Master of Arts i Digital Media (MA-DM) (European

Allmänt

Programbeskrivning

Leda och hantera kommunikations- och medieprojekt för multinationella företag, regeringar och internationella organisationer.

Designad för karriärer inom kommunikation.

Master of Arts in Digital Media (MA-DM) är utformad för studenter som är intresserade av att bedriva karriärer inom kommunikation. MA-DM ger en omfattande introduktion till dagens frågor och utmaningar inom media och kommunikation: vilken roll är kommunikationschefen? Hur omformar nya medier medielandskapet? Hur kan organisationer och individer kommunicera effektivt i en global och multikulturell miljö?

Viktigaste fördelarna

  • Rankad som 16: e bästa kommunikationsmästare i Västeuropa;
  • En översikt över de dominerande teorierna om media och kommunikation;
  • Praktiska färdigheter i hantering av kommunikation i organisationer och företag;
  • Inblick i den senaste utvecklingen inom medieverktyg och relaterade affärsområden.
  • Exponering för hur globala organisationer kommunicerar strategiskt och utvärderar sina initiativ;
  • Schweiz är en dynamisk och mångkulturell lärmiljö.

Programdetaljer

Förutom kärnmedia- och kommunikationskurser utbildar Master of Arts in Digital Media unga yrkesverksamma till att vara framtida kommunikationschefer med kurser i teori och praktik: kommunikation och medieteori, interkulturell kommunikation, press och journalistik, planering och utvärdering av kommunikation, multimedia, verkställande kommunikation och internationell marknadsföring.

Master of Arts in Digital Media består av 14 kurser som har tagits under ett år.

År 1

1: a trimestern

  • ECO 607 - Global Economics
  • LAG 660 - Internationell rätt
  • MKG 615 - Konsument- och marknadsinblick
  • COM 611 - Digitala medier: begrepp, teorier och trender

2: a trimestern

  • NEG 615 - Internationella förhandlingar
  • MGT 610 - Ledarskap och organisatoriskt beteende
  • COM 630 - Digital kommunikation och marknadsföring
  • MGT 657 - Operations and Project Management

3: e trimestern

  • MGT 666 - Small Business Management
  • COM 631 - Planering, distribution och analys av digitala medier
  • MKG 667 - Internationell marknadsföring
  • MGT 645 - Företagsstyrning

4: e trimestern

  • MGT 650 - Digital transformation
  • COM 698 - Strategi och hantering av digitala medier (Capstone Course)

Förkunskapskrav

  • Ett ifylldt ansökningsformulär (ska innehålla ditt motivationsbrev)
  • Officiell grundutbildning (certifierad översättning på engelska) (minimum GPA rekommenderas 2,7 eller högre på skalan 0-4)
  • Officiell grundutbildning (certifierad översättning på engelska)
  • Ej återbetalningsbar ansökningsavgift på CHF 150.- eller € 140.- eller USD 150.-
  • Engelska färdighetstest: antingen TOEFL (lägsta poäng 80), IELTS (lägsta poäng 6,0) eller Cambridge Certificate in Advanced English (CAE). IUG institutionella kodnummer för TOEFL är 0130;
  • Curriculum Vitae som anger relevant relevant yrkeserfarenhet;
  • Referensbrev från en arbetsgivare eller en professor;
  • Kopia av giltigt pass;
  • Två fotografier av passstorlek.

Följande ytterligare krav gäller för MBA-programkandidater:

  • Ett lägsta poängmedelvärde (GPA) på 3,0
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet rekommenderas
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Ranked among the top ten business schools in Switzerland, the International University in Geneva (IUG) is an accredited academic institution specializing in business education.

Ranked among the top ten business schools in Switzerland, the International University in Geneva (IUG) is an accredited academic institution specializing in business education. Läs mindre