Master of Business Administration

Allmänt

Programbeskrivning

Masterkursen fokuserar på administrationsområdet som handlar om ledningen av organisationer som bedriver verksamhet i den inhemska och internationella miljön. Det handlar om frågor om lokal anpassning och global integration, analys av inhemska och internationella marknader och distribution av aktiviteter inom marknadsföring, produktion och innovation (forskning och utveckling), strategier för internationalisering och kunskapsöverföring mellan dotterbolag, inträdeslägen och fördelning av Resurser.

138751_pexels-photo-3761520.jpeg

Forskningslinjer

Kursen är organiserad i två forskningsrader som presenteras nedan:

marknadsföring

Det handlar om studier och forskning som syftar till att bygga kunskap relaterad till marknadsföringens dimension. Det omfattar studier relaterade till konsumentbeteende, marknadsföringsåtgärder, neurovetenskap, varumärke och marknadsföringshantering inom viktiga sektorer som jordbruksföretag, franchises och detaljhandel på den inhemska och internationella marknaden.

Samordning: Profa. Dr Thelma Rocha Rodrigues

International Management Innovation & Strategy

Det omfattar studier och forskning som förstår innovation och strategi i företagens internationaliseringsprocess, som omfattar planering och strukturering av internationella funktioner, den globala värdekedjan, dotterbolagens roll och strategi och internationaliseringsprocessen i flera sektorer som infrastruktur, bank , farmaceut, utbildning. Det täcker också tvärvetenskaplig och integrerad utbildning genom kunskap om innovation i den internationella miljön, inklusive studier om strategisk innovationshantering, samarbetsinnovation, innovation i dotterbolag till multinationella företag.

Samordning: Prof. Dr. Ilan Avrichir

Vad du kommer att lära dig

Kursen har en arbetsbelastning på 600 timmar, som består av följande ämnen:

Obligatoriska kurser

  • Lärarpraktik i administration
  • Teoretiska grunder i internationell ledning (för forskningslinje om strategi och innovation i internationell ledning)
  • Kvalitativa forskningsmetoder
  • Kvantitativa metoder
  • Marknadsteori (för internationell ledning Marknadsforskningslinje)

Allmän valfria

  • Multivariat dataanalys
  • Teori om praktik för högre utbildning
  • Avancerade kvalitativa forskningsmetoder
  • Elements of Philosophy of Science
  • Akademiska skrivseminarier
  • Träning i epistemologi
  • Valfunktioner för linjen International Management Marketing
  • Metrics and Scales in Marketing
  • Jordbruksföretag och matmarknadsföring
  • International Management Marketing
  • Internationellt konsumentbeteende
  • Marknadsföring och diffusion av nya produkter i den globala miljön
  • Avancerade marknadsföringsämnen
  • Allmän valfria strategi och innovation inom internationell ledning
  • Teori om organisationer i en global miljö
  • Offentliga-privata partnerskap i internationellt företag
  • Internationell strategi och innovation
  • Global Innovation Management
  • Internationell strategi och tillväxtmarknader
  • Internationalisering av företag med fokus på innovation

Studiepoäng i ämnen **: 32 (12 i obligatoriskt och 20 i valfri) = Kredittid 480

Krediter i obligatorisk kompletterande verksamhet: 4 (kredittider: 60

Examensarbete: 20 = Kredittid: 300

Totalt: 56 (Kredittider: 840)

Period: eftermiddag och natt

** Vissa ämnen kan erbjudas på engelska

Selektiv process

12 (tolv) platser för magisterexamen erbjuds, som kanske eller inte får fyllas, enligt de urval och klassificeringskriterier som anges nedan:

  • Utvärdering av forskningsdokumentation och förprojekt
  • Muntligt prov
  • ANPAD-test

Handväskor

Känner till vilka typer av stipendier som accepteras på kursen:

Kampanjbyråer

CAPES och FAPESP

PROSUP Integral

Månadsavgiftsbefrielse efter implementeringsperioden och stöd.

PROSUP Rate

Stöd för att täcka skolavgifter (undervisning).

FAPESP

Det frigörs ingen avgift, beroende på godkännandet av den enskilda ansökan om stipendieringsansökan, med rådgivarens samtycke.

Institutionellt stipendium

Erbjuds av ESPM

Stipendier som erbjuds av institutionen själv, för att arbeta med programmet och dekanen för forskning och forskarutbildning Stricto Sensu, ibland fastställda av samordningen. De omfattar helt eller delvis undantag från undervisning.

CAPES och institutionella stipendier kommer att genomföras i mars. Därför måste den studerande som tilldelas stipendiet vara medveten om registreringsavgiften och månadsavgiften för februari månad. Förnyelsen av stipendiet kommer att vara betingad av prestanda och krav som stipendiaten kräver under terminens och årliga bedömningen av studenten.

Mer info här.

För startdatum och registreringsperioder, vänligen kontakta oss.

Senast uppdaterad Aug 2020

Om skolan

Com mais de 65 anos de história, a ESPM é referência brasileira em comunicação, marketing e gestão no ensino superior, com DNA de inovação e tecnologia presente em todos os processos de aprendizagem, ... Läs mer

Com mais de 65 anos de história, a ESPM é referência brasileira em comunicação, marketing e gestão no ensino superior, com DNA de inovação e tecnologia presente em todos os processos de aprendizagem, formando profissionais preparados para o futuro. Läs mindre
Sao Paulo , Sao Paulo , Sao Paulo , Rio de Janeiro , Rio de Janeiro , Porto Alegre , Florianópolis + 6 Mer Mindre