Master of Arts in Education - Birmingham City University, Storbritannien
Asian International College
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Singapore, Singapore
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Tilldelas av Birmingham City University
Master of Arts in Education kommer att ge studenterna en grund för en karriär i många olika utbildningsmiljöer, både offentliga och privata. Detta program ger en omfattande internationell översikt över undervisning, lärande och utbildningssystem.
Studenterna kommer att utveckla viktiga överförbara färdigheter i vetenskapliga studier, forskningskunskaper och praktik. Dessa kommer att vara användbara när eleverna befinner sig i en grupp eller måste hantera massor av data.
Masterprogrammet inom denna ram syftar till att förbereda studenterna för att bli en kreativ, självsäker, tekniskt kompetent och framåtblickande individ som har utvecklat färdigheterna inom forskning, reflektion och kritisk utvärdering och är medveten om de lokala, nationella och globala teman, frågor , politik, ideologi och filosofi som påverkar yrkesutövning inom det valda området.
Utvecklingen av autonoma proffs är central och deltagarna bör kunna analysera, syntetisera och utvärdera information från olika källor för att informera om deras professionella utveckling. De bör också kunna utvärdera kritiskt aktuell forskning och avancerat stipendium inom sin disciplin och kunna utvärdera metoder och utveckla kritik av dem och, när så är lämpligt, föreslå nya hypoteser. Dessa program ger ett säkert utrymme där studenterna kan delta i kritisk akademisk utredning och risktagande.
Utöver detta kommer eleverna att utveckla de kvaliteter och överförbara färdigheter som krävs för anställning som kräver utövande av initiativ och personligt ansvar, beslutsfattande i komplexa och oförutsägbara situationer, förmågan att hantera komplexa frågor både systematiskt och kreativt, göra goda bedömningar i avsaknaden av ofullständiga data och kommunicera sina slutsatser tydligt till specialister och icke-specialister.
Krav för utmärkelse
Programstrukturen gör det möjligt för deltagarna att arbeta för att tilldela en MA genom ackumulering av krediter under en tidsperiod. En iscensatt serie utgångspris säkerställer att en utdelning ges om deltagarna beslutar att inte slutföra programmet. Detta uppnås på följande sätt:
- ett doktorsexamen som kräver ett framgångsrikt slutförande av 60 poäng
- ett doktorsexamen, vilket kräver ett framgångsrikt slutförande av 120 hp
- ett Masters of Arts -pris som kräver ett framgångsrikt slutförande av 180 hp.
Studenter som framgångsrikt slutfört Core -modulerna och 4 moduler från ramverket upp till maximalt 80 hp och avhandlingen kommer att ha rätt till tilldelning av ett Masters -pris. För en namngiven utmärkelse måste minst två tredjedelar av poängen från moduler som är direkt relaterade till specialistfokus och avhandlingen också avse ämnesområdet för det namngivna priset. Namngivna utmärkelser inkluderar: Priset av:
- Master of Arts in Education (MA Education)
Förutom den generiska MA -utbildningen finns det ett antal namngivna vägar:
- MA -utbildning (barndomsstudier)
- MA -utbildning (Early Years Leadership)
Leveranssätt och utvärdering
Kursen levereras genom en mängd engagerande, interaktiva och praktiska lägen, som inkluderar ansikte mot ansikte sessioner, små gruppdiskussioner, riktade uppgifter/individuell studie. Studenter kommer att få universitetets tillgång till Moodles virtuella lärmiljö. Studenter kommer att få tillgång till ett brett utbud av e-böcker och tidskrifter.
Obs! Allt läromedel och resurser är endast tillgängliga online i Studentportalens inlärningsresurs.
Programresultat
Efter avslutad kurs ska studenten kunna:
- Visa en förståelse för en rad nyckeltänkare och teoretiker inom utbildningsområdet och deras tillämpning i en rad utbildningsmiljöer
- Var en säker, kritisk akademisk läsare och författare på nivå 7
- Kunna teoretisera samtida utbildningsfrågor för att tänka och tillämpa alternativ i din framtida praktik i olika miljöer
- Vara en reflexiv, kritisk, utvärderande och innovativ tänkare inom utbildningsområdet som är kapabel till oberoende undersökningar och som tar ansvar för lärande och yrkesutövning
- Var säker på din kunskap om en rad pedagogiska forskningsmetoder och metoder
- Utforma, utveckla och undersöka forskningsfrågor inom utbildning med hjälp av lämpliga metoder och i enlighet med etiska normer
- Kunna ge ett betydande bidrag i diskussioner om den samtida utbildningsdebatten, samarbeta i presentationer och workshops och kommunicera tydligt och effektivt om utbildningsfrågor på en mängd olika sätt
- Erkänna utbildares och utbildningens roll som ett verktyg för social rättvisa och förändring i ett lokalt och globalt samhälle
- Ge ett positivt bidrag till lärande, undervisning, utbildning och organisationsutveckling inom din roll inom utbildning
- Har utvecklat specialistkunskaper inom ett centralt utbildningsområde (särskilda utbildningsbehov, internationell utbildning, tidig barndom)
- Kunna kritiskt analysera internationella förhållningssätt till praktik och samtida utbildningsfrågor (International Education)
Antagningar
Läroplan
MA Education (Childhood Studies) Route*
- Introduktion till studier på masternivå
- Forskning på masternivå
- Avhandling
- Kritiska frågor inom jämställdhet, mångfald och inkludering
- Barndomens och ungdomens dimensioner
- Internationell och jämförande utbildning
- Politik, politik och praktik
MA utbildning (tidliga år ledarskap) Route
- Introduktion till studier på masternivå
- Forskning på masternivå
- Avhandling
- Coaching och mentorskap 2
- Läroplansfrågor
- Institutionell effektivitet och förändringsledning
- Ledarskap och ledning
Moduldieterna som anges ovan leder till den namngivna utmärkelsen. Studenter som vill ta en annan kombination av moduler kommer att kunna kvalificera sig för den generiska MA Education som innehåller samma kärnmoduler.
* endast med minst 10 studenter att erbjuda