Master of Architecture Professionell examen
School of Architecture - Syracuse University
Nyckelinformation
Campus läge
Syracuse, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
3 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Arkitektkandidaten är ackrediterad av National Architectural Accrediting Board som en första professionell examen, ett krav på licens för att bli en praktiserande arkitekt i USA, och en terminal examen för många designpedagoger runt om i världen.
Vår läroplan är utformad för studenter med kandidatexamen på något område för att förvärva en första professionell examen, men stöder också avancerad ställning för studenter med kandidatexamen i arkitektur och relaterade områden.
Curriculum
Fokuserat på att förbereda framåtriktade studenter, belyser vår läroplan innovativa metoder, nya tekniker och teknologier och tvärvetenskapliga metoder för arkitektonisk forskning, förfrågan och design.
Masterprogrammet för arkitektur är utformad för studenter med kandidatexamen i något område för att förvärva en första professionell examen, men stöder också avancerad ställning för studenter med kandidatexamen i arkitektur och relaterade områden.
Studier i design och media, föreläsningskurser och seminarier i forskningsteorihistoria, strukturer och teknik utgör "kärnan" i programmet. Studenter har möjlighet att delta i våra livliga besökande kritikstudior, undervisade av utmärkande lärare från hela världen som bor i dessa speciella möjligheter.
En central del av vår kärna är en intensiv sommarupplevelse från campus i vårt New York City Fisher Center eller i vårt tre städer: Asien-program. Båda är utformade för att ge studenterna en upplevelse som utformar sig i och för 21: e-talets stad och presenterar eleverna innovativa metoder i sina värdstäder.
Under fjärde terminen har studenterna möjlighet att, genom att förlänga programmets varaktighet med en termin, studera off-campus för en andra term vid universitetets centrum i Florens, London och New York, med New York-programmet som erbjuder en djupt annorlunda professionell och pedagogisk erfarenhet än vad som erbjuds på sommaren.
Designfokus för det sista året är strukturerat kring vår Integrative Studio, som är utformad för att syntetisera kunskaper som erhållits över läroplanen i en mycket detaljerad byggnadskonstruktion och ett individuellt utvecklat riktat forskningsprojekt som ger eleverna möjlighet att samla sin forskning och designupplevelse in i en koncentrerad ansträngning som kulminerar deras examen erfarenhet.
Slutligen tillåter en mängd olika yrkes-, historia- och teknologiväljare att studera specifika ämnen i seminarier och föreläsningskurser.
Vår MArch. är en STEM Designad Grad av US Student and Exchange Visitor Program.
Curricular Areas
DISCURSIVE STUDIO
Alla kärndesignskurser i kandidatprogrammet fungerar som det vi kallar "diskursiva studior". Var och en av dessa studior är laglärd av fakultetsmedlemmar med komplementär expertis och tillvägagångssätt som utför studion som en plats för debatt, utbyte och möjlighet. Studenter och fakulteter tilldelas inte enskilda sektioner men arbetar över hela studiet genom sin längd.
ARKITEKTLIG FORSKNING
En serie av enkurs kurser som tas varje termin under läsåret introducerar eleverna till en rad forskningsmetoder som är nödvändiga för arkitektoniska yrkesverksamma inom olika disciplinära, akademiska och professionella perspektiv. Kurser introducerar både historiskt grundade och projektiva metoder som är relevanta för den akademiska forskaren och den licensierade utövaren, och belyser formerna för integrerad design och forskning som leder yrket till framtiden.
HISTORIA OCH TEORI
Lika delar analys, spekulation, forskning och kritik, dessa föreläsningar och seminarier utvecklar elevernas intellektuella kunskaper och färdigheter. Genom diskussion och presentation börjar studenterna engagera sig i diskurser - texter, byggnader, projekt och media - som är grundläggande för en förståelse för arkitekturens rika disciplinära traditioner. Som en motsats till den pågående diskursen i designstudio ger dessa seminarier möjligheter till utökad behandling av esoteriska, aktuella, etiska och traditionella ämnen, i syfte att identifiera och initiera de uppdrag, debatter och forskningsintressen som studenterna fortsätter att fortsätta genom sina studier.
MEDIA
Denna två-kurssekvens introducerar arkitektonisk kommunikationsteknik genom linsen av arkitektoniska medier - både som materialformer och som kommunikationskanaler. För den inledande designstudenten introducerar dessa kurser konventionella och experimentella kommunikationsmetoder som överför digitala och analoga processer, vilket leder till förståelse för användningen av dessa tekniker som kritiska tekniker för att utforma och utgöra arkitektur i sig. Från dessa introduktioner går kurserna till avancerade metoder för designkommunikation, inklusive hybrid fysisk / digital modellering och responsiva system, animering och förstärkt och virtuell verklighet.
BYGGNADER OCH STRUKTURER
Konstruktionsmetoder utvecklas ständigt och nya designtekniker fortsätter att utvecklas för att hålla takten. Genom denna sekvens av kurser, både obligatoriska och elektiva, introduceras studenter noggrant till grunden för byggande, koder och underhåll. Samtidigt utsätts eleverna för nya designverktyg och tekniker som blir standardverktyg för träning: dagsljus och energianalysverktyg, metoder och applikationer för optimering av komplexa konstruktionsdesigner och andra simuleringsmetoder för simulering av byggnadsinformation.
BESÖKNINGSKRITISKA STUDIER
Ett kännetecken för Syracuse Arkitekturens professionella läroplaner, dessa studios undervisas av utmärkta besökande utövare utsätter studenterna för ett brett utbud av ämnen och tillvägagångssätt som representerar spetsen för nutidspraxis.
THESIS: DIRECTED FORSKNING
Studenternas uppmärksamhet i M.Arch. grad omfattar den komplexa multidisciplinära karaktären av arkitektoniska projekt under det 21: a århundradet genom att ge en ram för studenter att utforska individuella forskningsdesign intressen kring en rad ämnen som stöds av fakulteten expertis från hela universitetet. Leds av fakultetsskolan, små grupper av studenter som arbetar i dessa delade ämnesområden ges möjlighet att utveckla sitt arbete i de typer av multidisciplinära sammanhang och konversationer som driver innovativ praxis idag. Genom Directed Research erfarenheten förbereder vi eleverna att söka, initiera och leda dessa konversationer efter examen.
STUDENT PERFORMANCE CRITERIA
Varje ackrediterat arkitekturprogram måste visa att varje kandidat har den kunskap och färdigheter som fastställs av de kriterier som fastställts av National Architectural Accrediting Board (NAAB). Dessa kriterier hjälper ackrediterade examensprogram förbereder studenterna för yrket samtidigt som de uppmuntrar till utbildningspraxis som är anpassade till det individuella examensprogrammet.
Idealiska studenter
Master of Architecture -läroplanen är utformad för studenter med högskoleexamen inom alla områden för att förvärva en första yrkesexamen, men stöder också avancerad status för studenter med högskoleexamen inom arkitektur och relaterade områden.
Antagningar
Läroplan
Fokuserat på att förbereda framåtriktade studenter, belyser vår läroplan innovativa metoder, nya tekniker och teknologier och tvärvetenskapliga metoder för arkitektonisk forskning, förfrågan och design.
Master of Architecture -läroplanen är utformad för studenter med högskoleexamen inom alla områden för att förvärva en första yrkesexamen, men stöder också avancerad status för studenter med högskoleexamen inom arkitektur och relaterade områden.
Studior inom design och media, föreläsningskurser och seminarier i forskningsteoretisk historia, strukturer och teknik utgör programmets "kärna". Studenter har möjlighet att delta i våra livliga besökarkritiska studior, undervisade av framstående lärare från hela världen som är bosatta för dessa speciella möjligheter.
En central del av vår kärna är en intensiv sommarupplevelse utanför campus i vårt Fisher Center i New York City eller i programmet Three Cities Asia. Båda är utformade för att ge studenterna en upplevelse av att utforma i och för 2000-talets stad, och introducera studenterna för innovativa metoder i sina värdstäder.
Designfokus för det sista året är strukturerat kring vår Integrative Studio, som är utformad för att syntetisera kunskaper som erhållits över läroplanen i en mycket detaljerad byggnadskonstruktion och ett individuellt utvecklat riktat forskningsprojekt som ger eleverna möjlighet att samla sin forskning och designupplevelse in i en koncentrerad ansträngning som kulminerar deras examen erfarenhet.
Slutligen gör ett stort utbud av professionella, historiska och tekniska valmöjligheter det möjligt för studenter att studera specifika ämnen i seminarier och föreläsningskurser. För en aktuell sammanfattning av våra valbara erbjudanden, klicka här.
Vår MArch är en STEM -utsedd examen av US Student and Exchange Visitor Program.
Curricular Areas
Diskursiv studio
Alla grundläggande designkurser i forskarutbildningen fungerar som det vi kallar "diskursiva studior". Var och en av dessa studior är teamlärda av fakultetsmedlemmar med kompletterande expertis och tillvägagångssätt som bedriver studion som en plats för debatt, utbyte och möjlighet. Studenter och lärare tilldelas inte enskilda sektioner utan arbetar över hela studion under hela dess längd.
Arkitekturforskning
En serie av enkurs kurser som tas varje termin under läsåret introducerar eleverna till en rad forskningsmetoder som är nödvändiga för arkitektoniska yrkesverksamma inom olika disciplinära, akademiska och professionella perspektiv. Kurser introducerar både historiskt grundade och projektiva metoder som är relevanta för den akademiska forskaren och den licensierade utövaren, och belyser formerna för integrerad design och forskning som leder yrket till framtiden.
Historia och teori
Lika delar analys, spekulation, forskning och kritik, dessa föreläsningar och seminarier utvecklar elevernas intellektuella kunskaper och färdigheter. Genom diskussion och presentation börjar eleverna engagera sig i de diskurser - texter, byggnader, projekt och media - som är grundläggande för en förståelse av arkitekturens rika disciplinära traditioner. Som en motsvarighet till den pågående diskursen i designstudion ger dessa seminarier möjligheter till utökad behandling av esoteriska, tidsmässiga, etiska och traditionella ämnen, i syfte att identifiera och initiera de bekymmer, debatter och forskningsintressen som studenterna kommer att fortsätta att fortsätta under sina studier.
Media
Denna tvåkursiga sekvens introducerar arkitektoniska kommunikationstekniker genom linsen av arkitektoniska medier-både som materialformer och som kommunikationskanaler. För den inledande designstudenten introducerar dessa kurser konventionella och experimentella kommunikationstekniker som korsar digitala och analoga processer, vilket leder till en förståelse för användningen av dessa tekniker som kritiska tekniker för inramning och bildande av arkitekturen själv. Från dessa introduktioner går kurserna in i avancerade metoder för designkommunikation, inklusive hybrid fysisk/digital modellering och responsiva system, animering och förstärkt och virtuell verklighet.
Byggteknik och strukturer
Konstruktionsmetoder utvecklas ständigt och nya designtekniker fortsätter att utvecklas för att hålla takten. Genom denna sekvens av kurser, både obligatoriska och elektiva, introduceras studenter noggrant till grunden för byggande, koder och underhåll. Samtidigt utsätts eleverna för nya designverktyg och tekniker som blir standardverktyg för träning: dagsljus och energianalysverktyg, metoder och applikationer för optimering av komplexa konstruktionsdesigner och andra simuleringsmetoder för simulering av byggnadsinformation.
Besöker Critic Studios
Ett kännetecken för Syracuse Architectures professionella läroplaner, dessa studior som undervisas av framstående besökande utövare, utsätter studenterna för en mängd olika ämnen och tillvägagångssätt som representerar försprånget för samtida praktik.
Avhandling/inriktad forskning
Studenternas erfarenhet av mastergrad omfattar den komplexa tvärvetenskapliga karaktären av arkitektprojekt under 2000-talet genom att ge en ram för studenterna att utforska individuell forskning + designintressen kring en rad ämnen som stöds av fakultetskompetens från hela universitetet. Under ledning av Arkitekturskolans fakultet ges små grupper av studenter som arbetar inom dessa delade ämnesområden möjlighet att avancera sitt arbete i de slags tvärvetenskapliga sammanhang och samtal som driver innovativ praxis idag. Genom erfarenheten av riktad forskning förbereder vi studenterna för att söka, initiera och leda dessa samtal efter examen.
Studentprestationskriterier
Varje ackrediterat arkitekturprogram måste visa att varje kandidat har den kunskap och färdigheter som fastställs av de kriterier som fastställts av National Architectural Accrediting Board (NAAB). Dessa kriterier hjälper ackrediterade examensprogram förbereder studenterna för yrket samtidigt som de uppmuntrar till utbildningspraxis som är anpassade till det individuella examensprogrammet.
Karriärmöjligheter
Över 90% av våra akademiker är anställda inom sex månader efter examen, med löner 20% högre än riksgenomsnittet. våra alumner är anställda i över 42 länder och på 31 av de 50 bästa företagen rankade efter tidningen ARCHITECT.