IntroduktionDenna spännande MSc, Master of Business Management, specialiserad på Sports Business utmanar eleverna att studera med hög akademisk standard, där man kombinerar fallstudier och forskning. Men utbildningen har också en verklig praktisk metod i sin design - genom projektveckor, professionell utredning och en modul för professionellt lärande där studenterna slutför en kort arbetsplats som ofta är kopplade direkt till deras slutprojekt.
Programmet erbjuder en kombination master av företagsekonomi ämnen och bredare moduler i ekonomi och ledning. Genom moduler som tittar på global ekonomi och strategisk ledning, globalisering, samhälle och kulturstudenter kommer programmet att göra det möjligt för studenterna att vidareutveckla sina djupare kunskaper om företagsledning och administration.
Specialiseringen inom idrottsföretag analyserar och utvärderar specifikt de kommersiella och ledningskrafter som har bidragit till sportbranschens framgång. Det erbjuder flexibilitet med en innovativ kombination av block och online-leverans, vilket gör den lämplig för de som arbetar inom sportsektorn och nyutbildade som vill utveckla sin kunskap och förståelse för denna snabbväxande och viktiga industri.KursinnehållSemester 1
(Kärnmoduler)Marknadsföring
Globalisering, samhälle och kultur
Forskningsmetoder Introduktion (slutprojekt)
Världsekonomin
Professionell Förfrågan(Specialiseringsmoduler)Kritiska perspektiv inom sport och fritid
Sport på den globala marknadenSemester 2
(Kärnmoduler)Forskningsmetoder (slutprojekt)
Mikroekonomi - Globala perspektiv
Strategisk ledning
Projektmodul (3 projektveckor, kopplade till slutprojekt)(Specialiseringsmoduler)Strategisk sportföretagsledning
Etik och socialt ansvar inom idrottenSemester 3 (Arbetsplats och examen)Professionellt lärande
SlutprojektKursstrukturMasterprogrammet levereras i ett blockformat, där två moduler täcks var sjätte vecka. Kärnmodulklasser är tvärvetenskapliga - du studerar delade moduler med masterstudenter från olika specialiseringar inom företagsledning. På grund av den rullande inträde (6 gånger per år) är grupper dynamiska, extremt internationella och mångsidiga.
Modulerna levereras intensivt under på varandra följande dagar i det så kallade 'blockformatet', vilket innebär att varje modul har 6 dagars undervisning uppdelad i två block om 3 dagar. Undervisningsmetoderna inkluderar grupparbete, fallstudier, presentationer och levande projekt. Kursen ges genom en mängd olika strategier inklusive föreläsningar, presentationer, handledning och fallstudier, med tonvikt på interaktivt lärande. Varje modul undervisas av två föreläsare, ofta en heltidslitteratur i Wittenborg och en gästföreläsare från ett partneruniversitet. Moduler inkluderar vanliga gästhögtalare från branschen.IndustrinÅskådars- och deltagande sport är ett globalt fenomen och har nyligen blivit en av de snabbast växande ekonomiska sektorerna för både utvecklade och utvecklingsländer. Genom att engagera dig och analysera de kommersiella, media och politiska drivkrafterna för förändring kan du identifiera de faktorer som har skapat en sådan tillväxt och kritiskt diskutera konsekvenserna för företag, samhälle, nation branding och identitet.
Sport är en sofistikerad och komplex internationell verksamhet med miljarder konsumenter som tittar och engagerar sig på sportevenemang varje vecka eller till och med dagligen. Kursen syftar till att utveckla yrkesverksamma inom tillhandahållande, marknadsföring och marknadsföring av sport som kan dra full nytta av de möjligheter som sektorn erbjuder.
Genom att studera marknadsföring, sponsring, media och lag - och efter att ha tillbringat tid i en idrottsorganisation på en professionell arbetsplats - får du akademisk förståelse och praktisk kunskap om de frågor som är involverade i framgångsrik förvaltning av idrottsföretag. Detta hjälper dig att engagera, hantera och forma framtidens sportföretag.KarriärmöjligheterDenna MBM-specialisering i sportföretag riktar sig till ett brett spektrum av studenter och utövare. Det passar för dig som vill bedriva ledande befattningar inom idrottsindustrin eller förbereda sig för doktorandstudier.Professionell erfarenhetModulen Professional Enquiry kräver att eleverna engagerar sig i den professionella världen. Personlig och professionell tillväxt sker genom implementering av förändring i professionell praxis och samtidig reflekterande praxis. Studenterna utför också några målinställningsövningar och bedömer svagheter och styrkor med avseende på anställbarhetskompetens för att möjliggöra tillräcklig självutveckling och vision utöver MSc. Vissa studenter kanske identifierar ett behov av dem att utveckla sina kunskaper om innovation, entreprenörskap och företagsledning, som ligger till grund för en av våra valfria moduler.KonsultprojektOm du väljer att genomföra ett konsultprojekt kommer du att arbeta med en kommersiell eller ideell idrottsorganisation både oberoende och med stöd av handledare för att uppfylla det mål som uppställs av klienten. Detta är en ovärderlig upplevelse av att utforma och komma överens om ett projekt med kommersiella mål och mål.SysselsättningsperspektivLedningspositioner finns inom marknadsföring, försäljning, planering, sportevenemang, sportadministration och anläggningshantering. Organisationer som erbjuder dessa positioner inkluderar professionella idrottsklubbar, idrottsföretag, sportmarknadsföringsbyråer, arrangörer av idrottsevenemang, idrottsstyrande organ, offentliga sportbyråer, avdelningar för idrottssamhällen, hälso- och fritidsklubbar och idrottsorganisationer.
Kursen gör det möjligt för dig att förbättra dina färdigheter, sektorsspecifika kunskaper, expertis och anställbarhetsegenskaper, vilket gör övergången från studie till en meningsfull karriär till en mer sömlös process.IngångskravFörkunskapskrav (kriterier) för Master Business Management-programmen (alla specialiseringar) är följande:
en kandidatexamen eller motsvarande erkänd kvalifikationSökande uppmanas att ge en akademisk referens från sitt tidigare utbildningsinstitut;
Det är nödvändigt att ha erhållit en kandidatexamen från affärsområdena, ledning, ekonomi eller handel. I sin kandidatexamen måste sökande ha avslutat ett akademiskt arbete (slutprojekt eller avhandling) som visar en grad av akademiskt skrivande och forskningserfarenhet.Ingen yrkeserfarenhet krävs för dessa masterprogram.Engelska språkkravIELTS 6.5 eller TOEFL motsvarande. Klicka här för en översikt över motsvarande poäng. TOEFL-koden för Wittenborg är 4889.
Det engelska språkkunskapskravet är ½ en poäng högre än de minsta nationella kraven i Nederländerna.