Master of Arts i digital kommunikation och sociala medier
The American College of Greece
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Athens, Grekland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 - 3 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 9 900 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* kostnad för hela programmet
Introduktion
Den digitala och sociala medierevolutionen har dramatiskt förändrat hur vi kommunicerar, annonserar, bedriver affärer, spelar och arbetar.I åratal har vi sett övergången från ett analogt till ett digitalt samhälle och expansionen av digitala och internetmedier till alla områden av våra liv.När branschen växer snabbt finns det en ökande efterfrågan på digitala mediespecialister, personer som är skickliga inom digital kommunikation och media.
MA i digital kommunikation och sociala medier är utformad för att möta detta växande behov på marknaden.Det är ett specialistkandidatprogram för studenter som strävar efter att planera, designa, implementera och utvärdera digital kommunikation och sociala mediestrategier i privata, offentliga och ideella miljöer.Med en banbrytande och tvärvetenskaplig läroplan kommer detta program att hjälpa dig att bygga alla färdigheter för att lyckas i den digitala och sociala mediemiljön.
- Varaktighet : Ett år (heltid) eller upp till tre år (deltid).
- Antal kurser : 11 kurser (33 amerikanska poäng).
- Närvaro : Lektionerna pågår måndag till torsdag, kl. 18.30-21.30.Fredagar är reserverade för sminkkurser och andra akademiska aktiviteter, såsom master classes, workshops, föreläsningar, samtal m.m.
- Antagningspoäng : Nya studenter antas i början av höst-, vinter- och vårterminerna.
Unika programfunktioner
- NECHE-ackreditering
- Tvärvetenskapligt program, baserat på kommunikation och utifrån IT och marknadsföring
- Årlig utbildningsresa utomlands.Tidigare destinationer inkluderar Chicago, Köpenhamn, Boston, San Francisco, Silicon Valley, New York
- Starkt tillämpat fokus, med tonvikt på strategiskt tänkande och färdigheter i digital kampanjplanering
- Inbäddad digital kampanjsimulering och Google Analytics-certifiering
Idealiska studenter
MA i digital kommunikation och sociala medier är utformad för nyutexaminerade från alla discipliner, såväl som för arbetande yrkesverksamma från ett brett tvärsnitt: lärare, advokater, entreprenörer, konsulter och samhälls-/NGO-chefer. Programmet välkomnar också kommunikationsproffs som vill förbättra sina utbildningskvalifikationer och sina karriärmöjligheter. Syftet är att rekrytera en kvalificerad och mångsidig grupp studenter, vilket säkerställer en kvalitet och samarbetsupplevelse för alla som är involverade i programmet.
Läroplan
Obligatoriska kurser
- Tillämpad kommunikationsteori
- Nya medier teori & forskning
- Innehållsstrategi
- Strategi för digitala och sociala medier
- Webbdesign och utveckling
- Tillämpade kommunikationsforskningsmetoder
- Kvantitativ forskning inom kommunikation
Valbara kurser (välj 3 från listan)
- Digital och social analys
- Social Media Management
- Digital medieproduktion
- Varumärkeskommunikation
- UX – Användarupplevelse och responsiv design
- Digital reklam
Studenter kan välja ett valfritt ämne från något av de andra forskarutbildningsprogrammen efter godkännande av forskarutbildningens samordnare.
*Valfria kurser erbjuds på roterande basis under läsåret.
Capstone-projekt eller avhandling
Capstone-projekt inom digital kommunikation & sociala medier
eller
Examensarbete i digital kommunikation
Programresultat
Programmet kombinerar grundläggande kommunikationsteori, såväl som praktiska färdigheter i att skapa och leverera innehåll genom digitala och sociala plattformar.
Efter framgångsrikt slutförande av detta program bör deltagarna kunna:
- Visa kunskap och förståelse för teoretiska ramverk och praktiska metoder för att engagera och kommunicera med publik genom digitala och sociala medier.
- Utvärdera sammanhanget och konsekvenserna av Internet och sociala medier för onlinesamarbete, interaktivitet, informationsdelning, e-handel och nätverk.
- Utveckla och utvärdera effektiviteten av kommunikationsstrategier för digitala och sociala medier.
- Använd lämpliga metoder och verktyg för att generera och bedöma digitalt innehåll.
- Välj och tillämpa aktuell teknik i digitala kommunikationskampanjer.
- Använd lämpliga metoder för att utveckla och implementera tydliga forskningsplaner.
- Effektivt kommunicera idéer och argument i skriftliga/digitala format, muntligt och i formella presentationer.
Karriärmöjligheter
Det finns stor efterfrågan på utexaminerade från detta program som gör karriärer inom kommunikations- och marknadsavdelningar, sociala medier och reklambyråer, såväl som inom konsulttjänster och digitala start-ups över sektorer (privata, offentliga, ideella, småföretag, tjänster, eller egenföretagare). Indikativa karriärer inkluderar Social Media/Digital Communication Manager, Brand/Digital Marketing Manager, New Media Publishing, Blogger/Social Media Copywriter, Media Relations Representative, Online Community Engagement Manager, and Social Media Specialist/Consult.
Deree doktorander får stöd från Office of Career Services, som hjälper dem att få kontakt med 50 000 ACG-alumner runt om i världen, utöka sitt professionella nätverk och få tillgång till olika jobbpositioner. Våra doktorander och alumner kan också dra nytta av Alba Graduate Business School Services, inklusive karriärcoachning, deltagande i karriärevenemang och workshops, deltagande i Albas årliga karriärforum, en-till-en karriärrådgivningssessioner och en direktreklamlista för jobbinlägg och karriärrådgivning.
Antagningar
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Merit Stipendier
School of Graduate & Professional Education erbjuder stipendier som täcker en del av kostnaden för undervisning till alla sökande som har visat exceptionella akademiska prestationer i sina grundstudier.
Finansiell hjälp
Sedan grundandet 1875 har The American College of Greece (ACG) gett assistans till studenter som behöver hjälp med att täcka sina utbildningskostnader, vilket gör det möjligt för studenter med visad förmåga och löfte att få tillgång till utbildning av hög kvalitet, oavsett deras ekonomiska förutsättningar.
rabatter
Alla ACG-alumner har rätt till 10 % rabatt på studieavgiften utöver alla andra stipendier eller ekonomiskt stödprogram som kan gälla.
Företagsrabattprogram är också tillgängliga för två eller flera anställda från en organisation som vill studera i våra forskarutbildningsprogram.