Master of Arts i kommunikationshantering

Allmänt

2 tillgängliga platser

Programbeskrivning

Erbjuder gemensamt mellan UPF-avdelningen för kommunikation och UPF Barcelona School of Management, är Master of Arts i Communication Management ett ettårigt heltidsprogram som helt och hållet lärs ut på engelska riktad mot studenter som är särskilt intresserade av företags kommunikation , placera branding, transmedia strategier och digital kommunikation.

Under hela programmet kommer studenterna att lära sig att identifiera de grundläggande och särskiljande delarna i medieindustrin (agenter, tillgångar och organisationer); planera och genomföra kommunikationsstrategier som passar specifika egenskaper hos olika sociopolitiska och kulturella realiteter och erkänna naturen, verksamheten och förvaltningen av moderna företag och deras inverkan på ekonomin och samhället. De kommer också att lära sig att tillämpa de viktigaste koncepten, teorierna och metoderna för att placera branding; få kunskap om nya former av transmedia storytelling och utveckla transmedia strategier inom olika områden (fiction, non-fiction och branding). När de är färdiga kan eleverna producera och försvara ett forskningsprojekt med hjälp av kvalitets-, akademiska och professionella kriterier.

Master of Arts i Communication Management drar nytta av den enastående, handutvalda fakulteten för UPF: s världsberömda kommunikationsavdelning. UPF är bland världens 100 bästa universitet inom språkvetenskap och kommunikation. Baserat på denna distinktion är programmets huvuduppdrag det rigorösa lärandet av kommunikationshanteringstekniker tillsammans med praktiska erfarenheter från branschpersonal.

Varför detta program?

  • Eftersom du kommer att läras av några av världens högst rankade fakulteter från UPF Communication Department och ett unikt urval av erfarna affärsfolk.
  • På grund av det rigorösa lärandet av avancerade analytiska verktyg tillsammans med bidrag från den praktiska erfarenheten av professionella inom sektorn.
  • Eftersom det tillåter fyra sätt att specialisera: företags kommunikation, marknadsföring och placera branding, transmedia strategier och digital kommunikation.
  • För att du kan dra nytta av en praktik som övervakas av programdirektören, med vägledning av vår karriärservice.
  • Eftersom det ger ett brett utbud av karriärmöjligheter och professionalisering inom nya sysselsättningsområden.
  • Eftersom det innehåller en avancerad, självdesignad inlärningsmodell baserad på den pedagogiska filosofin för UPF Barcelona School of Managements manifest.

Vem är det till?

Master of Arts i kommunikationshantering syftar till nyutexaminerade och juniorprofessorer med olika bakgrund som är särskilt intresserade av företagskommunikation, branding, transmedia-strategier och digital kommunikation.

Ta reda på vad du ska lära!

Profil

Arbetserfarenhet

Engelska kravet

Alla bakgrunder, helst inom samhällsvetenskapens område.

Vi söker kandidater med högst 3 års arbetslivserfarenhet.

TOEFL IBT:

CAE: C1

IELTS:

Engelska modersmål och de som har studerat sin kandidatexamen helt på engelska behöver inte presentera det nämnda certifikatet.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Thanks to the experience acquired throughout the years in the service of teaching and research, the UPF is launching a new way of understanding training within the business management and public admin ... Läs mer

Thanks to the experience acquired throughout the years in the service of teaching and research, the UPF is launching a new way of understanding training within the business management and public administration sector: the Barcelona School of Management. Läs mindre
Barcelona , Barcelona + 1 Mer Mindre