Master of Education in Education Psychology
University of Johannesburg
Nyckelinformation
Campus läge
Johannesburg, Sydafrika
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
ZAR 20 405 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* undervisning uppskattning per år | uppskattning av boende: 2500 USD per år
Introduktion
Det primära syftet med denna examen är att förse kvalificerade studenter med akademisk och professionell färdighet för att identifiera bedöma och diagnostisera behov och relevanta frågor inom området pedagogisk psykologi. Studenten kommer att kunna designa, genomföra och hantera lämpliga och etiska pedagogiska psykologiska interventioner för individer, föräldrar, familjer, grupper, lärare, skolor och samhällen, inklusive specialiserade och avancerade terapeutiska och rådgivande metoder. Studenten kommer också att utrustas med specifika färdigheter för att ta itu med karriärrelaterade frågor och utveckla livskunskapsprogram för implementering i skolan, samhället och andra olika miljöer och arbeta i en integrerad livsplaneringsstrategi. Studenter kommer också att kunna ge råd, samråda, samarbeta och bygga kapacitet i samhällen och utbildningsinställningar, inklusive att arbeta förebyggande. Dessutom är studenten utrustad, i sin egenskap av reflekterande utövare och handlingsforskare, för att analysera, utvärdera och utveckla sin egen yrkesutövning under hela sitt liv.
På University of Johannesburg “The Future. Reimagined.” är inte bara en iögonfallande fras
Institutionen tar ledningen över Afrika i den fjärde industriella revolutionen Tänkande, omintegrering av framtiden för alla discipliner 4IR är nästa industrialiseringsvåg som vi behöver förstå och forma för att bygga framtiden för detta land - och Afrikakontinent - så riktigt förtjänar. 4IR handlar inte bara om robotik och automatisering; Det handlar om samhällets utveckling för att stärka människor och lyfta generationer.
När världen går vidare in i den 4: e industriella revolutionen, gör UJ det också med "Education 4IR" - att föra 4IR-tänkande och teknik i läroplanen över olika kurser och använda innovativa tekniker för blandat lärande. Detta innebär att UJ-kandidater är bättre förberedda på att omfatta framtiden för näringslivet eftersom AI och 4IR spelar en större roll i vårt sätt att leva och arbeta på.
Vid University of Johannesburg är det vår plikt att omfamna och navigera framtida ledare i vårt land stolt och djärv genom de otänkta komplexiteten i 4IR så att de kan dra full nytta och leverera en bättre morgondag. Framtida ledare som du! Här leder vi modigt samtal; driva och forma designen av en ny morgondag. Här vidtar vi åtgärder och bygger den nya världen.