Master of Arts (konst- och kulturentreprenörskap)
National University of Singapore
Nyckelinformation
Campus läge
Singapore, Singapore
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
SGD 40 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Aug 2024
Introduktion
Institutionen för kommunikation och nya medier är en topprankad kommunikations- och medieavdelning, både i asiatiska och globala. Institutionen erbjuder en särskild läroplan som utrustar akademiker med teoretisk noggrannhet och praktiska färdigheter i hög efterfrågan inom kommunikations- och digital teknikindustrin.
Master of Arts (konst- och kulturentreprenörskap)
Master of Arts in Arts and Cultural Entrepreneurship, med fokus på kreativitet och kreativt entreprenörskap, är utformat för att tillgodose behoven hos kreativa proffs och möta de starka kraven från Singapores och Asiens ständigt föränderliga kulturella kreativa industrisektor. Den undersöker användningen av kreativitet som en progressiv kraft för kultur, ekonomi och samhälle. Studenter kommer att lära sig av branschutövare och yrkesutbildare om entreprenörskreativitet och hur det formar nya företag och leder entreprenörstillväxt. Genom strategiska kärnkompetenser inom administration, ledning och ledning av konst- och kulturorganisationer, resurser och infrastrukturer, från att hantera festivaler, evenemang och museer, till att arbeta med samhällsutveckling, kulturarvsturism, utbildning och regering, kommer studenterna att förvärva yrkeskunskaper och kunskaper för att lyckas inom konst, kultur och kreativitet och bli mycket skickliga, etiska och reflekterande utövare som är engagerade i att ge ett bidrag till sektorn.
Varför detta program?
1) Samarbete med NUS konstinfrastruktur. Detta program kommer att samarbeta med NUS Center for the Arts för att utnyttja den prestige som är förknippad med NUS -varumärket, samt samarbeta med NUSs befintliga konstinfrastruktur som NUS Museum, NUS Baba House och dess University Cultural Center. Programmet kommer att dra nytta av sina utrymmen, expertis och samlingar i leveransen av sin undervisning. Detta partnerskap kommer att exponera studenter direkt för vårt universitets rika kulturella resurser och fördjupa studenter direkt i branschen genom erfarenhetsinlärning.
2) Partnerskap med Culture Academy Singapore (ministeriet för kultur, samhälle och ungdom). Detta program kommer också att samarbeta med ministeriet för kultur, gemenskap och ungdoms kulturakademi Singapore, en statlig myndighet som ägnar sig åt att utbilda nästa generation av konst- och kulturledare i landet och regionen. Det kommer att samarbeta mellan mästarklasser och workshops och ge våra elever möjlighet att professionalisera och nätverka med konst- och kulturtankledare, samt för NUS -expertlärare att utbilda MCCY: s kommande konst- och kulturchefer.
3) Expertis och nätverk i världsklass som erbjuds av FASS-fakultetsmedlemmar och möjligheter att nätverka med ledare inom konst- och kreativa sektorer.
4) Praktikprogram: Den valfria praktiken är en viktig erfarenhetsplattform för lärande där studenterna kommer att utrustas med färdigheter genom applikationsledd teori och praktik för karriärutveckling.