Master of Arts in Music
USEK - Holy Spirit University of Kaslik
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Jounieh, Libanon
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 309 / per credit
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Den 31 oktober 1970, bland alla universitet i Mellanöstern och Nordafrika, var Holy Spirit University of Kaslik det första som tog initiativet till att grunda, inom bokstavsfakulteten, Institute of Musicology. Det vore onödigt att lyfta fram hur mycket Libanon och hela regionen var i behov av ett sådant initiativ.
Detta institut grundades, tack vare de ansträngningar som framförts av pastor Fr. Louis Hage, grundare och direktör för institutet från 1970 till 1986, och pastor Fr. Etienne Sacre, universitetets ordförande mellan 1968 och 1974.
Sedan 1986 har antalet studenter ökat avsevärt. För att utbilda dem och svara på deras ambitioner, samtidigt som musiken utvecklades som en vetenskap och en konst i andra länder, lade universitetet först till några fler avsnitt. Sedan, 1993, tog det beslutet att omvandla musikvetenskapliga institutet till musikfakulteten; detta var tack vare dynamiken hos pastor Fr. Youssef Tannous, direktör för institutet mellan 1986 och 1993 och den första dekanen vid musikfakulteten mellan 1993 och 1995.
Läroplan
Gemensam kärna
- MUSC610 Analys av 1900-talets musik
- MUSC505 Körsång VII
- CTP510 Kontrapunkt I
- MUSC605 Historia om 1900-talets musik
- MUSPIV2 Instrument/sång
- MUSC690A Masteruppsats
- MUSC525 Music Computing III
- MUSC615 Forskningsmetodik
- SDO540 Solfeggio/Diktation IV
Specialisering
- MUSC650 Omfattande analys
- MUSC540 Handböcker för läroplan och musikundervisning
- MUSC645 Juridik och musik
- MUSC640 Musik och massmedia
- MUSC535 Musikvetenskapliga möten
- MUSC625 Orchestration
- MUSC630 Filosofi och musik
- MUSC635 Psyko-musikaliska och musikterapitekniker
- MUSC545 Den arabiska musikens stora mästare
Betoning
- Musikvetenskap
- Musikutbildning
Uppdrag
Musikfakulteten har åtagit sig att utveckla självsäkra, kreativa och skickliga musiker.
Musikfakulteten ger möjligheter för studenter i alla huvudämnen att förbättra sin musikaliska kunskap och skicklighet genom deltagande i en mängd olika akademiska kurser, prestationsstudier och fältupplevelser.
Som en viktig del av universitetet främjar musikfakulteten musikkonsten i regionala, nationella och internationella samhällen inom universitetet.
Programma utbildningsmål
- Utexaminerade kommer att vara engagerade i aktivt musikskapande och ett bra urval av presentationer.
- Utexaminerade kommer att visa sin önskan och förmåga att generera innovativa idéer och använda effektiva sätt att kommunicera dem.
- Utexaminerade kommer att visa en mogen, självsäker, analytisk och kritisk inställning till aktuella aktiviteter inom musik och media, som bygger på en medvetenhet och förståelse för bredare kulturella frågor.
Programresultat
- Eleverna kommer att utveckla en avancerad nivå av teknisk skicklighet på ett större instrument eller röst och förmågan att synläsa.
- Utveckla en akut förmåga att identifiera och arbeta konceptuellt med musikens element på avancerad nivå
- Utveckla avancerad kunskap och förståelse för västerländsk musikhistoria och dess analys av 1900-talet.
- Utveckla kunskaper och färdigheter i användningen av teknik, som den gäller för att notera, arrangera, spela in och komponera musik.
- Utveckla tekniska färdigheter och musikalisk medvetenhet för körframträdande.
- Utveckla avancerad kunskap om forskning, vetenskaplig läsförståelse och skrivteknik.
- Utveckla en förståelse för vad som menas med begreppet egendom, och hur förhållandet mellan en juridisk person och en "sak", som är föremål för äganderättsligt intresse, skiljer sig från andra rättsförhållanden.
- Utveckla tekniker för att skriva musik för instrumentala ensembler och elektroakustisk instrumentering.
- Utveckla uppdaterad kunskap och förståelse för en mängd olika musikföretag och branschpraxis.
- Utveckla personliga perspektiv på de filosofiska frågorna kring musikestetik.
- Utveckla kunskap om musikteknik, material och användning av utrustning för musiktillväxtbedömningar, åtgärdsplaner och behandlingsimplementering i olika pedagogiska situationer.