | 36-40 hp.
- Preliminärt enstaka ämnesbevis med en valfri tvåspråkig auktorisation på spanska | 34-38 poäng.
Kandidater som kompletterar alla behörighetsprogramskrav vid USF kan få MAT genom att framgångsrikt slutföra följande:
- TED 673 - Kurslitteratur: Strömmar och kontroverser (3 poäng)
- TED 674 - Utbildningsutveckling och design (3 hp)
Vår kurssekvens i MAT-programmet fokuserar på Curriculum. Klassrumslärare fattar ständigt avgörande beslut om läroplan, undervisning och bedömning. För att vara eftertänksamma beslutsfattare måste de få ett historiskt perspektiv på de motstridiga rörelserna – och politiken bakom dem – som har format läroplanen i grundskolorna. De behöver fundera över hur deras egna läroplansenheter och lektioner representerar olika syn på vad eleverna ska veta och kunna. Nya lärare behöver en noggrant strukturerad erfarenhet när de lär sig att designa enheter och lektioner som kommer att möta elevernas olika behov och intressen.
De två MAT-kurserna ger eleverna kunskap om utbildningshistoria, policy och filosofi som inte tas upp av andra TED-kurser. De bygger på tidigare kurser relaterade till lektionsplaner och enhetsdesign samtidigt som de fördjupar sig i de större syftena med skolgång, utbildningskontroverser och olika tillvägagångssätt för läroplanen. Kurserna hjälper till att förbereda lärare att förstå och balansera motstridiga krav på klassrumsundervisning. De utökar lärares känsla av sig själva som intellektuella, adaptiva experter och reflekterande utövare.
Programresultat
Lärandemål
UNDERVISNING FÖR MÅNGFALD OCH SOCIAL RÄTTVISNING
- Förstå att sociala rättvisa är alltid verksamma, påverka alla och manifesteras i relationer, läroplaner, pedagogik och bedömning.
- Problematisera utbildningspraxis, program och politik med hjälp av sociala rättvisa begrepp, teorier, ramverk.
- Bidra till ärlig och öppet dialog om olika perspektiv, kulturer, erfarenheter.
- Lär dig responsivt och medkänsla med en studentförespråkande, tillgångsbaserad orientering mot underskottsperspektiv.
- Förstå institutionella, systemiska krafter av rasism, klassism, sexism, homofobi och andra former av förtryck och hur de spelar ut i klassrum och skolor.
- Utveckla verktyg för att känna igen och konfrontera dehumaniserande tal och handlingar.
- Utveckla en kritiskt reflekterande läraridentitet med förmåga att ifrågasätta sina egna antaganden.
- Utveckla förtrogenhet med och motivation att tillämpa pedagogiska principer, tillvägagångssätt och resurser för undervisning i mångfald och social rättvisa.
LÄRANDE & UNDERVISNING/UTVECKLINGSLAG
- Utveckla medvetenheten om klassrumsundervisning som ett komplicerat försök som innefattar en förståelse av läroplanskunskaper, olika elever, pedagogik med hög hävstång, klassrumsgemenskap / ledarskap, flera former av bedömning och skolans sammanhang.
- Begrunda de olika syftena med utbildning och ens egen klassrumsundervisning, och konsekvenserna för vår roll som lärare som främjar våra elevers tillväxt som humana, kompetenta och bemyndigade elever.
- Förstå förbindelserna mellan teorier, principer och klassrumsövningar och kritisera de antaganden som ligger till grund för dem.
- Behaviorism.
- Konstruktivism.
- Gradvis ansvarsfrihet.
- Direkt instruktion.
- Undervisning för förståelse.
- Förstå genom design.
- Utveckla sociokulturella och utvecklingsperspektiv på elever och lärande som inkluderar kunskap om hur kognition är relaterad till identitet, social, emotionell, kulturell, miljö och fysiologiska frågor.
- Utveckla förmågan att noggrant observera klassrumsundervisning (läroplan, pedagogik, bedömning, klassrumsgemenskap/ledarskap), analysera med hjälp av bevis och tillämpa lärdomar på ens vision om undervisning (för spetskompetens och rättvisa).
- Förstå olika metoder för läroplan, instruktion, bedömning och klassrumsgemenskap / ledarskap; när man ska använda dem och varför.
- Utveckla vanor av komplext, kritiskt tänkande; förfrågan; och reflektion kring teori och praktik; utmana våra egna föreställningar om lärande och undervisning.
- Utveckla en vision om klassrumsundervisning (för eget kapital och excellens) baserat på stora idéer från kursen med förståelse för att våra idealer kommer att utmanas av skolans och samhällets realiteter.
LÄREPLAN OCH UNDERVISNINGSDEL
- Lärare är kritiska konsumenter av en läroplan i skolorna så att de anpassar sig mot att anta läroplaner / instruktionsmaterial.
- Lärare gör en löpande bedömning (av elevernas styrkor, var eleverna finns, behov) som informerar om planering och undervisning.
- Lärare vet hur man utvecklar lektionsplaner och instruktionssekvenser.
- Lärare vet hur man bygger på studenttillgångar för att utveckla läskunnighet och numeracy inom innehållsområdena.
- Lärarna kopplar sin egen läroplan och pedagogik till undervisning för mångfald och social rättvisa.
- Lärare kopplar teori till deras övning (t.ex. hur barn lär sig att läsa för att läsa instruktioner, hur barn utvecklar nummerförmåga till matematikinstruktion).
- Lärare identifierar breda och specifika läroplaner (t.ex. kraftfulla idéer, färdigheter och strategier).
- Lärare tillämpar ramar och verktyg ("muttrar och bultar") i sin läroplan, pedagogik och bedömning.
Galleri
Karriärmöjligheter
Karriärer
Kandidater från undervisning MA är utbildare som arbetar i olika inställningar. De flesta är offentliga och privata skollärare.
KARRIÄRMÖJLIGHETER
USF-lärare är anställda av följande skoldistrikt:
- San Francisco
- Oakland
- Berkeley
- West Contra Costa
- Alameda
- Novato
- Hayward
De arbetar också i privata skolor som St. Ignatius, St Joseph, Sacred Heart, San Francisco Day, Urban School, Marin Country Day och San Francisco Friends.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.