Master of Arts i Visual and Innovation Design
Rome University of Fine Arts (RUFA)
Nyckelinformation
Campus läge
Rome, Italien
språk
Engelsk, Italienska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 12 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* per år
Introduktion
Du kommer att perfektisera din kunskapsbas, positionera dig själv i hjärtat av kommunikationsdesign, lära dig att behärska tematiska områdena visuell design, från reklam och den starkt strukturerade världen av multimediakommunikation, där man på dessa områden samlar designtekniker och digital innovation.
Visual Design, en ny gräns i projektdesign och samordning.
Master of Arts Degree Program i Visual and Innovation Design är en tvåårig konstnärlig specialisering utformad för att lansera designers utanför gränserna för traditionella grafiska designbegränsningar.
Kursen ger utbildning och förberedelser för studenter att kompetent skapa visuell kommunikation, med hjälp av en blandning av multimedia design, visuell design och reklamegenskaper.
Tack vare kvalitet, specialiserad utbildning ger RUFAs visuella och innovationsdesign kurs studenter som redan har genomfört ett treårigt examensprogram inom kommunikation, design och konst, de ytterligare kulturella och tekniska verktygen som behövs för att komma in i dagens arbetskraft med framgång.
Visual Designer som kommunikationschef.
Visual Designer är med hjälp av vision, design och multimedia kompetens "problemlösare" av modern kommunikation, som kan kombinera den kreativa rollen med teknisk expert och strategisk designer.
Visual Designer behöver veta hur man ska arbeta med nya sätt att kommunicera, erbjuda konkreta och "färdiga" lösningar, skapa och styra hela kommunikationsplattformen.
Undervisningen och verksamhetsmetoden är inriktad på sambandet mellan designteknik och innovation, genom interaktionen mellan traditionella medier och nya medier som föddes ur den digitala revolutionen.
Lanserades i den professionella arbetskraften.
MA i visuell och innovationsdesign inkluderar ett brett utbud av praktikplatser, utbildning och möjligheter till arbetsstudier. Dessa "verkliga" upplevelser hjälper till att skapa utvecklade professionella profiler som är redo att ingå i olika arbetssituationer tack vare deras kreativa talang och deras konkreta och beprövade designförmågor med hjälp av multimedia, teknisk och teknisk kunskap och färdigheter.
Kursen bygger upp specialiserade yrkesverksamma som kan hitta arbetsmöjligheter i reklambyråer och visuella designstudior i företag där storskaliga kommunikationsdesignprojekt skapas och i alla de verkliga situationer där visuella och interaktiva designkunskaper krävs.
Den nya horisonten i kommunikationsdesign.
Visual Designer-studenten är före tiden, lär han / hon att känna igen och tolka visuellt språk och signaler och reagera genom att förutse dagens trender med professionell kompetens.
Med solida tekniska och kreativa färdigheter lär sig designers i Visual and Innovation Design-kursen på RUFA att dominera språket och teknikerna för design, reklam och multimedia, som är avgörande för att arbeta inom visuell design.
Att bli en Visual Designer inkluderar att få en gedigen förståelse för de psykologiska, kognitiva och uppfattningsmekanismerna som bildar och informerar kommunikationsmetoder. Framtida möjligheter för en Visual Designer inkluderar traditionella fält (grafisk design, reklam, företags branding och kommunikation, produktdesign och förpackning, expo design och display) och nya multimediafält (digital publicering, interaktionsdesign, dynamiskt varumärke och identitet, rörelsesgrafik, ljuddesign, användarupplevelse, information och gränssnittsdesign).
Kompetent, specialiserad och redo.
Den tvååriga visuella och innovativa designkursen vid RUFA är en del av Institutionen för Design och Applied Arts, den del av RUFA-akademiska studier som ger en hög nivå av specialisering och teknisk förberedelse, som ställer höga krav på akademisk och designlärning år efter år .
Akademins examen motsvarar Masters universitetsexamen.
* Kursen är endast tillgänglig på italienska.
Koordinator: Mario Rullo
Lärare: Antonio Pace
Föreläsare: Agnese Angelini, Emanuele Cappelli, Cristina Chiappini, Nicola Di Cosmo, Massimiliano Dibitonto, Stefano Dominici, Mario Fois, Renato Fontana, Andrea Fresnot, Andrea Nicosia, Luana Oddo, Antonio Pace, Mauro Panci, Federico Parrella, Ely Rozenberg, Mario Rullo , Antonella Spartà, Claudio Spuri, Francesco Ugolini, Maria Cristina Vitelli.
Förslag till utbildningsprogram - Designavdelning
År | Ämne | CFA | timmar |
Jag år | Visuell och mediekultur | 6 | 45 |
Reklam | |||
Art Direction för ADV | 4 | 50 | |
Social marknadsföring | 2 | 25 | |
Okonvensionell reklam | 2 | 25 | |
Digital copywriting | 2 | 25 | |
APP-design | 8 | 100 | |
Varumärkesdesign och dynamisk identitet | 8 | 100 | |
Visuell design 1 | 10 | 125 | |
Informationsdesign | 8 | 100 | |
Annonsfotografering | 6 | 75 | |
Praktik / verkstad | 4 | / | |
II år | Digitala animationstekniker och visuella effekter | 6 | 75 |
Webbdesign och användarupplevelse | 6 | 75 | |
Visuell design 2 | 10 | 125 | |
Bärbar teknik | 6 | 75 | |
Muiltimedia-utställning | 6 | 75 | |
Interaktionsdesign | 6 | 75 | |
Rörlig grafik | 6 | 75 | |
Praktik / workshop | 4 | / | |
Avhandling | 10 | / | |
Totala poäng | 120 |
Antagning till Master of Arts-programmen
För att bli antagen till Master of Arts-programmen måste du skicka in:
- Kandidatexamen. Erkänd genom en ”värdeklaration i Loco (DV)” och legalisering av kvalifikationen (som begärs vid den italienska ambassaden / konsulatet i ditt land).
- Ett intyg om att du har en tillräcklig nivå av italienska eller engelska (beroende på om du vill gå på en MA på italienska eller engelska), uppnått under de senaste tio åren. Om du har uppnått din behörighet i ett engelska / italienska talande land, eller om programmet du deltog på var på engelska / italienska kanske du inte behöver skicka in en språkcertifiering.
- För studenter utanför EU: ett studievisum krävs för att delta i de akademiska programmen. Studenter måste skicka en kopia av deras uppehållstillstånd / uppehållstillstånd förfrågan till Internationella studentkontoret 8 dagar efter ankomst till Italien.
Studenter är också skyldiga att klara ett antagningsprov .
Tidsfrister för antagning
Tidsfrist för att ansöka om testet
- Första sessionen: 16 januari 2020
- Andra sessionen: 16 april 2020
- Tredje sessionen: 4 juni 2020
- Fjärde sessionen: 10 september 2020
- Femte sessionen: 1 oktober 2020
Prövningsprov
- Första sessionen: 20-24 januari 2020
- Andra sessionen: 18 april 2020
- Tredje sessionen: 8-12 juni 2020
- Fjärde sessionen: 14-15 september 2020
- Femte sessionen: 5-6 oktober 2020
Direkt anmälningsfrist
- 1 oktober 2020
Galleri
Läroplan
År | Ämne | CFA | Timmar |
I år | Visuell och mediekultur | 6 | 45 |
Reklam | |||
Art Direction för ADV | 4 | 50 | |
Social marknadsföring | 2 | 25 | |
Okonventionell reklam | 2 | 25 | |
Digital copywriting | 2 | 25 | |
APP design | 8 | 100 | |
Varumärkesdesign och dynamisk identitet | 8 | 100 | |
Visuell design 1 | 10 | 125 | |
Informationsdesign | 8 | 100 | |
Reklamfotografering | 6 | 75 | |
Språkkunskaper - Praktikplatser - Workshops | 4 | / | |
II år | Digital animationsteknik och visuella effekter | 6 | 75 |
Webbdesign och användarupplevelse | 6 | 75 | |
Visuell design 2 | 10 | 125 | |
Bärbar teknik | 6 | 75 | |
Multimediautställning | 6 | 75 | |
Interaktionsdesign | 6 | 75 | |
Rörlig grafik | 6 | 75 | |
Språkkunskaper - Praktikplatser - Workshops | 4 | / | |
Avhandling | 10 | / | |
Totala poäng | 120 |
Karriärmöjligheter
Visuell designer, Art director, Copywriter, Social media manager, Web designer, Information designer, UX designer, UI designer, Exhibit designer, Interaction designer, Brand manager, Type designer.